- Το diesel πεθαίνει έναν μύθο κάθε φορά.
- Σίγουρα έχει χαμηλή κατανάλωση στην εθνική οδό.
- Αυτό όμως δε σημαίνει πως καίει λίγο και στην πόλη.
Παίρνεις diesel «να μην καίει» αλλά πας μόνο στην πόλη!
Το diesel αγαπήθηκε όσο λίγα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως η αγάπη αυτή της ελληνικής αγοράς ήταν αποτέλεσμα της στέρησης για πολλά χρόνια, αλλά και μιας παρεξήγησης ως προς το τι ακριβώς συνέβαινε με την κατανάλωση. Τώρα με τα υβριδικά, μήπως να τελειώνουμε με το diesel;
Θυμούνται οι παλαιότεροι την απαγόρευση της μπανάνας εισαγωγής ώστε να αγοράζουμε μόνο μπανάνες Κρήτης; Στη δεκαετία του 80, λαθραίες μπανάνες πουλούσαν στην άκρη της Εθνικής Οδού, σε τιμές «κουκουρούκου». Είναι αποτέλεσμα της τεχνικής έλλειψης μιας αγοράς, και της αντίδρασης που δημιουργεί.
Στις ίδιες Εθνικές Οδούς, μια άλλη απαγόρευση, αυτή του diesel μέχρι το 2011 από τους δρόμους των μεγάλων πόλεων, δημιούργησε μια άλλη αντίδραση. Το diesel ήρθε ως μάννα εξ ουρανού, μια χρονιά που δεν υπήρχε ούτε λέπι, όχι λεφτά για βενζίνη. Και μαζί του, ως κάθε άλλο προϊόν στέρησης, δημιουργήθηκε μια ιδέα που κρατάει ως σήμερα. Μια ιδέα ότι το diesel είναι ότι οικονομικότερο στο δρόμο. Και ναι, το 2011, ήταν. Με διαφορά. Κυρίως στην Εθνική Οδό, αλλά και στην πόλη.
Πάμε 12 χρόνια μετά, στο σήμερα. Η τεχνολογία κινητήρων έκανε άλματα. Η κλιματική αλλαγή, η ποιότητα του αέρα, το κόστος των καυσίμων, δημιούργησαν μοτέρ, ή καλύτερα «κινητήρια σύνολα» που δεν έχουν καμία σχέση με τους βενζινοκινητήρες του 2011. Τα υβριδικά μοτέρ καίνε λίγο και ρυπαίνουν ελάχιστα. Είναι όμως καλύτερα από τα diesel;
Προφανώς! Όμως το σύνδρομο στέρησης που «έχτισε» το diesel ως τον «βασιλιά» της οικονομίας, συνεχίζει, όμως τώρα το πράγμα έχει αλλάξει. Το diesel όντως καίει λιγότερο στην εθνική. Ακόμη και ένα diesel 10ετίας καίει 1 λτ./100χλμ λιγότερο από ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό. Να! Αν αυτό δεν είναι απόδειξη ότι το diesel κερδίζει, τότε τι; Σωστά;
Η αλήθεια όμως είναι στην κατανάλωση στην πόλη. Και εκεί τα υβριδικά καίνε τα μισά. Αν κινείσαι στην πόλη, η αγορά diesel είναι όχι απλά άκυρη, αλλά καταστροφική για την τσέπη σου. Οι μύθοι δεν μπορεί να καθορίζουν τι αγοράζεις ή τι προτιμάς, γιατί απλά τα πάντα έχουν αλλάξει.
Όπως το diesel ήταν το μάννα εξ ουρανού το 2011, έτσι τα υβριδικά είναι το μάννα εξ ουρανού σήμερα. Έχουν τη χαμηλότερη κατανάλωση εκεί που μετράει, στην πόλη, είναι φθηνότερα από τα ηλεκτρικά (που έρχονται σύντομα), και δεν έχουν κανένα από τα άλλα αρνητικά του diesel στη συντήρηση (κόστος αλλαγής φίλτρου DPF, αντλίας πετρελαίου) και τη χρήση (θόρυβος, βραδυστροφία, κραδασμοί).
Τι λες λοιπόν; Είναι το diesel ακόμη βασιλιάς, όταν έχουν αλλάξει τόσα πράγματα; Γιατί επιμένει αυτός ο μύθος 12 χρόνια μετά; Και τελικά ποιός είναι ο λόγος που μπορεί εσύ να πας πάλι σε diesel, ακόμη και τώρα;