Κινητήρες: Κερδίζει σε επιδόσεις το 2008, σε κατανάλωση το Puma
Oι κινητήρες των μοντέλων που συγκρίνουμε είναι τρικύλινδροι και διακρίνονται ο καθένας σε διαφορετικό πεδίο, ενώ αμφότεροι εφοδιάζονται με 6τάχυτο κιβώτιο με θετικό κούμπωμα. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας EcoBoost του Puma του 1,0 λίτρου, χρησιμοποιεί και ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης και η απόδοσή του είναι 125 ίπποι, ενώ ο 1,2 λίτρων PureTech του 2008 έχει 130 ίππους. Kαι τα δύο μοτέρ παρουσιάζουν θετική απόκριση από χαμηλά και μεστή λειτουργία χωρίς κραδασμούς, με τον PureTech να επιτυγχάνει καλύτερες τιμές επιδόσεων συγκριτικά κάτι που οφείλεται και στη μεγαλύτερη ροπή του. Ο κινητήρας του Puma από την άλλη, χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα που χαρίζει 50 Nm επιπλέον ροπής και μάλιστα σε χαμηλά φορτία, είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση καθώς αυτή μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,5 λτ./100 χλμ. αν επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης ECO.
Στο δρόμο: Πιάνουν κορυφή
Η οδική συμπεριφορά των δύο ανταγωνιστικών μοντέλων είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ξεκινώντας από το Ford Puma, αυτό σε κερδίζει άμεσα μέσω της εξαιρετική αίσθησης που προσφέρει κυρίως από το τιμόνι του, ενώ η σφιχτή του ανάρτηση ελέγχει υποδειγματικά το αμάξωμα σε κάθε συνθήκη, χωρίς όμως να υστερεί σε απορροφητικότητα και άνεση. Το στιβαρό του πάτημα και η ουδετερότητά του υπό πίεση είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του όπως άλλωστε συμβαίνει και στο Peugeot 2008. Το γαλλικό μοντέλο συγκριτικά είναι πιο άνετο και επιδεικνύει ελαφρώς καλύτερα επίπεδα ποιότητας κύλισης μέσω της ρύθμισης της ανάρτησής του, ισορροπώντας τέλεια μεταξύ της δυναμικής συμπεριφοράς και της άνεσης. Το τιμόνι του αν και εξαιρετικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν είναι αντίστοιχο σε αίσθηση και απόκριση από το κορυφαίο όπως είπαμε στον τομέα, Puma. Η light εκτός δρόμου περιπέτεια τέλος, δεν θα δυσκολέψει κανένα από τα δύο προσφέροντας και σε αυτές τις συνθήκες καλή εικόνα.
Η γνώμη μας
Ford Puma και Peugeot 2008 αποτελούν δύο από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία και δύσκολα θα βγει νικητής. Αμφότερα είναι απολαυστικά στο δρόμο, ποιοτικά σε κατασκευή και με εντυπωσιακή σχεδίαση. Από εκεί και πέρα υπάρχουν μικρές διαφορές που άλλοτε γέρνουν τη πλάστιγγα στο ένα, και άλλοτε στο άλλο. n