Η Ford Mustang Mach-E θα αποκτήσει μία νέα μπαταρία λιθίου με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, η οποία έρχεται να προστεθεί ως επιλογή στην ήδη υπάρχουσα μπαταρία νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NCM).
Ένα από τα ζητήματα που εμποδίζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν φθηνότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το υψηλό κόστος του νικελίου και του κοβαλτίου που χρησιμοποιούνται στις παραδοσιακές μπαταρίες των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο η Ford φαίνεται πως έχει τη λύση, ανακοινώνοντας έναν νέο τύπο μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), τον οποίο θα προσθέσει στην γκάμα της.
Η νέα μπαταρία, η οποία έχει διαφορετική χημική σύνθεση, αναμένεται από φέτος να εξοπλίσει την ηλεκτρική Mustang Mach-E, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ, ενώ στη συνέχεια και συγκεκριμένα από το 2024 θα χρησιμοποιηθεί και για το Pick-Up, F-150 Lightning. Μάλιστα η παραγωγή των νέων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) θα αυξηθεί απ' όταν ξεκινήσουν να κατασκευάζονται και στο πρόσφατα ανακοινωμένο εργοστάσιο μπαταριών της Ford στις ΗΠΑ, το BlueOval Battery Park Michigan, αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2026.
Η κάθε μπαταρία έχει τα πλεονεκτήματά της
Σύμφωνα με τη Ford, στα πλεονεκτήματά τους σε σχέση με τις μπαταρίες NCM, οι LFP, έχουν χαμηλότερο κόστος, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Από την άλλη οι μπαταρίες NCM αποδίδουν καλύτερα σε κρύες θερμοκρασίες και είναι κατάλληλες για τη μεταφορά μεγάλων φορτίων και την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.
Θα διατηρήσει και τους δύο τύπους μπαταριών η Ford
Η Ford θα προσφέρει και τους δύο τύπους μπαταριών (αλλά όχι στα ίδια οχήματα) για να προστατευτεί από πιθανές ελλείψεις υλικών και να μειώσει τους χρόνους αναμονής των πελατών, καθώς θα επιχειρήσει να αυξήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών της. Σύμφωνα με το σχέδιο Ford+, η εταιρεία ελπίζει να παραδώσει 600.000 ηλεκτρικά παγκοσμίως το 2023 και 2 εκατομμύρια έως το 2026.