6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Οδηγήσαμε στη Βιέννη ολόκληρη τη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της βαυαρικής φίρμας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Όλα τα ηλεκτρικά της BMW
5.550 Επισκέψεις στο άρθρο (21/6/2017)
Η BMW, προσφέρει μια ηλεκτρική ή plug-in πρόταση για κάθε ανάγκη. Βρεθήκαμε στη Βιέννη, ώστε να ξανα-συστηθούμε με το μέλλον της αυτοκίνησης και οδηγήσαμε τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση γνωρίζουν πως το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό. Οι κατασκευαστές απομακρύνονται από το diesel και επενδύουν στη βενζίνη αλλά και στα ηλεκτρικά-plug-in οχήματα, προκειμένου να πιάσουν τις αυστηρές νόρμες εκπομπών ρύπων, οι οποίες θα γίνουν αυστηρότερες στο άμεσο μέλλον. Μάλιστα, η στροφή αυτή προς τον ηλεκτρισμό αποτυπώνεται και στις πωλήσεις καθώς συνεχώς αυξάνονται τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων. Σημειώστε πως το πρώτο τρίμηνο του 2017 πωλήθηκαν στην Ευρώπη 212.945 ηλεκτρικά ή plug-in έχοντας μία αύξηση της τάξεως του 37,6%.
Μετά τα παραπάνω στοιχεία, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο πως όποιος κατασκευαστής επενδύει στα ηλεκτρικά, θα έχει όφελος στο μέλλον. Από την πλευρά της, η BMW της οποίας ήμασταν προσκεκλημένοι σε μια ειδική παρουσίαση για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, έχει μια full γκάμα ηλεκτρικών (i) και plug-in (iPerformance) μοντέλων, βρισκόμενη έτσι up to date και με το βλέμμα προς το μέλλον. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στόχο για το 2017 έχει να πουλήσει 100.000 κομμάτια, την ώρα που το πρώτο 3μηνο έχει καταφέρει περίπου 24.000.
Πλήρης γκάμα ηλεκτρικών
Η γκάμα των ηλεκτρικών και plug in μοντέλων της BMW είναι μεγάλη, καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Ξεκινάει από τη μικρότερη 225xe έως την 330e, συνεχίζει με την 530e, η οποία μας παρουσιάστηκε πρόσφατα και ήταν ουσιαστικά το μόνο «νέο» μοντέλο του «BMW Electric Now Tour» στο οποίο συμμετείχαμε, ενώ στα υψηλότερα πατώματα βρίσκονται η X5xDrive40e, η επιβλητική 740e, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά i3 και i8.
Το μενού αρχικά περιλάμβανε το i3 με την μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 94Ah, η οποία εξασφαλίζει μία αυτονομία της τάξεως των 300 χιλιομέτρων (σημειώστε πως οι Γερμανοί μας είπαν ότι κάτοχοι του i3 με τη μικρότερη μπαταρία των 60 Ah μπορούν αν θέλουν να την αντικαταστήσουν -με κάποιο κόστος). Γνώριμο -από την πλευρά μας- το i3 ξεχωρίζει με την φουτουριστική του σχεδίαση, την έντονη επιτάχυνση, την ευελιξία μέσα στην πόλη (κύκλος στροφής 9,5 μ.), αλλά και την ιδιαιτερότητά του να μπορεί να οδηγηθεί με ένα πεντάλ! Πατάς και επιταχύνεις, αφήνεις και επιβραδύνεις… Φρένο θα χρειαστείς μόνο σε ξαφνικές περιπτώσεις.
Στη συνέχεια, περάσαμε στα iPerformance μοντέλα και συγκεκριμένα στα 330e και 530e. Η ισχύς τους αγγίζει τους 252 ίππους και τα 420 Nm ροπής, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται θεωρητικά στα 2 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων μεταξύ 44 και 49 γρ./χλμ. Αμφότερα μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 40 περίπου χλμ. και έχουν αυτονομία 600 χλμ. Όσο τέλος για τις μπαταρίες τους, αυτές φορτίζονται σε κάτι περισσότερο από 3 ώρες από οικιακό δίκτυο και σε 2 ώρες και 15 λεπτά από i Wallbox.
Έπειτα, μπήκαμε στη θηριώδη xDrive40e η οποία να είμαστε ειλικρινείς μας έβαλε σε σκέψεις στο κατά πόσο ένα αυτοκίνητο με τέτοιο όγκο μπορεί να είναι και… πράσινο. Όπως και να έχει, η ιπποδύναμή της ανέρχεται συνδυαστικά στα 313 άλογα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα χαρτιά στα 3,3 λτ./100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα είναι εντυπωσιακά.
Αντίστοιχη τεχνολογία με την X5 φέρει και η 740e iPerformance (με διαφορές ωστόσο στα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης του ΚΕΚ και του ηλεκτροκινητήρα), η οποία κλέβει τις εντυπώσεις με την πολυτέλεια και τις ανέσεις της. Κάθεσαι στο πίσω κάθισμα και αισθάνεσαι πιο όμορφα από ό,τι στον καναπέ του σαλονιού σου, είσαι απομονωμένος από τον έξω κόσμο, ενώ τα κορυφαία συστήματα άνεσης και ασφάλειας σε κάνουν να αφήσεις στην άκρη οδηγική απόλαυση και επιδόσεις, που είναι ωστόσο δεδομένες.
Τέλος, ως κερασάκι στην τούρτα, οδηγήσαμε το i8, μέσα στην πίστα και με τη δυνατότητα να κάνουμε κάποιους γύρους αμιγώς ηλεκτρικά, άλλους στο comfort mode, και μερικούς στο sport mode. Για άλλη μια φορά το supercar της BMW κέρδισε την εμπιστοσύνη μας με την απόλαυση και το πλατύ χαμόγελο που σου χαρίζει, είτε όταν το οδηγείς στο όριο, είτε σε καθημερινές συνθήκες…
BMW i3 - Εξαιρετική ευελιξία, έντονη επιτάχυνση και επιβράδυνση σηκώνοντας το πόδι σου από το γκάζι είναι μερικά από τα κύρια γνωρίσματα του i3.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μετά τα παραπάνω στοιχεία, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο πως όποιος κατασκευαστής επενδύει στα ηλεκτρικά, θα έχει όφελος στο μέλλον. Από την πλευρά της, η BMW της οποίας ήμασταν προσκεκλημένοι σε μια ειδική παρουσίαση για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, έχει μια full γκάμα ηλεκτρικών (i) και plug-in (iPerformance) μοντέλων, βρισκόμενη έτσι up to date και με το βλέμμα προς το μέλλον. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στόχο για το 2017 έχει να πουλήσει 100.000 κομμάτια, την ώρα που το πρώτο 3μηνο έχει καταφέρει περίπου 24.000.
Πλήρης γκάμα ηλεκτρικών
Η γκάμα των ηλεκτρικών και plug in μοντέλων της BMW είναι μεγάλη, καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Ξεκινάει από τη μικρότερη 225xe έως την 330e, συνεχίζει με την 530e, η οποία μας παρουσιάστηκε πρόσφατα και ήταν ουσιαστικά το μόνο «νέο» μοντέλο του «BMW Electric Now Tour» στο οποίο συμμετείχαμε, ενώ στα υψηλότερα πατώματα βρίσκονται η X5xDrive40e, η επιβλητική 740e, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά i3 και i8.
Το μενού αρχικά περιλάμβανε το i3 με την μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 94Ah, η οποία εξασφαλίζει μία αυτονομία της τάξεως των 300 χιλιομέτρων (σημειώστε πως οι Γερμανοί μας είπαν ότι κάτοχοι του i3 με τη μικρότερη μπαταρία των 60 Ah μπορούν αν θέλουν να την αντικαταστήσουν -με κάποιο κόστος). Γνώριμο -από την πλευρά μας- το i3 ξεχωρίζει με την φουτουριστική του σχεδίαση, την έντονη επιτάχυνση, την ευελιξία μέσα στην πόλη (κύκλος στροφής 9,5 μ.), αλλά και την ιδιαιτερότητά του να μπορεί να οδηγηθεί με ένα πεντάλ! Πατάς και επιταχύνεις, αφήνεις και επιβραδύνεις… Φρένο θα χρειαστείς μόνο σε ξαφνικές περιπτώσεις.
Στη συνέχεια, περάσαμε στα iPerformance μοντέλα και συγκεκριμένα στα 330e και 530e. Η ισχύς τους αγγίζει τους 252 ίππους και τα 420 Nm ροπής, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται θεωρητικά στα 2 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων μεταξύ 44 και 49 γρ./χλμ. Αμφότερα μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 40 περίπου χλμ. και έχουν αυτονομία 600 χλμ. Όσο τέλος για τις μπαταρίες τους, αυτές φορτίζονται σε κάτι περισσότερο από 3 ώρες από οικιακό δίκτυο και σε 2 ώρες και 15 λεπτά από i Wallbox.
Έπειτα, μπήκαμε στη θηριώδη xDrive40e η οποία να είμαστε ειλικρινείς μας έβαλε σε σκέψεις στο κατά πόσο ένα αυτοκίνητο με τέτοιο όγκο μπορεί να είναι και… πράσινο. Όπως και να έχει, η ιπποδύναμή της ανέρχεται συνδυαστικά στα 313 άλογα, ενώ η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα χαρτιά στα 3,3 λτ./100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα είναι εντυπωσιακά.
Αντίστοιχη τεχνολογία με την X5 φέρει και η 740e iPerformance (με διαφορές ωστόσο στα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης του ΚΕΚ και του ηλεκτροκινητήρα), η οποία κλέβει τις εντυπώσεις με την πολυτέλεια και τις ανέσεις της. Κάθεσαι στο πίσω κάθισμα και αισθάνεσαι πιο όμορφα από ό,τι στον καναπέ του σαλονιού σου, είσαι απομονωμένος από τον έξω κόσμο, ενώ τα κορυφαία συστήματα άνεσης και ασφάλειας σε κάνουν να αφήσεις στην άκρη οδηγική απόλαυση και επιδόσεις, που είναι ωστόσο δεδομένες.
Τέλος, ως κερασάκι στην τούρτα, οδηγήσαμε το i8, μέσα στην πίστα και με τη δυνατότητα να κάνουμε κάποιους γύρους αμιγώς ηλεκτρικά, άλλους στο comfort mode, και μερικούς στο sport mode. Για άλλη μια φορά το supercar της BMW κέρδισε την εμπιστοσύνη μας με την απόλαυση και το πλατύ χαμόγελο που σου χαρίζει, είτε όταν το οδηγείς στο όριο, είτε σε καθημερινές συνθήκες…