ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γερμανοί κατασκευαστές: «Ε.Ε, μην βάλεις φόρους στα κινέζικα»

2.136 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2024)
Γερμανοί κατασκευαστές: «Ε.Ε, μην βάλεις φόρους στα κινέζικα»

- Οι γερμανικές εταιρείες δεν θέλουν δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα αυτοκίνητα
- Τριπλάσιες οι εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων στην Κίνα από όσα εισήχθηκαν
- Αντιδρά η Κίνα, πιθανή η φορολόγηση των ευρωπαϊκών βενζινοκίνητων
- Διχασμός στους κύκλους των Γερμανών οικονομολόγων για τους δασμούς

Οι γερμανικές εταιρείες δεν θέλουν δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα αυτοκίνητα

Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) σε ανοιχτή της επιστολή προς τις Βρυξέλλες και το Ευρωκοινοβούλιο επιζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατήσει το πλάνο της για φορολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγόμενων στην Κίνα, σε μια ύστατη προσπάθεια πριν την εφαρμογή του σχεδίου στις 4 Ιουλίου .

Στην ανακοίνωση τους, οι Γερμανοί υπογραμμίζουν πως οι δασμοί θα έπλητταν σφοδρά τους ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς κατασκευαστές οι οποίοι εξάγουν από την Κίνα οχήματα, ενώ παράλληλα μια ενδεχόμενη υπερφορολόγηση των Κινέζικων οχημάτων θα έφερε αντιδράσεις από πλευράς της χώρας της Απω Ανατολής, οι όποιες, αν μετουσιωθούν, θα μπορούσαν να επιφέρουν σημαντικό χτύπημα στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω και του μεγάλου αριθμού εξαγωγών της στην Κίνα.

Τριπλάσιες οι εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων στην Κίνα από όσα εισήχθηκαν

O CEO της BMW, Oliver Zipse τονίζει πως οι δασμοί θα πάνε αρκετά πίσω το project  της απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα χωρίς να επιτύχουν τον επιθυμητό σκοπό, δηλαδή την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών εταιρειών στον χώρο του αυτοκινήτου.  
Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών, η συνολική αξία των επιβατικών οχημάτων που εξάχθηκαν από την Γερμανία προς την Κίνα είναι τριπλάσια των εισαγωγών από την ίδια χώρα και η αξία των εξαγόμενων εξαρτημάτων ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή των εισαγόμενων κατά το περασμένο έτος.

Αντιδρά η Κίνα, πιθανή η φορολόγηση των ευρωπαϊκών βενζινοκίνητων

Η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Ένωση κάθισαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την προηγούμενη βδομάδα, με το Πεκίνο να επιθυμεί ολοκληρωτική απαλλαγή από τους δασμούς απορρίπτοντας τις κατηγορίες περί μη υγιούς ανταγωνισμού. Στον αντίποδα οι Βρυξέλλες περίμεναν από το αντίπαλο στρατόπεδο να έρθει στις διαπραγματεύσεις αποδεχόμενο τον ρόλο τους ως απειλή για την συρρίκνωση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για ένα κοινά αποδεκτό μέτρο.

Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη από τον προηγούμενο μήνα άσκησαν πιέσεις στην κυβέρνηση του Πεκίνου για αυξημένη φορολογία σε εισαγόμενα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα οχήματα ως αντίποινα στους δασμούς που δέχονται αυτές. Το ενδεχόμενο «χτύπημα» από πλευράς Κίνας φαίνεται να συζητήθηκε πίσω από κλειστές πόρτες με την συμμετοχή των SAIC, BYD, BMW, Volkswagen και Porsche.

Διχασμός στους κύκλους των Γερμανών οικονομολόγων για τους δασμούς

Γερμανοί οικονομολόγοι παραμένουν διχασμένοι στο ζήτημα της φορολόγησης με το 1/3 να τάσσεται υπέρ της εφαρμογής του μέτρου και άλλο 1/3 να είναι κάθετα ενάντια σε αυτό. 11% των ερωτηθέντων ζητά χαμηλότερη φορολόγηση ενώ ένα 6% ζητάει υψηλότερη. «Η αντιμετώπιση της Κίνας δεν θα είναι εύκολη. Γεωπολιτικά ρίσκα, η διατήρηση του ελεύθερου εμπορίου και η απάντηση στην οικονομική και εξαγωγική στρατηγική της Κίνας, πρέπει όλα αυτά να εξετασθούν, το ένα απέναντι στο άλλο» καταλήγει ο οικονομολόγος Niklas Potrafke.

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON