Χάρη σε μία νέα διαδικασία ξηρής επίστρωσης στην παραγωγή μπαταριών, η Volkswagen αναφέρει πως δεν απαιτούνται πλέον χημικοί διαλύτες και έτσι εξαλείφεται το πιο ενεργοβόρο μέρος της κατασκευής τους, εξοικονομώντας εκατοντάδες εκατομμύρια ετησίως.
Η εταιρεία PowerCo SE της Volkswagen έχει αναπτύξει έναν νέο τρόπο κατασκευής μπαταριών, ο οποίος θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην αυτοκινητοβιομηχανία κάθε χρόνο. Αν και είναι λίγο δύσκολο να εξηγηθεί, η εταιρεία έχει αναπτύξει μια νέα διαδικασία «ξηρής επικάλυψης», όπως την ονομάζει, που επί της ουσίας επιτρέπει την κατασκευή ηλεκτροδίων πιο οικονομικά.
Όπως εξηγεί η Volkswagen, «Στη σύγχρονη βιομηχανική παραγωγή ηλεκτροδίων, τα υλικά της μπαταρίας αναμειγνύονται με πρόσθετα και υγρούς διαλύτες δημιουργώντας έναν παχύρευστο πολτό. Στη συνέχεια, ο πολτός γίνεται επίστρωση σε φύλλα από χαλκό ή αλουμίνιο και αφού στεγνώσουν στο τέλος καλαντάρονται». Αυτή είναι μια δαπανηρή και ενεργοβόρα διαδικασία, αλλά η «ξηρή επίστρωση» έρχεται ως απάντηση σε αυτή αφού αφαιρεί τα δύο μεσαία βήματα, πηγαίνοντας από το πρώτο βήμα, της ανάμειξη των υλικών στο τέταρτο, δηλαδή στο καλαντάρισμα, αφού το υλικό υπό τη μορφή σκόνης μπαίνει απευθείας πάνω στο φύλλο.
Η νέα τεχνολογία θα βελτιώνει και την μπαταρία
Η διαδικασία αυτή σύμφωνα με την Volkswagen: «εγγυάται εξαιρετική χωρική πυκνότητα και μεγάλο κύκλο ζωής, ενώ βελτιώνει την ικανότητα γρήγορης φόρτισης της μπαταρίας». Πέρα από αυτά έχει πολύ σημαντική εξοικονόμηση κόστους, καθώς πλέον δεν απαιτούνται χημικοί διαλύτες και εξαλείφεται το πιο ενεργοβόρο μέρος της κατασκευής τους. Σε αριθμούς η νέα μέθοδος μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 30%. Η παραγωγή μπορεί επίσης να γίνει σε εργοστάσια που απαιτούν 15% λιγότερο χώρο κάτι που ενισχύει την εξοικονόμηση.
Τεράστια εξοικονόμηση σε ενέργεια και κόστος
Η Volkswagen αναφέρει πως: «Ανά οικοδομικό τετράγωνο ενός κανονικού Gigafactory με παραγωγική ικανότητα 20 GWh, μπορούν να εξοικονομηθούν τέσσερις παράλληλες γραμμές επίστρωσης και στεγνώματος, που ισοδυναμούν με έκταση 7.000 τετραγωνικών μέτρων Ως αποτέλεσμα, το εξωτερικό μήκος του εργοστασίου μπορεί να μειωθεί κατά περίπου 100 μέτρα». Παράλληλα υπογράμμισε ότι: «Το να μην χρειάζεται να λειτουργούν οι ενεργοβόροι φούρνοι ξήρανσης και τα συστήματα αναρρόφησης θα εξοικονομήσει ενέργεια ισοδύναμη με την ετήσια κατανάλωση 40.000 ιδιωτικών νοικοκυριών».
Το 2026 ή το 2027 σε μαζική παραγωγή
Η εταιρεία PowerCo SE της Volkswagen δοκιμάζει ήδη και βελτιστοποιεί την τεχνολογία σε μια πιλοτική γραμμή παραγωγής στη Βόρεια Γερμανία και σχεδιάζει να εισαγάγει τη νέα διαδικασία παραγωγής σε εργοστάσια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η ανάπτυξη αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο έτος και η παραγωγή αναμένεται από το 2026 ή το 2027.