Και κάπως έτσι η SEAT είναι ο ήρωας όσων έχουν αλλεργία στα ηλεκτρικά
Μπορεί η SEAT με αυτή της την κίνηση να είναι σήμερα ο ήρωας της ημέρας. Μπορεί να είναι η τελευταία σταγόνα ελπίδας σε μια άνιση μάχη κατά του εξηλεκτρισμού των πάντων. Μπορεί όμως να είναι και ένα δείγμα ότι ηλεκτρικό, φθηνό και καλό, είναι ακόμη δύσκολο. Τι λες;
Βλέπεις για τη SEAT το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης είναι πιο ρεαλιστικό. Οι Ισπανοί μπορεί να έχουν δώσει τα τελευταία 30 χρόνια μερικά θαυμάσια μοντέλα που πλησιάζουν σε ποιότητα τα premium γερμανικά ξαδέλφια τους. Όμως για τη SEAT, η επιθετική τιμολογιακή πολιτική είναι απαραίτητη. Με τα ηλεκτρικά, πως θα μείνει φθηνή;
Η SEAT ξεχώρισε το παρακλάδι της που έριχνε τεχνολογία και επιδόσεις στα μοντέλα της, και το έκανε άλλη μάρκα, την CUPRA. Γιατί όσο τούμπανο και να είναι ένα μοντέλο, αν έχει τα σήματα της SEAT, για τον ευρωπαϊκό νότο, η τιμή πρέπει να είναι χαμηλή. Στυλ αλλά και οικονομία. Έτσι η SEAT «καταβρόχθισε» τη Fiat και είναι σήμερα αυτό που θα ήθελε να είναι η Fiat.
Όμως στον ορίζοντα των επόμενων 10 ετών, φθηνό και ηλεκτρικό δεν γίνεται. Ή μάλλον φθηνό, ηλεκτρικό και καλό. Δεν είναι τυχαίο πως παρότι η SEAT έχει πρόσβαση στα μηχανικά μέρη του ομίλου VW, και παρότι η «θυγατρική» CUPRA λανσάρισε ήδη το δικό της αμιγώς ηλεκτρικό, το Born, ίσως το καλύτερο ηλεκτρικό του ομίλου, η SEAT δεν έκανε το ίδιο.
Θα μπορούσε να έχει το δικό της ID.3, όμως για να πετύχει τις τιμές που θέλει, ή δεν γίνεται καθόλου ή δεν γίνεται καλά. Η SEAT εξάλλου δεν έχει λανσάρει κανένα αποτυχημένο μοντέλο, από το πρώτο Ibiza και μετά. Δεν θα το κάνει τώρα, κόβοντας δρόμο από το ID.3 για να έχει ηλεκτρικό.
Και έτσι επιμένει συμβατικά. Μέχρι το 2035 δεν φαίνεται κανένα μοντέλο στον ορίζοντα της μάρκας αμιγώς ηλεκτρικό. Η νέα πλατφόρμα MEB-Entry του ομίλου ίσως να δώσει λύση και οι Ισπανοί να λανσάρουν πριν την αλλαγή της δεκαετίας ένα μοντέλο, όμως αν αυτό δεν γίνει, τότε τι;
Τι λες όμως; Είναι η SEAT ο ήρωάς σου που επιμένει συμβατικά; Είναι η SEAT σωστή που δεν θέλει να ρισκάρει με ακριβά αυτοκίνητα στη γκάμα της; Και που βλέπεις τη SEAT στα επόμενα χρόνια, αν παραμείνει εκτός ηλεκτροκίνησης;