ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί η Tesla δεν είναι premium μάρκα;

(18/12/2024)
Γιατί η Tesla δεν είναι premium μάρκα;

Η μόδα για τα Tesla τα έφερε συχνά απέναντι σε premium μοντέλα μπερδεύοντας πολλούς
Η Tesla όμως αντιπροσωπεύει το αμερικανικό μαζικό αυτοκίνητο
Εκτός από όλα τα premium χαρακτηριστικά, λείπουν και πολλά βασικά από τα Tesla (π.χ. after sales)
Συνεχείς μειώσεις τιμών και αρνητικές κριτικές έχουν αλλάξει ριζικά την εικόνα της μάρκας

Η μόδα για τα Tesla τα έφερε συχνά απέναντι σε premium μοντέλα μπερδεύοντας πολλούς

H Ελλάδα έχει ένα θέμα με τη μόδα. Πέφτει πάνω της με τα μούτρα με καθυστέρηση μερικών ετών. Έτσι και με την Tesla, όταν η μάρκα είχε έρθει, είχε πετύχει και είχε αρχίσει ήδη να αποδομείται αλλού, στην Ελλάδα σε κάποιους φάνηκε ως ένας νέος premium διεκδικητής. Είναι όμως premium;

Πόσοι πλήρωσαν μεταχειρισμένο Tesla 8 και πλέον ετών, με μπαταρίες εκτός εγγύησης και χιλιόμετρα επιπέδου ταξί για καινούργιο, μόνο και μόνο για να έχουν Tesla όταν στην Ελλάδα ακόμη η μάρκα διέθετε μια χούφτα αυτοκίνητα το χρόνο; Και πόσα δεν είδαν με τα ίδια τους τα μάτια στην τυφλή τους επιθυμία να έχουν την τελευταία «μόδα» στην αυτοκίνηση; Και πόσοι δεν πήραν με τα ίδια λεφτά ένα παραδοσιακό premium αυτοκίνητο γιατί ίσως μπερδεύτηκαν νομίζοντας πως επειδή το πληρώνουν «κούκος-αηδόνι» μπορεί να είναι και λίγο από premium; Πολλοί. Είχαν δίκιο όμως;

Η Tesla όμως αντιπροσωπεύει το αμερικανικό μαζικό αυτοκίνητο

Βλέπεις στην Αμερική εκτός από τα premium μοντέλα υπάρχουν και αυτοκίνητα που ενώ είναι μεγάλα, αυτό που λένε «full size», και εδώ θα ήταν στα μέτρα μιας E-Class, εκεί δεν είναι απαραίτητα premium. Μάρκες όπως η Chevrolet, η Ford και η Dodge, αλλά και οι Toyota, Nissan και Honda παράγουν μεγάλα αυτοκίνητα χωρίς ίχνος premium χαρακτήρα. Αυτοκίνητα σε κανονικές τιμές, αυτοκίνητα για όλους. Και η Tesla στις ΗΠΑ πέφτει ακριβώς σε αυτή την κατηγορία. Στην Ευρώπη που ό,τι είναι μεγαλύτερο από μικρομεσαίο είναι (μάλλον) premium, δημιουργήθηκε μια σύγχυση.

Εκτός από όλα τα premium χαρακτηριστικά, λείπουν και πολλά βασικά από τα Tesla (π.χ. after sales)

Δεν θέλει και πολύ για να το καταλάβεις, αρκεί να δεις τι προσφέρει και τι όχι ένα Tesla. Μεγάλο, ευρύχωρο, τεχνολογικά σύγχρονο, αλλά χωρίς ίχνος πολυτέλειας, με μέτρια ή κακή ποιότητα κατασκευής και βασικές ελλείψεις στον εξοπλισμό. Δεν είναι μόνο η απουσία Apple CarPlay και Android Auto, αλλά ακόμη και απλά πράγματα, όπως η ρεζέρβα. Ούτε ρεζέρβα, ούτε run flat. Τίποτα. Και μετά είναι η τιμή, ακριβό ως αυτοκίνητο, φθηνό ως ηλεκτρικό. Και οι τιμές πέφτουν και πέφτουν και πέφτουν.

Συνεχείς μειώσεις τιμών και αρνητικές κριτικές έχουν αλλάξει ριζικά την εικόνα της μάρκας

Μπορεί οι τιμές που συνεχώς μειώνονται να είναι θετικό στοιχείο, όχι όμως όταν έχεις αγοράσει ένα premium αυτοκίνητο που θες να κρατήσει την αξία του. Η τιμολογιακή πολιτική της Tesla ξεκάθαρα δεν ενδιαφέρεται τι θα γίνει σε δεύτερο χέρι, αλλά μόνο για την πρώτη πώληση από την εταιρεία. Εταιρείες ενοικιάσεων που αγόρασαν χιλιάδες Tesla για τους στόλος τους, βρέθηκαν με αυτοκίνητα μηδαμινής αξίας στη μεταπώληση και παραλίγο να πέσουν έξω. Σε συνδυασμό με τις πολύ αρνητικές κριτικές για την αξιοπιστία, την ποιότητα και κυρίως την εξυπηρέτηση μετά την πώληση, η μάρκα δεν έχει κανένα λούστρο που να την κάνει να δείχνει premium.
 
Μπορεί η Tesla να μην το «έπαιξε» ποτέ premium, και να μην φταίει για την παρεξήγηση, όμως σίγουρα επωφελήθηκε εις βάρος πολλών που μπέρδεψαν το διαφορετικό και το καινούργιο με το premium. Εσύ τι λες όμως; Βλέπεις την Tesla ως premium μάρκα; Ή ίσως ως ανταγωνιστή των premium εταιρειών;

Mercedes
EUROINS CHRISTMAS