Μήπως πήξαμε στο premium και ξεμείναμε από φθηνά και τίμια αυτοκίνητα;
Πως να μην ακριβύνουν τα αυτοκίνητα όταν τα θέλουμε όλα premium; Μήπως ξαφνικά οι απαιτήσεις μας έσπρωξαν όλους τους κατασκευαστές στο άνω άκρο του κόστους και ξεμείναμε από αυτοκίνητα που μπορούμε να αγοράσουμε;
Βάλε και δερμάτινα, βάλε και οθόνες, βάλε και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, βάλε και δύο-τρία τούρμπο μοτέρ και κιβώτια με δύο συμπλέκτες, βάλε και κάμερες μπρος-πίσω, βάλε και ένα υβριδικό και ένα που φορτίζει στην πρίζα, βάλε τώρα και 200 άλογα παντού και τι έμεινε;
Τι έμεινε που δεν είναι premium; Γιατί ακόμη και οι μάρκες που δεν το παίζουν premium έχουν πλέον φορτώσει τα μοντέλα τους τόσο πολύ που ξεφεύγουν σε κάθε επίπεδο. Και φταίμε εμείς.
Θέλουμε τα αυτοκίνητα που αγοράζουμε, αν δεν είναι premium στο όνομα, να είναι premium στην ουσία. Ποτέ ξανά στην ιστορία της αυτοκίνησης τα premium μοντέλα δεν ήταν τόσο κοντά στα mainstream. Βάλε ένα Audi δίπλα σε ένα Skoda, σβήσε τα σηματάκια τους, και ο μέσος αγοραστής δεν μπορεί να βρει καμία διαφορά. Όχι γιατί «ξέπεσε» η Audi, αλλά γιατί ανέβηκε η Skoda.
Και τι; Είναι κακό αυτό; Με πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς πως αν μπορείς να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο με όλα τα καλούδια που έχει ένα premium, μόνο κερδισμένος είσαι. Σωστά; Είναι όμως έτσι; Γιατί η ψαλίδα δεν έκλεισε μόνο στην ουσία, αλλά και στην τιμή. Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι πολύ φθηνότερα από το παρελθόν (αφού προσαρμόσεις τον πληθωρισμό) ενώ προσφέρουν ένα σκασμό εξτρά. Σκέψου όμως πόσο πιο φθηνά θα μπορούσαν να είναι αν αντί να κυνηγούν την premium κατηγορία, προσπαθούσαν να είναι τίμια.
Βγάλε λοιπόν οθόνες, διπλούς-τριπλούς και αυτόματους κλιματισμούς, ηλεκτρικά καθίσματα με 12 ρυθμίσεις, βγάλε μαλακά ταμπλό με 4 υλικά και 6 χρώματα, βγάλε τηλεχειρισμούς και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, βγάλε έξι διαφορετικά μοτέρ και άσε δύο, ένα κιβώτιο αντί για τρία, βγάλε αλουμινένιες ζάντες και 18άρια λάστιχα, βγάλε ηλεκτρικούς καθρέπτες και βαμμένο κάθε κρυφό μέρος του σασί. Κόψε όλα όσα έχουν τα premium για να λέγονται premium και άσε το αυτοκίνητο να είναι απλό, τίμιο, φθηνό.
Οι κατασκευαστές λένε πως τέτοια αυτοκίνητα δεν πουλάνε πια στην Ευρώπη. Λένε πως δεν συμφέρουν να παραχθούν γιατί δεν έχουν περιθώριο κέρδους. Όμως η αλήθεια είναι πως αν δεν φορτώσουν όλα τα μοντέλα με τον ίδιο εξοπλισμό, τα premium θα τους βγουν πανάκριβα και τα περιθώρια κέρδους θα κοπούν στην κότα με τα χρυσά αβγά που λέγεται premium. Και έτσι πληρώνουμε όλοι από λίγο για να έχουν τα premium μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.
Σας αρέσει έτσι; Προτιμάτε να επωμίζεστε λίγο από την τιμή των premium ώστε να έχετε και εσείς αυτοκίνητο που να φέρνει πολύ σε premium; Ή μήπως θα προτιμούσατε η ψαλίδα να ανοίξει και τα mainstream μοντέλα να γίνουν τίμια, φθηνά και απλά; Τι λέτε; Μήπως πήξαμε στο premium και ξεμείναμε από φθηνά αυτοκίνητα;
Μια χαρά λογικές τιμές έχουν τα αυτοκίνητα (δεδομένου του εξοπλισμού τους), άσχετα που για το μέσο Έλληνα είναι απλησίαστα λόγω χαμηλών μισθών. Όποιος θέλει φτηνότερο αμάξι στρέφεται σε μεταχειρισμένο ή καινούριο βασική έκδοση χωρίς φορτωμένο εξοπλισμό.
.....Κατσε να συνεχιστει ακομη λιγο η κριση, και να επεκταθει και σε αλλες χωρες(βλεπε Ιταλια), και σου λεω εγω.......
Μια χαρά λογικές τιμές έχουν τα αυτοκίνητα (δεδομένου του εξοπλισμού τους), άσχετα που για το μέσο Έλληνα είναι απλησίαστα λόγω χαμηλών μισθών. Όποιος θέλει φτηνότερο αμάξι στρέφεται σε μεταχειρισμένο ή καινούριο βασική έκδοση χωρίς φορτωμένο εξοπλισμό.