Ποιες μάρκες θέλει να ανταγωνιστεί η Skoda και τι περιλαμβάνει το νέο μότο «Simply Clever 2.0»; Ο επικεφαλής της τσεχικής μάρκας, Thomas Schäfer, λύνει τις παραπάνω, και όχι μόνο, απορίες, ενώ μοιράζεται τις πρώτες του εντυπώσεις για το νέο Skoda Enyaq iV.
Η δύσκολη περίοδος της πανδημίας του κορωνοϊού επηρέασε κάθε εργασιακό κλάδο, με τον κόσμο της αυτοκίνησης να μην αποτελεί εξαίρεση. Παρά τις μεγάλες προκλήσεις, πάντως, αρκετές μάρκες περιόρισαν τις ζημίες τους και είχαν θετικό ισοζύγιο. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Skoda, η οποία παρά το προσωρινό κλείσιμο των εργοστασίων της για 39 ημέρες, ανταπεξήλθε. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, η τσεχική μάρκα ολοκλήρωσε την χρονιά που πέρασε με πωλήσεις περίπου 1.004.800 αυτοκινήτων και εργατικό δυναμικό 42.000 ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο. Από τα έσοδα 17,1 δισεκατομμύρια ευρώ από τις πωλήσεις, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 756 εκατομμύρια, ενώ τα ανοιχτά επενδυτικά κεφάλαια μέχρι το 2025 φτάνουν στα 2,5 δις ευρώ!
Αναζητώντας διαρκώς την βελτίωση και θέλοντας να αναβαθμίσει το χαρτοφυλάκιό της, η Skoda κινείται σε δρόμους νέων προκλήσεων. Με το λανσάρισμα του Enyaq iV, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, έγινε ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως είναι λογικό, μία τόσο σπουδαία εξέλιξη «κρύβει» πίσω της αρκετές σημαντικές λεπτομέρειες, τις οποίες και αποκάλυψε σε συνέντευξή που μας έδωσε ο πλέον ιδανικός άνθρωπος. Ο λόγος, φυσικά, για τον Thomas Schäfer, τον 51χρονο CEO της Skoda ο οποίος σε δύο μήνες συμπληρώνει έναν χρόνο θητείας στα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου. Πάμε να δούμε όσα ενδιαφέροντα είχε να μοιραστεί μαζί μας.
Στην Κίνα πωλήθηκαν 173.000 αυτοκίνητα Skoda με την γερμανική αγορά να αναδεικνύεται η πλέον σημαντική με 161.800 ταξινομήσεις. Πόσο πετυχημένη μπορεί να γίνει η Skoda; «Στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε όσο τον δυνατόν μεγαλύτερες επιτυχίες. Στην κρίση του κορωνοϊού οι αριθμοί έδειξαν πως συμβάλαμε σημαντικά στην συνολική επιτυχία του Volkswagen Group. Το καλό στην προκειμένη περίπτωση είναι πως μπορούμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την καλή βάση που ήδη έχουμε. Στο πλάνο μας είναι να κινηθούμε περισσότερο «επιθετικά» στους καταναλωτές που ψάχνουν πιο οικονομικά μοντέλα, αποκομίζοντας και σε εκείνη την αγορά κέρδη, χάρη και στον περιορισμό του κόστους παραγωγής. Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές το εξής: η Skoda δεν θα γίνει ποτέ Dacia, είναι αφελές να λέμε κάτι τέτοιο. Εκτός των παραπάνω, το προσεχές χρονικό διάστημα ετοιμάζουμε να φέρουμε και το Skoda Kodiaq RS».
Πολλά έχουν γραφτεί, ακόμα περισσότερες είναι οι εικασίες για το πού θα κινηθεί η Skoda. Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Ποια είναι τα όρια σας; «Σαν γενική φιλοσοφία έχουμε ορκιστεί να υλοποιούμε αυτό που μπορούμε να κάνουμε καλύτερα: να κατασκευάζουμε υπέροχα αυτοκίνητα ακολουθώντας ακόμα πιο στενά και με αυστηρή πειθαρχία τον περιορισμό του κόστους παραγωγής. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να στραφούμε σε αγοραστικό κοινό στο οποίο δεν μπορούν να απευθυνθούν άλλες μάρκες του Ομίλου. Για παράδειγμα, το επόμενο Superb θα κατασκευαστεί από κοινού μαζί με το Volkswagen Passat στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβας, εξέλιξη η οποία και θα δώσει μεγαλύτερη ελευθερία και ευχέρεια κινήσεων στις εργοστασιακές μας μονάδες στην Τσεχία. Θα αξιοποιήσουμε την συγκεκριμένη ευελιξία μιας και οι αντίπαλοί μας είναι συγκεκριμένοι».
Ανταγωνίζεστε τις Hyundai και Kia, όχι την Audi και την Volkswagen. «Ακριβώς. Ο ανταγωνισμός για εμάς είναι έξω από τον Όμιλο, όχι μέσα σε αυτόν».