Γιατί η τιμή της βενζίνης έχει ψηφίο μικρότερο του ενός cent;

3.274 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2024)
Γιατί η τιμή της βενζίνης έχει ψηφίο μικρότερο του ενός cent;
2 Φωτογραφίες »

- Όταν πας στο βενζινάδικο θα δεις ότι οι τιμές έχουν και δέκατα του ενός cent
- Φταίει νόμος 90 ετών που μας ήρθε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού
- Το 3ο ψηφίο μετά την απόστροφο μπήκε για να «μοιραστεί» η διαφορά σε οδηγούς-βενζινάδες
- Συνέχισε γιατί βόλευε σαν κόλπο μάρκετινγκ, κάτι που γίνεται και σε άλλα προϊόντα

Όταν πας στο βενζινάδικο θα δεις ότι οι τιμές έχουν και δέκατα του ενός cent

Το έχουμε προσέξει όλοι. Κάθε φορά που θα περάσουμε από ένα βενζινάδικο θα δούμε τις τιμές να έχουν πάντα ένα ψηφίο μικρότερο του ενός λεπτού, το οποίο σχεδόν πάντα είναι 9. Θα κοστίζει πχ. η αμόλυβδη 1,859 του ευρώ, δηλαδή 1 ευρώ και 85 λεπτά και 9 δέκατα του λεπτού.

Φταίει νόμος 90 ετών που μας ήρθε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Αυτό συμβαίνει παρόλο που το χαμηλότερο κέρμα του ευρώ είναι το ένα λεπτό, κάτι που προκαλεί σίγουρα εντύπωση. Που οφείλεται όμως αυτή η περίεργη… συνήθεια των βενζινοπωλών; Η απάντηση βρίσκεται σε έναν νόμο που θεσπίστηκε στις ΗΠΑ το 1932, την εποχή της μεγάλης ύφεσης. Πιο συγκεκριμένα, επέβαλε τη φορολόγηση της βενζίνης με 1 cent ανά γαλόνι, που αποτελεί τον πρώτο φόρο που θεσπίστηκε στα καύσιμα.

Το 3ο ψηφίο μετά την απόστροφο μπήκε για να «μοιραστεί» η διαφορά σε οδηγούς-βενζινάδες

Και μπορεί το ένα cent να μας φαίνεται πραγματικά τίποτα (ειδικά όταν πληρώνουμε 80 λεπτά/λίτρο φόρους), όμως εκείνη την εποχή το 1 cent αποτελούσε ακόμα και το 10% της αξίας του καυσίμου. Μια τέτοια αύξηση θα ήταν δυσβάσταχτη τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους βενζινάδες. Η σκέψη να «μοιράσουν» την χασούρα κάπου στη μέση ήταν που τελικά επικράτησε, με την αύξηση στην τιμή κατά μερικές δεκάρες.

Συνέχισε γιατί βόλευε σαν κόλπο μάρκετινγκ, κάτι που γίνεται και σε άλλα προϊόντα

Με τα χρόνια, η τιμολόγηση των καυσίμων καθιερώθηκε παγκοσμίως στην σημερινή της μορφή, με τη προσθήκη 4ου ψηφίου, για τα δέκατα του cent. Ο τρόπος αυτός θεωρήθηκε αρκετά έξυπνος και από πλευράς μάρκετινγκ, αντίστοιχα με την τιμολόγηση σε όλα σχεδόν τα Super Market, πολυκαταστήματα, καταστήματα ρούχων κλπ. όπου πχ. η τιμή ενός προϊόντος είναι 1.99 ευρώ αντί για 2.

FORD
ALFA ROMEO