- Το νέο (Grande) Panda μεγαλώνει και αλλάζει κατηγορία
- Η νέα γκάμα Panda, θα έχει 3-4 μοντέλα σε κοντινές διαστάσεις & SUVοειδή σχεδίαση
- Το παρόν Panda θα παραμείνει μέχρι το 2027 με το όνομα «Pandina»
- Ελάχιστα τα μίνι μοντέλα που έχουν μείνει στην αγορά (Hyundai, Kia Toyota κλπ.)
Το νέο (Grande) Panda μεγαλώνει και αλλάζει κατηγορία
Έχεις Panda; Κράτα το. Κι αν δεν έχεις, καλύτερα αγόρασε τώρα, γιατί το επόμενο Panda, αν το είδες και το περιμένεις, ετοιμάσου. Γιατί είναι Grande, που σημαίνει πιο μεγάλο και πιο ακριβό. Γιατί από μίνι αυτοκίνητα φαίνεται πως τελειώσαμε. Θα σου λείψουν;
Η Fiat έδειξε και τις φωτογραφίες του μοντέλου παραγωγής του νέου Panda, ή καλύτερα του νέου Grande Panda. Το Panda μεγάλωσε σε όνομα και διαστάσεις και αφού πατάει και αυτό στο πάτωμα του νέου Citroen C3, είναι και αυτό μικρό πλέον, και όχι μίνι. Και αν δεν φαίνεται στο μάτι από τις φωτογραφίες και όσο ωραίο και να είναι το νέο Fiat, «φωνάζει» από μακριά πως έχει ψηλώσει, φουσκώσει και μεγαλώσει σε κάθε διάσταση. Μπορεί να μην το λες SUV, τουλάχιστον όχι ακόμη, αφού θα υπάρξει άλλο μοντέλο στη νέα γκάμα Panda, που θα είναι SUV, αλλά σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με το τρέχον μοντέλο.
Η νέα γκάμα Panda, θα έχει 3-4 μοντέλα σε κοντινές διαστάσεις & SUVοειδή σχεδίαση
Το νέο Grande Panda είναι το πρώτο από μια σειρά μοντέλων που θα δούμε, ένα το χρόνο μέχρι το 2027, και θα καλύπτουν κάθε γωνιά της B κατηγορίας, δηλαδή των μικρών. Αναμένουμε φυσικά ένα SUV, στα πρότυπα του καινούργιου Citroen C3 Aircross και του διαδόχου του Opel Crossland, του νέου Frontera. Από κει και πέρα θα δούμε τι άλλο έχει στα σκαριά η Fiat, όμως ότι και να είναι, αν λέγεται Panda, θα έχει διαστάσεις κοντά στα 4 μέτρα και ανάλογη τιμή. Με το Grande Panda να είναι μάλλον το μικρότερο και φθηνότερο, ότι δούμε στο μέλλον, μόνο προς τα «πάνω» θα πάει, σε διαστάσεις και λεφτά.
Το παρόν Panda θα παραμείνει μέχρι το 2027 με το όνομα «Pandina»
Η Fiat έχει ευτυχώς παρατείνει τη παραγωγή του τρέχοντος Panda, το οποίο θα συνεχίσει μέχρι και μετά το 2026 με το όνομα «Pandina», πράγμα που σημαίνει πως ακόμη υπάρχει μοντέλο στη μίνι κατηγορία με τα σήματα των Ιταλών. Για σκέψου, ίσως να είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Fiat χωρίς μίνι μοντέλο μετά από αυτό, αν και πολλοί θα σπεύσουν να διορθώσουν, αφού το 500, και ειδικότερα τώρα που θα δούμε το (διαφορετικό και λίγο μικρότερο) 500e (με βενζίνη) να συνεχίζει στα μίνι. Όμως για ένα μοντέλο τόσο ειδικό από πλευράς πρακτικότητας, lifestyle και τιμής, όσο το 500, δεν είναι η ίδια λύση που δίνει για παράδειγμα το Panda.
Ελάχιστα τα μίνι μοντέλα που έχουν μείνει στην αγορά (Hyundai, Kia Toyota κλπ.)
Η εγκατάλειψη της μίνι κατηγορίας δεν άρχισε τώρα φυσικά. Πρώτα έφυγε η Peugeot, Citroen, Toyota με το 108, C1 και Aygo. Μετά η VW, Seat, Skoda με το Up, Mii και Citigo. Την Daihatsu την χάσαμε χρόνια τώρα, η Ford έχει κόψει το Ka, η Opel τελείωσε μετά το Adam και τα διάφορα Suzuki με τα σήματά της, το Ignis παραμένει, αλλά άλλο Suzuki δεν έχουμε. Μόνο η Hyundai έχει ένα πραγματικά καλό μοντέλο στην κατηγορία με το i10 και η Kia με το Picanto, ενω το Aygo X ανήκει στα μίνι crossover.
Μπορεί όμως η ελληνική αγορά χωρίς μίνι; Που χωράει παντού, δεν καίει τίποτα και είναι το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο που μπορείς να αγοράσεις; Τι λες; Θα λείψει; Και γιατί;