Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί η Αθήνα δεν θα έχει ποτέ διόδια;

Γιατί η Αθήνα δεν θα έχει ποτέ διόδια;

3.663 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2021)

Ποιός τρομάζει περισσότερο στην ιδέα των διοδίων για την είσοδο στην Αθήνα; Οι οδηγοί που θα πρέπει να τα πληρώνουν, ή οι αρμόδιοι που δεν θα έχουν τρόπο να τα εισπράττουν.

Η ιδέα για διόδια στην είσοδο της Αθήνας έρχεται από το Λονδίνο, όπου η επιβολή τους έλυσε οριστικά το κυκλοφοριακό στο κέντρο, και μαζί με αυτό και τη ρύπανση. Όμως για να μπορεί να εισπράττει διόδια το Λονδίνο έκανε κάτι που δεν θα γίνει ποτέ στην Αθήνα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Μπορεί να είσαι υπέρ η κατά των διοδίων. Αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία. Σημασία έχει πως ότι και να λένε οι αρμόδιοι, στην Αθήνα διόδια δεν θα μπουν ποτέ. Γιατί για να μπορείς να έχεις διόδια, πρέπει να μπορείς να τα εισπράττεις. Πως;

Ας δούμε το παράδειγμα του Λονδίνου, της πρώτης πρωτεύουσας που εφήρμοσε διόδια, και μάλιστα τσουχτερά, περίπου 15 ευρώ τη μέρα, για να μπεις στο δακτύλιο. Το να βγεις και να αναγγείλεις το μέτρο είναι το πιο απλό. Σχετικά απλό είναι να φτιάξεις και μια πλατφόρμα στην οποία οι οδηγοί μπορούν να συνδέονται (μέσω ίντερνετ), να εγγράφουν το αυτοκίνητό τους με την πινακίδα τους, και να πληρώνουν τα διόδια.

Το δύσκολο είναι να τους πείσεις να το κάνουν. Γιατί κανείς δεν πρόκειται να το κάνει αν το μόνο ρίσκο είναι η αστυνόμευση του μέτρου με ένα, δύο ή περισσότερα μπλόκα της Τροχαίας.

Η είσοδος στο δακτύλιο γίνεται από εκατοντάδες δρόμους. Πόσα μπλόκα να έχει η Τροχαία; Θα μου πεις, μα το ίδιο δεν είναι και με το πρόστιμο; Οι οδηγοί πείθονται να μην μπαίνουν όταν δεν πρέπει, επειδή φοβούνται την Τροχαία και το πρόστιμο. Επειδή έχουν κάτι να χάσουν.

Από την άλλη, με τα διόδια, οι οδηγοί μπαίνοντας στον δακτύλιο παράνομα έχουν να «κερδίσουν» τη δωρεάν είσοδο ρισκάροντας την περίπτωση να «φάνε» έλεγχο. Το ρίσκο αξίζει για μερικούς (σ.σ. ιδιαίτερα στο μυαλό των Ελλήνων) και οι παραβάσεις λογικά θα είναι περισσότερες.

Στο Λονδίνο, όμως, ο μόνος τρόπος να εφαρμοστεί το μέτρο ήταν και είναι οι κάμερες. Χιλιάδες κάμερες σε όλο το Λονδίνο που διαβάζουν πινακίδες, συγκρίνουν με αυτές που έχουν πληρώσει, και όποια είναι μέσα χωρίς διόδιο λαμβάνει πρόστιμο. Ταχυδρομικώς, στη διεύθυνση που το όχημα φαίνεται να κρατείται. Που σημαίνει με τη σειρά του πως το ΑΦΜ στο οποίο ανήκει η πινακίδα πρέπει να έχει τη σωστή διεύθυνση.

Μιλάμε για μια ολόκληρη επιχείρηση πολυ υψηλού τεχνολογικού προφίλ, που περιλαμβάνει δεκάδες υπηρεσίες, χώρια το ταχυδρομείο, και ένα τεράστιο κόστος εγκατάστασης, σε μία χώρα που αντιστέκεται σθεναρά σε κάθε είδους κάμερας.

Το μόνο που μένει στα διόδια είναι να χρησιμοποιούνται ως μέσο εκφοβισμού ώστε ο δακτύλιος, όπως και να εφαρμόζεται, με πρόστιμο, να ακούγεται καλύτερος.

Εσύ τι λες; Φοβάσαι πως τα διόδια είναι πιθανά; Πως θα εφαρμοστούν ακόμη και χωρίς υποδομή; Και να ναι, και το ξέρεις πως πρέπει να πέσεις σε μπλόκο, δεν θα το ρισκάρεις, όσο και τώρα; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Autotriti.gr
Fia