Η Toyota έχει γίνει γνωστή για τα δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης που έχει κατασκευάσει όπως η Corolla και το Yaris. Η αγωνιστική κληρονομιά της όμως είναι επίσης αξιοζήλευτη.
Η Toyota είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και διεκδικεί κάθε χρονιά τον τίτλο για την εταιρεία που σημειώνει τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως. Ακόμη και στους αγώνες αυτοκινήτων, που θεωρούνται από το κοινό και τους ειδικούς ως το απόγειο της τεχνολογικής εξέλιξης και των επιδόσεων, η Toyota είναι εδώ και δεκαετίες στην πρωτοπορία και έχει ασχοληθεί σχεδόν με τα πάντα.
Η σύγχρονη αθλητική ιστορία της Toyota χρονολογείται από το 1975, όταν δημιουργήθηκε η υποστηριζόμενη από το εργοστάσιο Team Toyota Europe (TTE) για να υποστηρίξει τα Toyota Celica που αγωνίζονταν σε αγώνες ράλι σε όλη την Ευρώπη. Η ενασχόληση με τα ράλι είχε ως αποκορύφωμα τους πολυάριθμους τίτλους που πήρε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC μεταξύ 1990 και 1994. Το πρώτο πρωτάθλημα στην Toyota το χάρισε ο Carlos Sainz στο τιμόνι μιας Celica GT-Four ST165 το 1990, ενώ το 1992 πήρε το δεύτερο τίτλο για την Toyota με μια ST185. Ο Kankkunen πήρε το πρωτάθλημα Οδηγών το 1993, όταν η Toyota έγινε η πρώτη ιαπωνική μάρκα το κατακτά το πρωτάθλημα, ενώ ο Auriol αναδείχθηκε πρωταθλητής το 1994, με την Toyota να παίρνει ξανά το πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Η Toyota ήταν επίσης μια σημαντική δύναμη στους αγώνες World Endurance, παίρνοντας μέρος στο διάσημο 24 Hours of Le Mans το 1998 και το 1999, πριν εγκαταλείψει τα ράλι για να αγωνιστεί στη Formula 1 για οκτώ χρόνια μεταξύ 2002 και 2009. Η ομάδα επέστρεψε στους αγώνες Αντοχής το 2012 και παρέμεινε κυρίαρχη, κερδίζοντας τον τίτλο διαδοχικά από το 2018 έως το 2022.