Γιατί τα 48βολτα είναι η τέλεια ευκαιρία να αποφύγεις τα ηλεκτρικά;
Με ήπια υβριδικά μοτέρ μάρκες όπως η Ford, η Hyundai, η Nissan, η Fiat και άλλες «τρενάρουν» την πλήρη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, όταν τα λανσαρίσματα μοντέλων που δεν έχουν έστω ένα μικρό ηλεκτρικό σύστημα έχουν γίνει είδος προς εξαφάνιση.
Μάλλον η καλύτερη επιλογή του σήμερα!
Αν δεν θες ηλεκτρικό, οι προτάσεις για νέο αυτοκίνητο όλο και λιγοστεύουν. Και αν τα υβριδικά πριν δεν ήταν του γούστου σου, τώρα είναι τα τελευταία οχυρά. Κάπως έτσι, πολλές φίρμες «κουμπώνουν» ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Σου κάνουν;
Ίσως να πρέπει να αρχίσεις να μετράς πόσα μοντέλα έχουν μείνει που δεν γίνονται αμιγώς ηλεκτρικά. Γιατί λιγοστεύουν. Και για την Ελλάδα που αντιστέκεται στο ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, μεταφορικά και κυριολεκτικά, αυτή τη στιγμή η προσοχή στρέφεται στο αμέσως καλύτερο. Τα υβριδικά.
Όμως και τα υβριδικά έχουν τις δυσκολίες τους. Μέχρι πριν την ηλεκτροκίνηση, ήταν για πολλούς ο «εχθρός», η νέα «τάση πραγμάτων» και «επόμενη φάση» που έβλεπαν αρνητικά. Όμως τα υβριδικά παραμένουν αυτοκίνητα που δεν έχουν περισσότερες απαιτήσεις από τα συμβατικά, προσφέρουν χαμηλούς ρύπους και κατανάλωση, όπως είναι πλέον απαραίτητο, και δεν διαφέρουν πολύ από αυτά που ξέραμε. Ειδικά τα 48βολτα ήπια υβριδικά είναι ακόμη πιο κοντά στα συμβατικά μοντέλα.
Κατά βάση, τα ήπια υβριδικά (ή mild hybrid στα αγγλικά) έρχονται με ένα σύνολο μπαταρίας, εναλλάκτη μίζας και κάνουν τη μετάβαση από τα συμβατικά στα υβριδικά πολύ εύκολη. Ούτε πρίζες, ούτε τίποτε. Τα κινητήρια σύνολα κερδίζουν ιπποδύναμη στις περισσότερες περιπτώσεις και τα αυτοκίνητα έχουν όφελος στις ρεπρίζ λόγω της αμεσότητας του ηλεκτρισμού, ενώ παράλληλα δίνουν χαμηλότερους ρύπους. Βέβαια, τα ψευτοϋβριδικά (σ.σ. αυτός είναι ένας ακόμη χαρακτηρισμός για τα mild hybrid) δε μπορούν να κινούνται ηλεκτρικά στο μποτιλιάρισμα, αν και στα σταμάτα-ξεκίνα βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης.
Η Fiat για παράδειγμα προσφέρει ήπια υβριδική τεχνολογία για πρώτη φορά στη γκάμα του Tipo, ενός οικονομικού, οικογενειακού μικρομεσαίου. Και έχει και το 500X, αν και εκεί το πράγμα είναι πιο εύκολο αφού το μοντέλο προέρχεται από μια γκάμα που διαθέτει και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση (500e), είναι όμως η καλύτερη έκδοση του SUV της μάρκας με σήμα το «500» από πλευράς επιδόσεων και οικονομίας. Αντίστοιχα, η Ford έχει το Puma, που είναι και το κορυφαίο σε πωλήσεις B-SUV για το 2022 με mild hybrid σύστημα όντας παράλληλα στην 3η θέση της κατηγορίας, αλλά και τα Fiesta και Focus. Επιπρόσθετα, μάρκες όπως η Hyundai, η Renault, η VW και πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εντάξει στο ρόστερ τους ήπια υβριδικές εκδόσεις στα δημοφιλέστερα μοντέλα τους, ενώ στον ίδιο χορό έχουν μπει και οι premium κατασκευαστές: η Mercedes με το EQ Boost, η Audi με το TFSI Hybrid κ.ο.κ.
Σίγουρα κάποιοι επιμένουν σε συμβατικές εκδόσεις χωρίς υβριδικά στοιχεία. Όμως με την ηλεκτροκίνηση και όλα όσα φέρνει μαζί της, η αγορά υβριδικού ή έστω mild hybrid είναι αυτή τη στιγμή ίσως η καλύτερη κίνηση. Με τους ρύπους να καθορίζουν τα τέλη και την κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας, ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται σήμερα και θα κυκλοφορήσει, με βάση τον σημερινό μέσο όρο ηλικίας του στόλου, για τα επόμενα 15 χρόνια, καλό θα είναι να μπορεί να αντέξει το «τσεκούρι» των μέτρων όσο το δυνατό περισσότερο. Και αυτό χωρίς να έχει τον «χαβά» της πρίζας όπως τα Plug-in που όπως και να έχει θέλουν να φορτίζουν που και πού και από το δίκτυο.
Τι λες λοιπόν; Μήπως τα 48βολτα υβριδικά είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη αγορά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »