Αρνητική πρωταγωνίστρια του Grand Prix του Κατάρ ήταν η Pirelli, με δύο αποχωρήσεις και αρκετά παράπονα πιλότων της F1 για την απόδοση των ελαστικών της.
Κάτω από την βάση για την Pirelli στο Grand Prix του Κατάρ
Το πρώτο Grand Prix του Κατάρ στην ιστορία της Formula 1 είχε νικητές και ηττημένους στην τελική του «σούμα». Και αν στην μία πλευρά δεσπόζει το όνομα του θριαμβευτή της πίστας Losail, Λιούις Χάμιλτον, την ίδια στιγμή στην πλευρά των χαμένων βλέπουμε μία δημοφιλή εταιρεία ελαστικών. Με χαμένους τέσσερις πιλότους (Μπότας, Νόρις, Λατιφί και Ράσελ), οι οποίοι είδαν τα ελαστικά της Pirelli να παίρνουν κάτω από την βάση και να τους στερούν την δυνατότητα να διεκδικήσουν μία διάκριση στην αραβική χώρα.
Αυτή η αποτυχία των ελαστικών Pirelli, σε διεθνές και αγωνιστικό επίπεδο, ήταν μια έκπληξη (δεδομένου ότι σε αυτόν τον τομέα έχει δώσει προτεραιότητα η γνωστή premium μάρκα).
Οι κακές επιδόσεις των προϊόντων της, σε διάφορες κατηγορίες ελαστικών, για τα «καθημερινά επιβατικά οχήματα», είναι συχνές όπως έχουμε παρατηρήσει τόσο σε διεθνή tests π.χ. και στο φετινό test θερινών ελαστικών της ADAC όσο και επί ελληνικού εδάφους π.χ. στο πρόσφατο Test για SUV ελαστικά που πραγματοποίησε το AutoΤρίτη. Εκεί, το Pirelli Scorpio Verde έμεινε τελευταίο σε επιδόσεις, κρίσιμες για την οδική ασφάλεια δοκιμασιών (φρενάρισμα σε βρεγμένο, Elk test κλπ).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η ιδιαιτερότητα του Grand Prix και η μεγάλη γκρίνια από Μπότας και Νόρις
Θα μπορούσε να πει κάποιος, ότι η πίστα του Κατάρ ήταν κάτι εντελώς ξένο για την εταιρεία. Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες (ο αέρας έφερνε άμμο από την γειτονική έρημο) καθώς και η μορφολογία του circuit με τις πολύ απαιτητικές στροφές και την μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού προκάλεσαν μεγάλη φθορά στις σκληρές γόμες της Pirelli. Αυτό, ωστόσο, δεν μπορεί να παραγνωρίσει το ότι oι πιλότοι εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για την απόδοση των ελαστικών. Όλα αυτά και ενώ λόγω των απαιτήσεων της πίστας επιλέχθηκαν οι πιο σκληρές γόμες.
«Δεν περιμένεις ένα ελαστικό να κλατάρει, ειδικά όταν μιλάμε για σκληρή γόμα. Έπρεπε να κάνει πολλούς περισσότερους από 20 γύρους. Δεν περίμενες να γίνει τόσο ξαφνικά. Ήταν αρκετά επικίνδυνο για πολλούς ανθρώπους. Ρισκάρουμε πολύ κάθε φορά και αν δεν μπορούμε να οδηγήσουμε στην F1... θα πρέπει να κάνουν καλύτερα τα ελαστικά» τόνισε ενοχλημένος μετά το τέλος του αγώνα ο πιλότος της McLaren-Mercedes, Λάντο Νόρις, που τερμάτισε στην 9η θέση.
Σε αντίστοιχο μήκος κύματος και ο Βάλτερ Μπότας της Mercedes, που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. «Δεν ξέρω πραγματικά τι συνέβη, δεν υπήρχε καμία προειδοποίηση, κανένας κραδασμός. Ξέραμε ότι υπήρχε άγχος για την απόδοση των ελαστικών αλλά συνήθως πληροφορούμαστε μέσω δόνησης για την κατάστασή τους» τόνισε ο Φιλανδός που αναγκάστηκε να αποχωρήσει ενώ είχε συμπληρώσει 32 γύρους.
Εκτός των Μπότας και Νόρις, οι δύο πιλότοι της Williams-Mercedes, Νικολάς Λατιφί και Τζορτζ Ράσελ, αντιμετώπισαν επίσης προβλήματα με τα ελαστικά τους.
Η «απολογία» του αφεντικού της Pirelli
Γι αυτό, εξάλλου, αναγκάστηκε να τοποθετηθεί και το αφεντικό της Pirelli F1, Μάριο Ίζολα, που θέλησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μιλώντας στο Sky Sports F1. «Τα πρώτα στοιχεία που μπορώ να μοιραστώ μαζί σας είναι πως τα ελαστικά είχαν φθαρεί αρκετά, κοντά στο 100%. Έχουμε κοψίματα που πρέπει να δούμε αν έγιναν πριν ή μετά την απώλεια πίεσης» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Την ίδια στιγμή, το επιχείρημα του ενός μόνο pit stop το οποίο «όφειλαν» καθ υπόδειξη της Pirelli να κάνουν οι πιλότοι πήγε περίπατο. Με τον Φερνάντο Αλόνσο να κάνει μόνο μία επίσκεψη στα pits, η Pirelli θα χρειαστεί να τσεκάρει την επόμενη φορά ακόμη πιο προσεκτικά τις προδιαγραφές της πίστας.
Aν ένας οδηγός της κορυφαίας διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού Formula 1, όπως ο Λάντο Νόρις, αισθάνεται ανασφάλεια, τι μπορεί να σκεφτεί ο μέσος καθημερινός οδηγός; Εσείς τι λέτε ανέβηκε τόσο ο ανταγωνισμός ή ξέχασε η Pirelli να φτιάχνει λάστιχα;