Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Porsche ετοιμάζει επαναστατικό εξάχρονο κινητήρα!

(20/9/2024)
Η Porsche ετοιμάζει επαναστατικό εξάχρονο κινητήρα!
2 Φωτογραφίες »

- Από τους τετράχρονους, πάμε στους εξάχρονους.
- Οι σχεδιαστές προσθέτουν δύο ακόμα στάδια λειτουργίας συμπίεσης και καύσης.
- Τα έξι στάδια θα χωρίζονται σε δύο τρίχρονες ακολουθίες.
- Περισσότερη ισχύ με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η Porsche θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στους κινητήρες καύσης

Πάνω σε ένα νέο εξάχρονο (και όχι τετράχρονο) κινητήρα εσωτερικής καύσης εργάζεται η Porsche, όπως δείχνουν τα σχέδια της πατέντας, τα οποία κατατέθηκαν στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ. Στόχος της γερμανικής φίρμας μέσω του νέου κινητήρα είναι η αύξηση της απόδοσης με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης! Δηλαδή, έναν πιο δυνατό κινητήρα, ο οποίος ωστόσο θα εκπέμπει λιγότερους ρύπους, θέμα το οποίο είναι στην κορυφή της ατζέντας της ΕΕ.

Οι σχεδιαστές προσθέτουν δύο ακόμα στάδια συμπίεσης και καύσης

Όπως προαναφέραμε, τα σχέδια δείχνουν πως η Porsche θέλει να δημιουργήσει έναν εξάχρονο κινητήρα, προσθέτοντας επί της ουσίας δύο ακόμα στάδια στη λειτουργία του απ' ότι οι γνωστοί τετράχρονοι κινητήρες. Ένας τετράχρονος κινητήρας λειτουργεί ως εξής: εισαγωγή, συμπίεση, καύση και εξάτμιση. Η εισαγωγή είναι όπου ο αέρας και το καύσιμο εισέρχονται στον κύλινδρο. Στην καύση, το μπουζί αναφλέγει το μείγμα αέρα/καυσίμου, προκαλώντας έκρηξη που σπρώχνει το πιστόνι προς τα κάτω και τέλος η εξάτμιση όπου το πιστόνι κινείται προς τα πάνω, ωθώντας τα καμένα αέρια έξω από τον κύλινδρο.

Τα έξι στάδια θα χωρίζονται σε δύο τρίχρονες ακολουθίες

Οι μηχανικοί της Porsche λοιπόν, θέλουν να προσθέσουν ακόμα ένα στάδιο συμπίεσης και καύσης σε αυτή τη διαδικασία. Ως εκ τούτου, ο νέος κινητήρας θα λειτουργεί σε έξι στάδια: εισαγωγή, συμπίεση, καύση, συμπίεση, καύση και εξαγωγή, τα οποία βάσει της πατέντας θα χωρίζονται σε δύο τρίχρονες ακολουθίες. Για να επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Porsche, επιστρατεύεται έναν στροφαλοφόρος άξονας να περιστρέφεται σε έναν δακτύλιο με δύο ομόκεντρους κύκλους. Αυτό αλλάζει το κέντρο της περιστροφής, μειώνοντας ουσιαστικά ελαφρά τη διαδρομή του πιστονιού για να φτάσει στο κάτω νεκρό σημείο του θαλάμου καύσης. Αυτό με τη σειρά του αλλάζει τη συμπίεση, καθώς το πιστόνι δεν κινείται τόσο ψηλά (άνω νεκρό σημείο) στον κύλινδρο. Έτσι ο κινητήρας έχει δύο διαφορετικά πάνω και κάτω νεκρά σημεία.

Περισσότερη ισχύ με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου

Η όλη αυτή σχεδίαση του κινητήρα έχει τη δυνατότητα να παράγει περισσότερη ισχύ με λιγότερη κατανάλωση, καθώς σε έναν τετράχρονο κινητήρα μόνο μία κίνησης στις τέσσερις παράγει ενέργεια, ενώ στον εξάχρονο κινητήρα της Porsche, ενέργεια παράγει μία στις τρεις κινήσεις. Στον αντίποδα, το μειονέκτημα είναι η πρόσθετη πολυπλοκότητα.

Το αν τα κέρδη είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν την παραγωγή αυτού του μοτέρ μένει να φανεί. Επί του παρόντος η Porsche δεν έχει αναφέρει το παραμικρό σχετικά με το αν θα βάλει στην παραγωγή το συγκεκριμένο μοτέρ.

TI YOKOHAMA AGORAZO
OPEL