Γιατί ρε φίλε τα ηλεκτρικά να παίρνουν τις καλύτερες θέσεις parking;
- Χρειάζονται οι περισσότερες θέσεις φόρτισης σε δρόμους & parking
- Στα parking καταστημάτων οι φορτιστές βρίσκονται μπροστά στην είσοδο
- Πολλοί τις μπλοκάρουν με συμβατικά αυτοκίνητα ή ηλεκτρικά που δε φορτίζουν
- Και εξασφαλισμένη θέση και στο καλύτερο σημείο για τα ηλεκτρικά
Χρειάζονται οι περισσότερες θέσεις φόρτισης σε δρόμους & parking
Περισσότεροι φορτιστές σημαίνει και περισσότερα ηλεκτρικά. Και περισσότερα ηλεκτρικά σημαίνει και φθηνότερα ηλεκτρικά. Γιατί όμως πρέπει (ρε φίλε) οι καλύτερες θέσεις πάρκινγκ να δίνονται στα ηλεκτρικά;
Το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών έχει μόνο έναν τρόπο να μειωθεί: Τη μαζική παραγωγή. Όσο τα ηλεκτρικά παραμένουν χαμηλά σε απορρόφηση, η παραγωγή είναι μικρή, τα έξοδα σχεδίασης, εξέλιξης και παραγωγής τεράστια, αλλά διαιρούνται με μικρό αριθμό αυτοκινήτων για να γίνει η απόσβεση. Πράγμα που σημαίνει πως όσο οι υποδομές για φόρτιση αυξάνονται ώστε να πεισθούμε ότι μπορούμε να ζήσουμε χωρίς βενζίνη, τόσο θα φθηναίνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στα parking καταστημάτων οι φορτιστές βρίσκονται μπροστά στην είσοδο
Βλέπεις είτε για λόγους ορατότητας (πρακτικούς ή και μάρκετινγκ), είτε γιατί έτσι καλύπτουν και την περίπτωση αναπήρων οδηγών ηλεκτρικών, ή ακόμη και για να αποφύγουν βανδαλισμούς στους φορτιστές, οι εταιρείες προτιμούν να εγκαθιστούν τους φορτιστές στις καλύτερες θέσεις. Ακριβώς μπροστά από την πόρτα, εκεί που ιδανικά θα ήθελε να παρκάρει ο καθένας από εμάς.
Πολλοί τις μπλοκάρουν με συμβατικά αυτοκίνητα
Είναι σύνηθες φαινόμενο όμως αυτές οι θέσεις να καταλαμβάνονται από αυτοκίνητα που δεν είναι ηλεκτρικά ή και από ηλεκτρικά που όμως ενώ παρκάρουν εκεί, δεν φορτίζουν. Και εδώ είναι το πρόβλημα. Αυτές είναι θέσεις φόρτισης, όχι στάθμευσης. Φυσικά η στάθμευση εξυπηρετείται συγχρόνως με τη φόρτιση, όμως αν δεν φορτίζεις δεν έχεις θέση εκεί, συμβατικός ή ηλεκτρικός.
Και εξασφαλισμένη θέση και στο καλύτερο σημείο για τα ηλεκτρικά
Δεν είναι περίεργο λοιπόν που αυτό προκαλεί ελαφρώς το κοινό αίσθημα. Καθότι το να μπορείς να έχεις ηλεκτρικό είναι ούτως ή άλλως προνόμοιο, οπότε το να έχεις και θέση ρεζερβέ να παρκάρεις «πρώτο τραπέζι πίστα» όπου πας, αρχίζει και προκαλεί. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που κάποιοι ενδίδουν στον πειρασμό και παρκάρουν στη θέση φόρτισης έτσι, για το «σπάσιμο». Κάποιοι σίγουρα θα είναι γαιδούρια, αλλά κάποια απλά θα ξεσπάνε την αγανάκτισή τους. Προφανώς και αυτή η συμπεριφορά, είτε από θερμικούς που παρκάρουν για σπάσιμο, είτε από ηλεκτρικούς που νομίζουν ότι δικαιούνται τη θέση επειδή έχουν ηλεκτρικό ακόμα και αν δε φορτίζουν, είναι παράνομη και αντικοινωνική.
Όμως τι πρέπει να γίνει για να το δεχτούν όλοι ότι αυτή είναι η νέα πραγματικότητα και να σεβαστούν αυτές τις θέσεις; Και τελικά, εσύ το βρίσκεις δίκαιο ο «φραγκάτος» με το ηλεκτρικό να έχει και κρατημένη θέση παντού; Σωστός ή λάθος τρόπος να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση;