Γιατί το χαρτζιλίκι της Fiat στην Tesla είναι κακά νέα για τους Ιταλούς;
Μπορεί η Tesla μέχρι τώρα να είναι ένα όνομα εκτός της δικής μας αυτοκινητιστικής πραγματικότητας, όμως η περίεργη αυτή σχέση που η αμερικανική μάρκα απέκτησε με τη Fiat μπορεί να σημαίνει πολλά. Καλά ή κακά;
Τα καλά είναι τα εμφανή. Η Fiat αυτή τη στιγμή, όσο περίεργο και αν ακούγεται είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλών επιδόσεων. Για όσους δεν το ξέρουν, όμιλος Fiat κυριαρχείται από τις πωλήσεις των αμερικανικών εταιρειών Ram, Dodge, Jeep που έχουν μοντέλα εξωπραγματικού κυβισμού και σημαντικά υψηλών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Στην Ευρώπη η Maserati και η Alfa Romeo με τις υψηλές τους επιδόσεις έχουν με τη σειρά τους επίσης υψηλούς ρύπους. Η μόνη μάρκα του ομίλου που μπορεί να ρίξει το μέσο όρο είναι η Fiat, όμως παρά τις πωλήσεις, οι ρύποι δεν πέφτουν πολύ.
Η Ε.Ε. είχε μέχρι φέτος όριο στους μέσους ρύπους του στόλου κάθε κατασκευαστή τα 120 γρ./χλμ. O όμιλος Fiat ήταν ήδη στα 126 γρ./χλμ, κυρίως λόγω των μεγάλων κυβισμών βενζίνης που είπαμε πριν, αλλά και λόγω της πλήρους απουσίας υβριδικών και ηλεκτρικών από τη γκάμα της. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιφέρει μεγάλη μείωση στο μέσο όρο αφού έχει μηδενικούς ρύπους.
Από φέτος το όριο στην Ε.Ε. πέφτει στα 90 γρ./χλμ. Και ενώ ο όμιλος VW έχει τις Seat, Skoda και VW να αντισταθμίζουν τις Bentley, τις Lamborghini και τις Porsche, η Fiat είναι χωρίς αντίβαρο. Και έτσι εκμεταλλευόμενη μια ρύθμιση που επιτρέπει κατασκευαστές να συνεταιρίζονται, έπεισε την Tesla να προσμετράει τις πωλήσεις της μαζί με αυτές της Fiat ώστε να οι Ιταλοί να επωφελούνται στο μέσο όρο. Φυσικά με το αζημίωτο. Και μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Λεφτά που φυσικά η Tesla χρειάζεται για να επενδύσει στις πολύ ακριβές της τεχνολογίες, που όμως δεν πρόκειται να μοιραστεί με την Fiat. Η συμφωνία είναι μόνο για τα νούμερα. Και έτσι οι Ιταλοί, για να γλιτώσουν ευρωπαϊκά πρόστιμα, αιμορραγούν κεφάλαιο που τους είναι απολύτως απαραίτητο για να εξελίξουν υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία, προκειμένου να εξασφαλίσουν την βραχυπρόθεσμη επιβίωση της μάρκας. Μακροχρόνια όμως τι γίνεται;
Με τον αναμενόμενο «γάμο» με την Peugeot να πέφτει στο κενό, οι Ιταλοί είναι χωρίς συνέταιρο στη μάχη της ηλεκτροκίνησης, είναι ήδη πίσω από τον ανταγωνισμό, και τώρα πληρώνουν για να σωθούν, μειώνοντας σημαντικά τις επενδύσεις που είναι σημαντικές για την επόμενη μέρα.
Τι λέτε λοιπόν; Καλή κίνηση το χαρτζιλίκι στην Tesla ή όχι; Είναι η καλύτερη κίνηση για την μάρκα; Ή μήπως σας κάνει να φοβάστε για το μέλλον της ιταλικής φίρμας;
Η Fiat προσπαθεί να λύσει αυτή τη στιγμή το άμεσο πρόβλημά της, και προφανώς η λύση που επέλεξε (να πληρώσει την Tesla αντί να πληρώσει το πρόστιμο) είναι η πιο οικονομική για εκείνη. Επίσης, μπορεί η συνεργασία προς το παρόν να είναι μόνο οικονομική, αλλά καθώς η Fiat έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη ηλεκτρικής τεχνολογίας αυτοκινήτου, μπορεί παράλληλα να θέτει τις βάσεις για μελλοντική συνεργασία με τον καλύτερο αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ας μην ξεχνάμε ότι το βασικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση είναι η αυτονομία των μπαταριών και η διαθεσιμότητά τους, και η Tesla έχει ήδη τα δικά της υπερμοντέρνα (και ενεργειακά "ουδέτερα") εργοστάσια παραγωγής τους (Gigafactories).
...οι της fiat μου θυμίζουν ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΤΟΥ ΣΤΥΛ 'ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΡΕ;' Επίσης κάτι απίθανους τύπους του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, που βάζουν κονέ να διοριστούν ή να μπουν σε μία επιχείρηση ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ, ΤΑ ΚΑΝΑΝ ΟΛΑ, Κ.Τ.Λ. ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΑΜΙΜΗΤΟ 'ΑΔΙΚΗΘΗΚΑ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΝ ΕΒΓΑΙΝΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΞΈΡΕΙΣ ΠΟΣΑ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΑ;' Αν αυτούς όλους τους απίθανους τους πάρεις και τους ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ σε διάφορες χώρες της Ευρώπης για 1μήνα και ιδιωτικά και δημόσια, οι εκεί άνθρωποι ΘΑ "ΠΗΔΗΧΤΟΥΝ" ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ... κάπως έτσι κάνει και η fiat... εδώ η ferrari στην formula 1 είναι στάσιμη και αυτοί πληρώνουν για να μην τιμωρηθούν... που είναι όλοι οι απόγονοι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας να σας ΚΑΜΑΡΩΣΟΥΝ, Κ.Τ.Λ.
Η Fiat προσπαθεί να λύσει αυτή τη στιγμή το άμεσο πρόβλημά της, και προφανώς η λύση που επέλεξε (να πληρώσει την Tesla αντί να πληρώσει το πρόστιμο) είναι η πιο οικονομική για εκείνη. Επίσης, μπορεί η συνεργασία προς το παρόν να είναι μόνο οικονομική, αλλά καθώς η Fiat έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη ηλεκτρικής τεχνολογίας αυτοκινήτου, μπορεί παράλληλα να θέτει τις βάσεις για μελλοντική συνεργασία με τον καλύτερο αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ας μην ξεχνάμε ότι το βασικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση είναι η αυτονομία των μπαταριών και η διαθεσιμότητά τους, και η Tesla έχει ήδη τα δικά της υπερμοντέρνα (και ενεργειακά "ουδέτερα") εργοστάσια παραγωγής τους (Gigafactories).
...οι της fiat μου θυμίζουν ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΤΟΥ ΣΤΥΛ 'ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΡΕ;' Επίσης κάτι απίθανους τύπους του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, που βάζουν κονέ να διοριστούν ή να μπουν σε μία επιχείρηση ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ, ΤΑ ΚΑΝΑΝ ΟΛΑ, Κ.Τ.Λ. ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΑΜΙΜΗΤΟ 'ΑΔΙΚΗΘΗΚΑ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΝ ΕΒΓΑΙΝΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΞΈΡΕΙΣ ΠΟΣΑ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΑ;' Αν αυτούς όλους τους απίθανους τους πάρεις και τους ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ σε διάφορες χώρες της Ευρώπης για 1μήνα και ιδιωτικά και δημόσια, οι εκεί άνθρωποι ΘΑ "ΠΗΔΗΧΤΟΥΝ" ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ... κάπως έτσι κάνει και η fiat... εδώ η ferrari στην formula 1 είναι στάσιμη και αυτοί πληρώνουν για να μην τιμωρηθούν... που είναι όλοι οι απόγονοι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας να σας ΚΑΜΑΡΩΣΟΥΝ, Κ.Τ.Λ.