- Τα ηλεκτρικά έχουν πολλή δύναμη & τρομερές επιδόσεις
- Η απόδοση γαργαλάει το πόδι που πατάει το γκάζι
- Πολλοί οδηγοί ηλεκτρικών πρώτη φορά έχουν τόση ισχύ
- Τα ηλεκτρικά με το βάρος τους και υψηλή ταχύτητα είναι πιο επικίνδυνα
Τα ηλεκτρικά έχουν πολλή δύναμη & τρομερές επιδόσεις
Πως κρατιέσαι να πατήσεις το γκάζι όταν έχει ροπή από μηδέν «στροφές» και οι επιταχύνσεις είναι ακαριαίες; Τι γίνεται όμως όταν το γκάζι είναι πολύ, το αμάξι βαρύ, αλλά τα χέρια που το ελέγχουν μάλλον πρωτάρικα;
Με τα ηλεκτρικά μοτέρ, ακόμη και αυτά με χαμηλές, σχετικά, ιπποδυνάμεις, να προσφέρουν άφθονη και ακαριαία ροπή, η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραπέμπει σε οδήγηση σπορ αυτοκινήτου. Και ας μην είναι καθόλου μα καθόλου σπορ. Όταν ένα μικρό ηλεκτρικό SUV έχει καλύτερες ρεπρίζ από τα περισσότερα GTI, το να το σανιδώνεις κάθε φορά που προσπερνάς δεν είναι κακό. Το να κάνεις χρήση των ρεπρίζ για να κάνεις «σφήνες» σε κάθε ευκαιρία, αρχίζει και γίνεται πρόβλημα.
Η απόδοση γαργαλάει το πόδι που πατάει το γκάζι
Και αυτό συμβαίνει όλο και περισσότερο. Όταν οι οδηγοί των ηλεκτρικών ανακαλύψουν τι μπορεί να κάνει ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού, το πόδι τους τους γαργαλάει. Και αρχίζει ο «χαβαλές». Είναι εξάλλου το πρώτο πράγμα που θα σου δείξουν όταν μπεις στο καινούργιο τους αυτοκίνητο. Ή μάλλον το δεύτερο, αφού η απουσία ήχου και η ησυχία θα είναι το πρώτο. Και μόλις βγει στην κίνηση, οι «σφήνες» αρχίζουν.
Πολλοί οδηγοί ηλεκτρικών πρώτη φορά έχουν τόση ισχύ
Το ότι οι σφήνες είναι επικίνδυνες είναι προφανές. Μπορεί κάποιος να πει πως με τις ακαριαίες ρεπρίζ των ηλεκτρικών, όπως και να φαίνονται απΆέξω, ο κίνδυνος είναι και τόσο μεγάλος. Όμως εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα. Πρώτα, οι οδηγοί αυτοί είναι το πιθανότερο να μην έχουν βρεθεί πριν με τόση ροπή κάτω από το δεξί τους πόδι. Και αυτό σημαίνει πως δεν έχουν εμπειρία για το πως μια σφήνα μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Την ίδια στιγμή αυτά τα αυτοκίνητα, όση ροπή και αν έχουν, και παρά τις επιδόσεις τους, δεν είναι σπορ. Που σημαίνει πως οι επιδόσεις δεν συνδυάζονται απαραίτητα με ανάλογη οδική συμπεριφορά.
Τα ηλεκτρικά με το βάρος τους και υψηλή ταχύτητα είναι πιο επικίνδυνα
Και μετά είναι το βάρος. Τα ηλεκτρικά είναι ιδιαίτερα βαριά αυτοκίνητα. Ακόμη και τα μικρότερα, όπως το Peugeot e-208, είναι πάνω από 1500 κιλά, όσο και το BMW i3, ενώ τα Tesla ξεκινάνε από τα 1900 κιλά. Που σημαίνει πως όταν πιάνουν υψηλές ταχύτητες είναι δύσκολο να σταματήσουν, ενώ αν υπάρξει σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο που θα έχει σημαντικά μικρότερο βάρος, ως μη ηλεκτρικό, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ δυσάρεστα για το ελαφρύτερο αμάξι. Δηλαδή για εμάς τους υπόλοιπους.
Αυτοί οι κίνδυνοι έχουν φανεί ήδη στις αγορές που τα ηλεκτρικά έχουν σημαντική παρουσία. Στην Ελλάδα τώρα αρχίζουμε να το βλέπουμε. Αν κάθε «ηλεκτρικός» τη βλέπει Σουμάχερ, τι θα γίνει; Μήπως περισσότερο από ποτέ η τροχαία πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία της;