Εκτός από σπορ αυτοκίνητα ή σπορ και ειδικές εκδόσεις κάποιων μοντέλων, δύσκολα θα βλέπουμε χειροκίνητα κιβώτια στο μέλλον.
Γιατί εξαφανίζονται τα χειροκίνητα κιβώτια;
22.600 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2021)
Θέλουμε δε θέλουμε φαίνεται ότι τα χειροκίνητα κιβώτια σιγά σιγά μας «τελείωνουν». Γιατί;
Εσείς έχετε αυτόματο; Σκέφτεστε να αγοράσετε αυτόματο; Ή μήπως είστε πιστοί στο χειροκίνητο και θεωρείτε όσους οδηγούν αυτόματο «κουλομαρίες»; Μήπως είναι ώρα να το δείτε ξανά, γιατί το χειροκίνητο δεν έχει πολύ «ψωμί» ακόμη;
Μπορεί να θεωρείτε πως το χειροκίνητο είναι ο καλύτερος τρόπος να οδηγείς ένα αυτοκίνητο. Μπορεί να θεωρείτε πως το χειροκίνητο είναι ο φθηνότερος τρόπος να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο. Μπορεί να έχετε ένα σωρό θεωρίες για το χειροκίνητο, όμως ετοιμαστείτε να τις αποχαιρετίσετε, γιατί το χειροκίνητο γίνεται είδος υπό εξαφάνιση.
Βλέπεις το χειροκίνητο όταν το μάθεις και σου γίνει δεύτερη φύση, είναι μια χαρά. Έχει όμως μια δυσκολία στην εκμάθηση. Όποιον νέο οδηγό και αν ρωτήσεις θα σου πει το ίδιο: «πάτα συμπλέκτη, άσε αργά, πάτα γκάζι, σταμάτα-ξεκίνα» είναι εφιάλτης με το χειροκίνητο. Και το κερασάκι: «ξεκίνημα σε ανηφόρα». Μπορεί μετά από μερικούς μήνες «τριβής» αυτά να ξεπερνιούνται, όμως οι νέοι οδηγοί δυσκολεύονται.
Και δεν βλέπουν γιατί πρέπει. Η νέες γενιές οδηγών που δεν έχουν τόσο μεράκι με το αυτοκίνητο όσο οι προηγούμενες, δεν βλέπουν τον λόγο γιατί πρέπει κάτι να είναι τόσο πολύπλοκο ή τόσο δύσκολο. Οι νέοι που γεννήθηκαν στη δεκαετία του 90 και αγοράζουν τώρα τα πρώτα τους αυτοκίνητα, δεν θέλουν χειροκίνητο. Ο μόνος λόγος που το αγοράζουν είναι το χαμηλό κόστος του, όμως με τόσα μικρά και μίνι μοντέλα να γίνονται όλο και πιο προσιτά στις αυτόματες εκδόσεις, και αυτό σύντομα θα αλλάξει.
Αυτό που θα φέρει τη ριζική αλλαγή θα είναι η καθιέρωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι αποκλειστικά αυτόματα, αν μπορεί κανείς να μιλήσει πλέον με τέτοια ορολογία.
Η ουσία του πράγματος είναι πως από τη μία η αγορά δεν θέλει χειροκίνητο, κι από την άλλη η νέα τεχνολογία δεν το περιλαμβάνει πουθενά στα σχέδιά της. Το χειροκίνητο θα εξαφανιστεί τελείως στα επόμενα δέκα χρόνια.
Θα λείψει σε κανέναν; Προφανώς και θα λείψει. Αν και θα υπάρχει σίγουρα σε πολλά σπορ αυτοκίνητα ή σπορ και ειδικές εκδόσεις κάποιων μοντέλων, ότι αυτοκίνητο προβλέπεται να προσφέρει άνεση και όχι συγκίνηση, αποκλείεται να έχει χειροκίνητο. Βλέπεις το χειροκίνητο είναι φθηνό στην αγορά, είναι όμως κόστος για τους κατασκευαστές να το διατηρήσει στη γκάμα αν δεν το θέλει κανείς.
Εσάς θα σας λείψει; Θα ψάξετε στο μέλλον να βρείτε τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο; Ή απλά θα πάτε σε αυτόματο και δεν θα ξανακοιτάξετε πίσω;
Στα 40+ χρονια μου εχω οδηγησει αποκλειστικα αυτοκινητα με χειροκινητο κιβωτιο. Ομως ετυχε πριν 2 χρονια να οδηγησω αυτοματο διπλου συμπλεκτη για μερικες μερες ως νοικιαρικο. Η αληθεια ειναι οτι κερδιζεις σε πολλα με το αυτοματο με το μοναδικο μειονεκτημα να ειναι η αμεσοτητα σε σχεση με το χειροκινητο. Και αυτο ομως το αρνητικο μειωνεται σε μεγαλο βαθμο γιατι υπαρχει η χειροκινητη λειτουργια του αυτοματου που κανει εμας τους ρομαντικους να νιωθουμε σαν να οδηγουμε χειροκινητο χωρις συμπλεκτη! Οποτε ναι το επομενο μου αυτοκινητο θα ειναι με αυτοματο διπλου συμπλεκτη και συγκεκριμενα το Hyundai i30 Fastback.
Το μεγάλο μειονέκτημα στο αυτόματιο κιβώτιο είναι κυρίως το κόστος επισκευής, αν βέβαια γινεται επισκευή αλλά και αγοράς. Για παράδειγμα, σε BMW, Mercedes, VW η αντικατάσταση αυτόματου κιβωτίου είναι πανάκριβη οι δε βλάβες συνήθως προκύπτουν μετά την παρέλευση της περιόδου εγγύησης. Η BMW σπάνια έως ποτέ θα επισκευάσει κιβώτιο και σε παραπέμπει σε αλλαγή, που σημαίνει ένα κόστος 6-8000 ευρώ! Η λύση του μεταχειρισμένου είναι δίκοπο μαχαίρι, η δε επισκευή εστω και με την εγγυηση που δίνουν οι ανεξάρτητοι επισκευαστές, δεν παύει να είναι κοστοβόρα, περίπου 2000+ ευρω.
Εάν ένα αυτοκίνητο πωληθεί σε 5-6 χρόνια, δύσκολα θα βγάλει πρόβλημα στο αυτόματο κιβώτιο, οι Ελληνες όμως κρατάνε το αυτοκίνητο πάνω από δεκαετία. Γενικά πάντως οι μέσοι μισθοί στην Ελλάδα δεν μπορούν να υποστηρίξουν πανάκριβες επισκευες . Ουτε βεβαια ακριβά αυτοκίνητα. Προσωπικά απορώ πώς μια οικογενεια δυο εργαζομένων είναι σε θέση να συγκεντρώσει όχι 30,000 αλλά και 20,000 για ένα αυτοκίνητο.
Στα 40+ χρονια μου εχω οδηγησει αποκλειστικα αυτοκινητα με χειροκινητο κιβωτιο. Ομως ετυχε πριν 2 χρονια να οδηγησω αυτοματο διπλου συμπλεκτη για μερικες μερες ως νοικιαρικο. Η αληθεια ειναι οτι κερδιζεις σε πολλα με το αυτοματο με το μοναδικο μειονεκτημα να ειναι η αμεσοτητα σε σχεση με το χειροκινητο. Και αυτο ομως το αρνητικο μειωνεται σε μεγαλο βαθμο γιατι υπαρχει η χειροκινητη λειτουργια του αυτοματου που κανει εμας τους ρομαντικους να νιωθουμε σαν να οδηγουμε χειροκινητο χωρις συμπλεκτη! Οποτε ναι το επομενο μου αυτοκινητο θα ειναι με αυτοματο διπλου συμπλεκτη και συγκεκριμενα το Hyundai i30 Fastback.
Στελιο αναφερεις γερμανικες εταιρειες που ειναι γνωστες σε ολους για την απιστευτη αναξιοπιστια τους! Στα Hyundai δεν σπαει και δεν χαλαει τιποτα ;)
Το αυτόματο κιβώτιο εκτός του οτι ειναι πιο ακριβό , ειναι και ειναι και ασύγκριτα πιο ευπαθές όσον αφορά τις βλάβες !!!
Το μεγάλο μειονέκτημα στο αυτόματιο κιβώτιο είναι κυρίως το κόστος επισκευής, αν βέβαια γινεται επισκευή αλλά και αγοράς. Για παράδειγμα, σε BMW, Mercedes, VW η αντικατάσταση αυτόματου κιβωτίου είναι πανάκριβη οι δε βλάβες συνήθως προκύπτουν μετά την παρέλευση της περιόδου εγγύησης. Η BMW σπάνια έως ποτέ θα επισκευάσει κιβώτιο και σε παραπέμπει σε αλλαγή, που σημαίνει ένα κόστος 6-8000 ευρώ! Η λύση του μεταχειρισμένου είναι δίκοπο μαχαίρι, η δε επισκευή εστω και με την εγγυηση που δίνουν οι ανεξάρτητοι επισκευαστές, δεν παύει να είναι κοστοβόρα, περίπου 2000+ ευρω. Εάν ένα αυτοκίνητο πωληθεί σε 5-6 χρόνια, δύσκολα θα βγάλει πρόβλημα στο αυτόματο κιβώτιο, οι Ελληνες όμως κρατάνε το αυτοκίνητο πάνω από δεκαετία. Γενικά πάντως οι μέσοι μισθοί στην Ελλάδα δεν μπορούν να υποστηρίξουν πανάκριβες επισκευες . Ουτε βεβαια ακριβά αυτοκίνητα. Προσωπικά απορώ πώς μια οικογενεια δυο εργαζομένων είναι σε θέση να συγκεντρώσει όχι 30,000 αλλά και 20,000 για ένα αυτοκίνητο.
Και εγώ θιασώτης του λεβιέ είμαι αν και όσο περνούν τα χρόνια και αυξάνεται η κίνηση δεν θα με χάλαγε ένα αυτόματο. Μάλλον γερνάω !!!