Τι πάθανε στην Hyundai και στην Kia και παίζουν μπάλα στις σπορ κατηγορίες; Τι θέλουν να πετύχουν; Ή μήπως το πέτυχαν ήδη;
Ένα σούπερ γρήγορο καυτό μικρομεσαίο και ένα τολμηρά μερακλίδικο πισωκίνητο τετράθυρο κουπέ μέσα σε έναν μόλις χρόνο. Τι συμβαίνει στην Hyundai και στην Kia και πιέζουν στις σπορ κατηγορίες; Τι θέλουν να πετύχουν; Ή μήπως καλύτερα να ρωτάμε, τι πέτυχαν;
Αν και για κάποιους τα νέα σπορ μοντέλα της Hyundai και της Kia φαίνεται να ανοίγουν ένα νέο κύκλο, για τον μηχανικό πίσω από την νέα εικόνα του ομίλου, κλείνουν μία προσπάθεια που ξεκίνησε 32 χρόνια πριν, βάζοντας τις δύο μάρκες στην καρδιά της αγοράς. Η Hyundai και η Kia είναι σήμερα «το ορόσημο του πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο», δηλώνει ο Albert Biermann, ο επικεφαλής εξέλιξης οχημάτων υψηλών επιδόσεων του ομίλου Hyundai-Kia.
Και με αυτή την περιγραφή ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση ο Γερμανός μηχανικός που το όνομά του βρίσκεται πίσω από θρυλικά μοντέλα όπως η πρώτη BMW M3 και άλλα μοντέλα της Σειράς Μ της BMW στην οποία εργάστηκε για σειρά ετών. Βλέπεις έναν τέτοιο «τίτλο» τιμής προσπάθησε να «κλέψει» πριν μια δεκαετία η VW με το σύνθημα «Das Auto», Το Αυτοκίνητο, στα προωθητικά της υλικά και τις διαφημίσεις της.
Οι δύο κορεατικές μάρκες, αντίθετα έχουν κρατήσει πάντοτε χαμηλό προφίλ. Χαμηλό, αν εξαιρέσεις την τρίτη μάρκα του ομίλου, την Genesis, που τις πολυτελείς πισωκίνητες λιμουζίνες της και το καυτό κουπέ πισωκίνητο διθέσιο μοντέλο της «έκατσε» στο άνω άκρο της αμερικανικής κυρίως αγοράς.
Στα μάτια του Biermann η άφιξη των δύο κατασκευαστών στις δύο σπορ κατηγορίες, με το i30N να χτυπάει τα Golf GTI και τα άλλα καυτά χάτσμπακ, και το Stinger να βάζει τα γυαλιά σε μια σειρά μοντέλων όπως τα Α5 Sportback και BMW Σειρα 4 Grand Coupe, είναι το κλείσιμο ενός κύκλου 32 ετών που ξεκίνησε με τα πρώτα μοντέλα της Hyundai και έφτασε τις δύο μάρκες εδώ που είναι σήμερα.
Στο σημείο αυτό που, όπως καμαρώνει ο ίδιος, μπαίνεις να οδηγήσεις το νέο Kia Stonic και πλέον περιμένεις να μην έχεις την εμπειρία ενός μικρού SUV, αλλά κάτι περισσότερο, κάτι έμαθες να περιμένεις από τα μοντέλα της Kia. Η προσήλωση του Γερμανού στην οδηγική εμπειρία, ίσως απομεινάρι των ετών που δούλεψε στην BMW, είναι αυτό που θεωρεί πως έχει καταφέρει να μεταγγίσει στις δύο κορεατικές μάρκες.
Και έτσι τα δύο μοντέλα i30N και Stinger δεν πρέπει να θεωρούνται ούτε «ξαφνικά» αλλά ούτε και εξαιρέσεις, αλλά ο νέος κανόνας για την Hyundai και την Kia αντίστοιχα.
Εσείς όμως θεωρείτε πως οι δύο μάρκες έχουν φτάσει εκεί που λέει o Biermann; Έχετε αποκτήσει απαιτήσεις που πριν δέκα χρόνια δεν είχατε από τις δύο μάρκες; Και τελικά ποιά είναι η εντύπωση που έχετε συνολικά; Είναι η Kia και η Hyundai όπως «ακριβώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο»; Τι λέτε;
...πολύ ωραία, κ.τ.λ. όλα αυτά... Στους αγώνες όμως... όπως και άλλοι κατασκευαστές τι κάνουν;