Οι Γάλλοι είναι εδώ και καιρό τα αφεντικά στην κατηγορία των SUV. Μπορεί ο όμιλος VW να ταράξει τα γαλλικά νερά στα SUV;
Οι Γάλλοι ήρθαν και κάθισαν στην κορυφή των SUV αλλάζοντας πλήρως τις γκάμες τους, μεταμορφώνοντας τελείως τις μάρκες τους, και λανσάροντας σειρά μοντέλων που σε ανύποπτο χρόνο κέρδισαν την αγορά. Τώρα ο όμιλος VW αντεπιτίθεται. Μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα;
Οι δύο γαλλικοί όμιλοι, Peugeot-Citroen-Opel (PSA) και Renault-Nissan-Dacia, έχουν καπελώσει την αγορά των SUV. Δεν είναι όλα γαλλικά μοντέλα με την στενή έννοια του όρου, όμως μεταξύ του Qashqai, του Captur και του Duster από τη μία και του 3008, C3 Aircross και του Crossland X από την άλλη, για να αναφέρουμε μόνο μερικά, οι δύο όμιλοι έχουν πάνω από μια ντουζίνα μοντέλα στην αγορά. Δεν είναι περίεργο που είναι και πρώτοι σε πωλήσεις.
Ό όμιλος VW μπήκε στην αγορά των SUV μάλλον διστακτικά. Η VW θέλησε να ξεκινήσει από την κορυφή, με το Touareg, αφήνοντας στο μικρότερο Tiguan να τα βγάλει πέρα, ενώ μόνο η Skoda είχε SUV από τις άλλες μάρκες του ομίλου (χωρίς να λογαριάζουμε την Audi που τοποθετείται αλλού λόγω τιμής).
Από το 2015, μόλις 3 χρόνια πριν, όμως και μέχρι σήμερα, η αγορά των SUV έχει τετραπλασιαστεί. Και από αυτή την πίτα δεν μπορεί να λείπει ο όμιλος VW. Έτσι με μία κίνηση, η πλατφόρμα MQB διαμορφώθηκε για SUV και γέννησε μια σειρά μοντέλων. SEAT Arona και Ateca, VW T-Roc, Skoda Karoq και Kodiaq, πιάνουν όλο το φάσμα της αγοράς.
Τι φέρνουν στα SUV; Αυτό που είναι κοινό σε όλα τα μοντέλα του ομίλου είναι η πολύ καλή εργονομία, που όσο τετριμμένη κι αν ακούγεται, κάνει σημαντική διαφορά, ειδικά συγκρινόμενη με κάτι περίεργες ιδιαιτερότητες που βρίσκεις σε αρκετά γαλλικά μοντέλα. Από κει και πέρα στα μοντέλα του ομίλου τα υλικά είναι πιο τυποποιημένα και γενικά καλής ποιότητας, ξέρει δηλαδή τι να περιμένει ο αγοραστής, χωρίς εκπλήξεις.
Η σχεδίαση για κάποιους είναι βαρετή, για κάποιους κυριλέ, για κάποιους καταπληκτική. Είναι θέμα γούστου, όμως τα μοντέλα του ομίλου μοιάζουν, ακόμη κι αν προέρχονται από άλλες μάρκες. Αντίθετα τα γαλλικά διαθέτουν μεγαλύτερη ποικιλία σχεδιαστικά.
Από κει και πέρα το παιχνίδι θα κριθεί στις τιμές, με την SEAT να κατεβαίνει πολύ επιθετικά, αν και θα βρει μπροστά της τη Citroen με εξίσου χαμηλές τιμές, χωρίς να μιλάμε για το Duster που έχει την τιμή που σκοτώνει τον ανταγωνισμό.
Τι λέτε λοιπόν; Μπορεί ο όμιλος VW να ανατρέψει την κυριαρχία των γαλλικών ομίλων στα SUV; Ή μήπως μπήκαν στο παιχνίδι αργά; Και τελικά εσείς όταν έρθει η ώρα να αγοράσετε SUV, ποιές μάρκες θα κοιτάξετε και γιατί;