ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί η Toyota επιμένει με το υδρογόνο και τώρα με την αμμωνία;

Γιατί η Toyota επιμένει με το υδρογόνο και τώρα με την αμμωνία;

8.750 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2024)

- Η Toyota έχει φτιάξει και δοκιμάσει κινητήρες υδρογόνου
- Φτιάχνει καύσιμο από αμμωνία
- Η αμμωνία δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα
- Στόχος να μην καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η Toyota έχει φτιάξει και δοκιμάσει κινητήρες υδρογόνου

Για τη μάρκα που λανσάρισε και καθιέρωσε τους υβριδικούς κινητήρες, η εμμονή της Toyota να «αποφύγει» την ηλεκτροκίνηση είναι μοναδική. Ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Γάλλοι, ούτε κανείς άλλος. Είναι η Toyota που δεν το βάζει κάτω με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι η Toyota που δεν θέλει να αλλάξει τους κινητήρες, αλλά μόνο το καύσιμο.

Η τεχνολογία υδρογόνου φαίνεται πως είναι σχεδόν έτοιμη. Οι κινητήρες της Toyota έχουν δοκιμαστεί σε κάθε περιβάλλον, περιλαμβανομένων και των αγώνων ταχύτητας και αντοχής. Όσο το υδρογόνο όμως παραμένει δύσκολο στην παραγωγή για μαζική χρήση ως καύσιμο, η Toyota ψάχνει και άλλους δρόμους.

Φτιάχνει καύσιμο από αμμωνία

Σε συνεργασία με την GAC η Toyota δοκιμάζει την αμμωνία ως καύσιμο. Η αμμωνία είναι το πρώτο σε παραγωγή χημικό στον κόσμο, αφού χρησιμοποιείται ως βάση για τα λιπάσματα, και παρότι έχει καρβονικό ίχνος που δεν είναι μικρό, φαίνεται πως με νέες μεθόδους μπορεί να παραχθεί σε ποσότητα με μηδενική επιβάρυνση στο περιβάλλον.
 
Σαφώς, παρότι εύφλεκτη, έχει τη μισή ενέργεια ανά λίτρο από τη βενζίνη, γύρω στις 3,6 kWh, όμως και έτσι μπορεί ένα δίλιτρο μοτέρ να αποδίδει 165 ίππους. Και είναι μόνο η αρχή. Η GAC με την Toyota μόλις πέρασε τον μεγαλύτερο σκόπελο, που είναι οι ρύποι αζώτου, στοιχείο που περιέχεται στην αμμωνία, και έτσι ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω εξέλιξη, τώρα με έμφαση στην αποδοτικότητα και την εφαρμογή σε διαφορετικές χωρητικότητες κινητήρα.

Η αμμωνία δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα

Η αμμωνία δεν περιέχει άνθρακα, και έτσι δεν παράγει καθόλου CO2, με αποτέλεσμα οι κινητήρες που την καίνε να είναι απολύτως καθαροί τόσο ως προς το περιβάλλον όσο, τώρα με τη νέα εξέλιξη της Toyota, και για τον άνθρωπο.
 
Η Toyota φαίνεται πως θέλει το παρόν σύστημα λειτουργίας και ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων να παραμείνει για πολλά χρόνια. Χωρίς μπαταρίες, φορτιστές και ότι αυτό συνεπάγεται σε ότι έχει να κάνει με την αυτονομία, το χρόνο φόρτισης, αλλά και την παραγωγή και τέλος ζωής των μπαταριών.

Στόχος να μην καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ο μεγαλύτερος όμως στόχος φαίνεται πως είναι η διατήρηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως τον τρόπο κίνησης των αυτοκινήτων, με όλο του τον χαρακτήρα, τα στοιχεία και ακόμη τα μειονεκτήματά του. Για την Toyota ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι αναπόσπαστο τμήμα του αυτοκινήτου, και γι αυτό αξίζει κάθε προσπάθεια διατήρησής του, πριν απλά παραδοθούμε στα γραμμικά, απρόσωπα, ηλεκτρικά μοτέρ.
 
Εσύ τι λες; Συμφωνείς; Πρέπει να εξερευνήσουμε κάθε πιθανότητα άλλου καυσίμου για να «σώσουμε» τον θερμικό κινητήρα; Αξίζει τον κόπο, και είναι όντως τόσο σημαντικός για το αυτοκίνητο; Ή είναι τα ηλεκτρικά το μέλλον;Τι λες;

Mercedes
Mototriti.gr