H Ford Mustang Mach-E, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Ford, έχει πέντε μυστικά, τα οποία σκοπεύουμε σε αυτό το θέμα να τα αποκαλύψουμε. Εσείς γνωρίζατε τα 5 παρακάτω πράγματα;
Εσύ ήξερες αυτά τα πράγματα για το ηλεκτρικό SUV της Ford;
Μπορεί όταν κάποιος ακούει τη λέξη Mustang να του έρχονται αυτόματα στο νου εικόνες από V8 κινητήρα, δυνατοί ήχοι από εξάτμιση και μοτέρ και ανόθευτη απόλαυση πίσω από το τιμόνι, ωστόσο υπάρχει εδώ και λίγο καιρό, υπάρχει ένα αυτοκίνητο στο οποίο η Ford έχει δανειστεί το ίδιο όνομα, θέλοντας να «παντρέψει» τη μεγάλη της κληρονομιά με το ηλεκτρικό της μέλλον.
Η Mustang Mach-E αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας με το οβάλ σχήμα και αναμφίβολα μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον όσων αναζητούν κάτι μοναδικό, λόγω της macho της εμφάνιση, την σπορ ταυτότητά της όσον αφορά στην οδηγική της συμπεριφορά, τις υψηλές της επιδόσεις και τέλος, την μεγάλη αυτονομία που διαθέτουν όλες οι εκδόσεις της, φτάνοντας ακόμη και τα 600 χιλιόμετρα. Σε αυτό το θέμα, δεν θα σταθούμε τόσο στις δυνατότητες της Ford Mustang Mach-E στους δρόμους όσο σε 5 μυστικά του αυτοκινήτου που ίσως δεν γνωρίζουν ακόμη και αυτοί που θέλουν να επισκεφτούν μια έκθεση Ford για να την αγοράσουν.
Το 1-Pedal Drive είναι ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στον οδηγό, όχι μόνο να επιταχύνει αλλά και να φρενάρει το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, με τον ηλεκτροκινητήρα του συστήματος να επιβραδύνει ενεργά το όχημα χρησιμοποιώντας αναγεννητική πέδηση. Αυτό βοηθά στην επαναφόρτιση της μπαταρίας, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία, χωρίς την συχνή ανάγκη σύνδεσης του αυτοκινήτου σε εξωτερική πηγή. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα της μείωσης της φθοράς τόσο των φρένων όσο και των ελαστικών, το 1-Pedal Drive είναι ιδανικό για συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με συχνές στάσεις/εκκινήσεις.
Έχει σούπερ ανάρτηση Magneride και Brembo φρένα
Η Ford Mustang Mach-E στην έκδοση GT διαφέρει από τις άλλες γιατί, θέλοντας εξασφαλίσουν καλύτερη οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της εταιρείας μείωσαν την απόσταση από το έδαφος κατά 17 χλστ. (130 χλστ. στο σύνολο), αντικαθιστώντας παράλληλα την συμβατική ανάρτηση με την προσαρμοζόμενη μαγνητορροϊκη Magneride. Ουσιαστικά, είναι ένα σύστημα με μαγνητορροϊκό υγρό μέσα στα αμορτισέρ, ειδικά ρυθμισμένο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, το οποίο αντιδρά σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζει την ανάρτηση ανάλογα με τις συνθήκες και το οδόστρωμα. Συγχρόνως, το μοντέλο έχει εξοπλιστεί με ενισχυμένο σύστημα πέδησης της Brembo. Για την ακρίβεια, μπροστά έχει 4πίστονες (κόκκινες) δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους 385 χλστ, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι συγκριτικά με την κλασική Mach-E.
Τρία οδηγικά modes για κάθε γούστο
Η Ford γνωρίζει πως δεν αρκούν μόνο οι εκρηκτικές επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο για να το «ζήσεις» όπως θες πραγματικά. Για αυτό και η Ford Performance εξοπλίζει την Mustang Mach-E GT με 3+1 modes οδήγησης. Στην βασική Mustang Mach-E υπάρχουν τα Whisper (για ομαλές επιταχύνσεις), Active και Untamed, με την Mach-E GT να επωφελείται από το αποκλειστικό προφίλ οδήγησης Untamed Plus. Το συγκεκριμένο «πιστάδικο» προφίλ ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει σταθερότητα όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα, «πειράζοντας» επίσης τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβαση κατά την πίστα. Συν τοις άλλοις, η απόκριση των ηλεκτροκινητήρων είναι πιο άμεση και ο παραγόμενος εσωτερικός ήχος πιο... πορωτικός.
Έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center
H Mustang Μach-E δεν είναι μόνο ένα SUV που μπορεί να προσφέρει στον οδηγό της συγκινήσεις πριν το τιμόνι αλλά είναι σε θέση να τον απαλλάξει από το αγχος της αυτονομίας. Συγκεκριμένα, στην βασική έκδοση Standard Range, η μπαταρία των 75,7 kWh συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της αγοράς, πόσω μάλλον η έκδοση Extended Range με τις 98,8 κιλοβατώρες. Στην αρχική έκδοση μπαταρίας, η αυτονομία ορίζεται στα 440 και 400 χλμ. σε 2κίνητη και 4κίνητη έκδοση αντίστοιχα, ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία η εμβέλεια ανεβαίνει στα 610 και 540 χλμ. σε RWD και AWD κίνηση.
Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, η Mach-E για να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε ταχυφορτιστή 150 kW χρειάζεται 38 ή 45 λεπτά (ανάλογα την μπαταρία), όπερ και σημαίνει ότι σε μία ώρα φόρτισης το αυτοκίνητο «παίρνει» 500+ χλμ. αυτονομίας. Σε 11άρι επιτοίχιο οικιακό Wallbox η μικρή μπαταρία γεμίζει σε 7 ώρες, με κάθε ώρα φόρτισης να προσθέτει 50-70 χλμ. Τέλος, η βιομηχανική πρίζα εξασφαλίζει 20-30 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, ενώ μία απλή οικιακή πρίζα 10-15 χλμ.
8 χρόνια εγγύηση και σημαντικά οφέλη μέχρι τις 30/6 - Επιδότηση 8.000 ευρώ
Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού SUV υποστηρίζονται έως τις 30/06/2023 από 4 χρόνια συντήρηση και service και 8 χρόνια εγγύηση Ford Protect (ή 160.00 χλμ.), η οποία είναι πλήρως μεταβιβάσιμη στον επόμενο ιδιοκτήτη, αυξάνοντας έτσι και την αξία μεταπώλησης του οχήματος.
Παράλληλα, λόγω της ηλεκτρικής της φύσης, η Ford Mustang Mach-E μπορεί να συνδυαστεί με την επίδοτηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Συνεπώς, η βασική Mustang Mach-E των 269 ίππων με την 75άρα μπαταρία κοστίζει στην Ελλάδα από 55.779 ευρώ.