Γιατί η Toyota είναι η αντι-Tesla;
Αν η Tesla με την τεχνολογία της, τις καινοτομίες της και τις ιδέες της φέρνει το αυτοκίνητο σε μία εποχή που δεν σου αρέσει, η Toyota φαίνεται να είναι ο βράχος απέναντι σε αυτές τις αλλαγές.
Με «όπλο» το υδρογόνο!
Tesla και Toyota σπρώχνουν τις τεχνολογικές εξελίξεις. Μόνο που η κατεύθυνση της κάθε μάρκας είναι διαφορετική. Και για όσους η Tesla πάει την αυτοκίνηση σε μέρη που δεν τους αρέσει, τότε η Toyota είναι ο αντίλογος. Γιατί;
Θυμάσαι όταν το πρώτο Prius έμοιαζε να είχε έρθει από τον Αρη και η υβριδική τεχνολογία ήταν ο «διάολος» που θα μεταμόρφωνε τα αυτοκίνητα σε λευκές συσκευές; Έχουν περάσει πάνω από 23 χρόνια από τότε, και η υβριδική τεχνολογία είναι σήμερα η πιο διαδεδομένη, ενώ τα αυτοκίνητα παραμένουν αυτοκίνητα και η Toyota είναι σήμερα αυτή που προσπαθεί να τα σταματήσουν από την μεταμόρφωση αυτή.
Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λευκές συσκευές; Όχι. Ή τουλάχιστον όχι όλα, γιατί κάποιες μάρκες έπεσαν λίγο με τα μούτρα στην ιδέα του αυτοκινήτου ως ένα ποιοτικό μέσο μεταφοράς από το Α στο Β, χωρίς ενδιαφέρον για την οδήγηση. Όμως δεν είναι αυτό που προβληματίζει τους εραστές της αυτοκίνησης.
Η ηλεκτροκίνηση προβληματίζει γιατί αφαιρεί όλο και περισσότερο την εμπλοκή του οδηγού από τη διαδικασία της οδήγησης, είτε γιατί κάνει την αυτονόμηση πιο εύκολη, είτε γιατί απλά αφαιρεί στοιχεία που θεωρούμε δεδομένα για ένα αυτοκίνητο. Όπως ο ήχος, η λειτουργία του κινητήρα με (όχι επίπεδη) καμπύλη ροπής, ξεχωριστό χαρακτήρα από μοντέλο σε μοντέλο, και χειροκίνητο κιβώτιο.
Για μια μεγάλη μερίδα του κοινού, όλα αυτά είναι περιττά, και έτσι μέρος της αγοράς προσαρμόζεται ανάλογα. Πολλοί οδηγοί θα προτιμούσαν να μην οδηγούν. Για όλους τους άλλους όμως, η οδήγηση μετράει. Και η ηλεκτροκίνηση τη μειώνει σε μια διαδικασία που αφορά την ελάχιστη δυνατή εμπλοκή. Και η Tesla πρωτοστατεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Στην άλλη όχθη όμως ποιός μένει; Ποιά μάρκα επιμένει πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πεθάνει; Πως δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί για χάρη του ηλεκτρικού μοτέρ, και απλά να προσαρμοστεί σε ένα καύσιμο βιώσιμο για το μέλλον; Ποιά μάρκα δεν το βάζει κάτω και συνεχίζει την έρευνα; Η Toyota!
Με στόχο την υδρογονοκίνηση, η Toyota δια στόματος του επικεφαλής της, θέλει να φέρει στην αγορά ένα μαζικό μοντέλο υδρογόνου. Όχι σαν το Mirai, που είναι μεν παραγωγής, αλλά περιορισμένης. Ένα μοντέλο που θα προσφέρει τις ίδιες συγκινήσεις με το «παλιό καλό» μοτέρ εσωτερικής καύσης, γιατί απλά θα έχει ένα τέτοιο, που απλά θα «καίει» υδρογόνο.
Το πόσο θα αποδώσει αυτή η προσπάθεια της Toyota και ποιές άλλες μάρκες θα την ακολουθήσουν, θα το δούμε στα επόμενα χρόνια, παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση. Αν όμως βάλεις τις δύο τάσεις απέναντι τη μία στην άλλη, και πεις πως στα ηλεκτρικά πρωτοστατεί η Tesla, τότε στην άλλη όχθη, η πρώτη μάρκα απέναντι στη νέα τάξη πραγμάτων είναι η Toyota. Έτσι δεν είναι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »