Πώς τα βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Είναι κάτι που βλέπετε στο μέλλον σας; Θα πειστείτε αν τα βλέπετε να κυκλοφορούν ανάμεσά σας;
Γιατί φτιάχνουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Για να πουλήσουν ή για να κάνουν επίδειξη;
7.116 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2014)
Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη στα παιδικά τους χρόνια, γιατί παράγονται από τους κατασκευαστές; Θέλουν να πουλήσουν ή απλά να επιδείξουν τις τεχνολογικές τους ικανότητες;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν η BMW ή και οι άλλοι κατασκευαστές που έχουν τα δικά τους ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, περίμεναν πωλήσεις, μάλλον θα είχαν απογοητευτεί. Και όχι μόνο στην Ελλάδα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια καινούργια εφαρμογή και έχει ακόμη δρόμο μπροστά της. Από τον ανεφοδιασμό, στην αυτονομία, ακόμη και η έλλειψη θορύβου κατά την κίνηση είναι ξένη προς το κοινό που χρειάζεται χρόνο για να ενστερνιστεί τη νέα αυτή τάση.Τότε γιατί μπαίνουν στον κόπο;
Γιατί επενδύουν τα τεράστια ποσά που απαιτούνται για να εξελίξουν και να παράγουν τέτοια μοντέλα. Η BMW μάλιστα έφτιαξε ολόκληρη ομάδα και έχει ξεχωριστό τμήμα για τα μοντέλα της σειράς i. Θα μπορούσαν κάλλιστα οι κατασκευαστές αυτοί να μας δείχνουν τα τεχνολογικά τους επιτεύγματα σε ένα πρωτότυπο και να τελειώνουμε. Γιατί λοιπόν τα πουλάνε αν δεν τα αγοράζει κανείς;
Ποιός όμως κάνει τις καλύτερες δοκιμές αυτοκινήτων; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τα περιοδικά ή μήπως οι οδηγοί που τα αγοράζουν; Έχοντας τα αυτοκίνητά τους αυτά στους δρόμους οι κατασκευαστές παίρνουν πολύτιμες πληροφορίες. Όχι μόνο τεχνικές, αλλά και σε θέματα αγοράς.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην διείσδυση των μοντέλων αυτών στην αγορά είναι η ίδια η αγορά. Ένα πρωτότυπο σε μία έκθεση περνάει και ξεχνιέται. Έστω και 28 να κυκλοφορούν στους δρόμους, υπενθυμίζουν τι άλλο υπάρχει, τι έρχεται και συνηθίζουν το κοινό στην τεχνολογία. Η ΒΜW και οι άλλοι δεν περιμένουν να βγάλουν λεφτά από τα τρέχοντα μοντέλα τους. Θέλουν όμως να ανοίξουν το δρόμο για τα επόμενα, και αυτό έχει το δικό του κόστος.
Εσείς τι νομίζετε λοιπόν; Πώς τα βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Είναι κάτι που βλέπετε στο μέλλον σας; Θα πειστείτε αν τα βλέπετε να κυκλοφορούν ανάμεσά σας;
Θα ήθελα να αναφερθώ στο σχόλιο του Δημήτρη, και να επισημάνω οτι αν και γενικά έχει δίκιο στο θέμα των ρύπων, οι ρύποι στο εργοστάσιο είναι πολύ λιγότεροι. Ενα σύγχρονο εργοστάσιο συνδυασμένου κύκλου ή και συμπαραγωγής, λειτουργεί με συντελεστή απόδοσης περισσότερο από 50%, περίπου διπλάσιο ενός θερμικού κινητήρα αυτοκινήτου, ακόμα και αν συνυπολογίσουμε τις απώλειες μετασχηματισμού και μεταφοράς της ηλ. ενέργειας από τον εργοστάσιο στο αυτοκίνητο. Μάλιστα, το όφελος μεγαλώνει για τα εργοστάσια, αν λάβουμε υπόψη και τα πλεονεκτήματα της αυξημένης παραγωγής τους κατά τη νύκτα, για τη φόρτιση των μπαταριών.
Θα μπορούσα να προσθέσω κάποια σχόλια, βασισμένα πάνω στα σχόλια των φίλων. Σε ότι αφορά την ηλεκτρική ενέργεια, που παράγεται στα εργοστάσια παραγωγής ρεύματος, πολύ σωστά λένε κάποιοι φίλοι ότι είναι και αυτή ρυπογόνα. Όμως σιγά σιγά δημιουργούνται νέες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως τα φωτοβολταικά συστήματα και οι ανεμογεννήτριες, που παράγουν δωρεάν και καθαρή ενέργεια από τη φύση. Θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα από το κράτος, σε όσους πολίτες θα εγκαταστήσουν μικρά τέτοια συστήματα ΑΠΕ, με τα οποία θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα και έτσι δεν θα ρυπαίνουν καθόλου, αλλά και δεν θα κοστίζει καθόλου το ρεύμα κίνησης τους. Αυτό μπορούν να το κάνουν όσοι έχουν κυρίως μονοκατοικίες, με δυνατότητα εγκατάστασης ΑΠΕ. Γενικότερα, στο μέλλον υπολογίζω ότι σταδιακά θα αντικατασταθούν όλα τα ρυπογόνα εργοστάσια με νέα καθαρά και τότε δεν θα μιλάμε πιά για ρύπανση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης καθώς ελαττώνονται τα αποθέματα πετρελαίου στη Γη, θα μπορούσε κάλλιστα να μειώνεται σταδιακά η κατανάλωση πετρελαίου στα εργοστάσια και τη θέρμανση (όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο και άλλες ενεργειακές πηγές), αλλά μόνο στην κίνηση, οπότε τα αποθέματα θα επαρκέσουν για αρκετά ακόμη χρόνια. Για όλα υπάρχουν λύσεις, αρκεί να έχουμε θέληση να τις εφαρμόσουμε.
Όσο τα ηλεκτρκά αυτοκίνητα θα φορτίζονται τη νύκτα στο ιδιόκτητο κλειστό γκαράζ του ιδιοκτήτη, θα αποτελούν ανέκδοτο για τον έλληνα οδηγό που παρκάρει έξω στο δρόμο όπου βρει, ΑΝ βρει.
Το μέλλον βρίσκεται στα νέας τεχνολογίας ντίζελ και στα υβριδικά.
Για όλους τους λόγους που ανέφεραν οι προλαλήσαντες το ηλεκτρικό αυτοπκίνητο είναι το μέλον. Τα θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αφενός η αυτονομία των συσωρευτών και αφετέρου η ταχύτητα φορτίσεώς τους. Όταν αυτά επιλυθούν (υπολογίζω σε 10-15 χρόνια θα έχει γίνει) τότε ενδεχομένως θα αποχαιρετίσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως
Βασική Αρχή Της Φυσικής ειναι οτι για να παραχθεί έργο χρειάζεται ενέργεια.
Και η ενέργεια είτε ηλέκτρική είτε Χημική (κάυσιμο) κοστίζει.
Οπότε μην κοροϊδευόμαστε. Το Ηλεκτρικό όχημα ΔΕΝ ειναι πιο φιλικό στο περιβάλλον διότι απλούστατα μεταφέρει την καύση καυσίμου από τους θαλάμους του κινητήρα στην... ΔΕΗ.
Επίσης όσο ψάχνουμε επιδόσεις, για ότι τύπο οχηματος και να μιλάμε θέλει ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
άρα αλλη μια μόδα ειναι και τα ηλεκτρικά - υβριδικά εκτρώματα.
Αν δεν περιορίσουμε τις απαιτήσεις μας και την ματαιοδοξιά μας δεν υπάχει τρόπος περιοεισμού της σπατάλης ενέργειας....
Μια χαρά ειναι τα ποδήλατα και τα Μ.Μ.Μ και ο γάιδαρος στο χωριό.
Οταν μιλάμε για οικονομία στην ενέργεια σε Ι.Χ.. Μιλάμε για οχήματα ΧΑΜΗΛΩΝ επιδόσεων ανεξαρτήτως αν είναι θερμικά ή ηλεκτρικά.
Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι η απαρχή μιας καινούργιας εποχής στον ενεργειακό τομέα.
Έχουμε ενα δεδομένο το οποίο δεν αλλάζει. Το πετρέλαιο τελειώνει.
Έχει αποφασισθεί από την παγκόσμια βιομηχανία ότι για τα αυτοκίνητα το μέλλον είναι η πρίζα. Το ρεύμα θα παράγεται απο εργοστάσια πυρηνικής σύντηξης.Αντίστοιχα για τα αεροπλάνα είναι το υδρογόνο.
Μέχρι να φθάσουμε εκεί θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο. Αυτό το στάδιο θα είναι με χρήση καυσίμων όπως το φυσικό αέριο,τα βιοκαύσιμα. Το πόσο θα διαρκέσει αυτό το στάδιο θα εξαρτηθεί απο πολλούς παράγοντες ( επάρκεια αποθεμάτων πετρελαίου, γεωπολιτικά παιχνίδια, ερευνα και ανάπτυξη κλπ)
Ενδεικτικά αναφέρω ότι στις αερομεταφορές η ΙΑΤΑ έχει θεσει στόχο την αποκλειστική χρήση υδρογόνου το 2050.
Ο Μαρκιόνε αποδείχτηκε πολύ προφητικός και όχι μόνο σε αυτό το θέμα. Προφανώς ο καλύτερος CEO μεγάλης αυτοκινητοβιομηχνίας παγκοσμίος σήμερα που μιλάμε αφού έχει καταφέρει πραγματικά πάρα πολλά. Όσο για τα ηλεκτρικά κρίμα τα δισεκατομύρια που έχουν ξοδευτεί για να φτάσουν να έχουν αυτονομία ίση η και λιγότερη με κάποια ηλεκτρικά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και να κοστίζουν όσο τρία συμβατικά αντίστοιχης κλάσης. Η δε αγορά τους αντικειμενικά είναι τελείως παράλογη αφού οι περισσότεροι δεν αντέχουμε το κοστος δύο η τριών αυτοκινήτων αλλά το κόστος ενός που να μπορείς να το χρησιμοποιεις στην δουλειά σου αλλά και το ΣΚ και στις καλοκαιρινές εξορμήσεις. Ειδικά δε η λογική να πάρω τον προπομπο μίας τεχνολογίας η οποία ΘΑ ερθει, το πείραμα δηλαδή, μπορούν να το κάνουν μόνο αυτοί που τους περισσεύουν.
"Έχοντας τα αυτοκίνητά τους αυτά στους δρόμους οι κατασκευαστές παίρνουν πολύτιμες πληροφορίες. Όχι μόνο τεχνικές, αλλά και σε θέματα αγοράς."
Θα έπαιρνα ηλεκτιρκό μόνο ως 2ο αμάξι και με την προϋπόθεση ότι δεν θα κόστιζε πάνω από 15.000 ευρώ και με εγγύηση για τα ηλεκτρικά μέρη πάνω από 6 έτη.
Νομίζω ότι οι κατασκευαστές θέλουν να προβάλουν την "ηλεκτρική εικόνα τους" προς την αγορά, μια και ξέρουν ότι το μέλλον πάει προς τα εκεί. Ομως τα σημερινά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα πολλούς περιορισμούς ακόμα και σε πόλεις με την κατάλληλη υποδομή. Προσωπικά πιστεύω ότι η καλύτερη διάταξη προς το παρόν είναι τα plug in υβριδικά, που συνδυάζουν την οικονομία της αρχικής φόρτισης, την ανάκτηση ενέργειας και την ανεξαρτησία κίνησης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μέλλον, κυρίως σαν αυτοκίνητα πόλης, δηλαδή σαν δεύτερα, ή τρίτα αυτοκίνητα μιας οικογένειας, αλλά με την προυπόθεση να πέσουν οι τιμές τους. Δεν νοείται αυτοκίνητο πόλης με πάνω από 10.000 ευρώ.