Το Renault 4 πυροδότησε μια μίνι επανάσταση όταν πρωτοπαρουσιάστηκε με μία 5η πόρτα, η οποία εξασφάλιζε στο χρήστη ευκολία στη φόρτωση και μεγαλύτερη ευκολία διαμόρφωσης.
Το Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961, μία περίοδο κατά την οποία οι άνθρωποι στη Γαλλία ξεκινούσαν να εγκαταλείπουν την αγροτική τους ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές. Εντούτοις, οι δημόσιες μεταφορές απείχαν ακόμα πολύ από το να προτιμώνται, ιδιαίτερα στα περίχωρα των πόλεων και των αστικών κέντρων. Ο κόσμος άρχισε να αισθάνεται την ανάγκη για ένα αυτοκίνητο κατάλληλο τόσο για αγροτικές όσο και για αστικές περιοχές, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να οδηγήσει για να πάει για ψώνια αλλά και στη δουλειά τους. Ήταν επίσης μια εποχή που ο αριθμός των εργαζόμενων γυναικών αυξάνονταν σημαντικά, και η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών άρχισε να διευρύνεται. Σε αυτό το πλαίσιο, το αυτοκίνητο που σύντομα θα γινόταν γνωστό ως «κατρέλ» παρείχε μια λύση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τόσο για την αστική όσο και για την αγροτική ζωή, και όλα αυτά χάρη στην ταπεινή 5η πόρτα του!
Pierre Dreyfus, o CEO της Renault, από το 1955 έως το 1975,
μπροστά από το Renault 4.
H 5η πόρτα έπαιξε το ρόλο της ώστε το Renault 4 να γίνει γρήγορα ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ο άνθρωπος πίσω από το project, ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, εξηγούσε στις ομάδες του ότι ήθελε να βλέπει "ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης" για ένα αυτοκίνητο τύπου "blue jean", δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών, είναι επομένως ασφαλές να πούμε ότι η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε. Η 5η πόρτα εξασφάλιζε στο χρήστη ευκολία στη φόρτωση, καθιστώντας το 4L ιδανικό για κάθε τρόπο ζωής. Επιπρόσθετα, η 5η πόρτα προσέφερε μεγαλύτερη ευκολία διαμόρφωσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν το πρώτο «αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του».
Χαρακτηριστικό που υιοθετείται από το σύνολο της γκάμας
Η 5η πόρτα αποτέλεσε το κλειδί της επιτυχίας του 4L, για αυτό και η Renault τόλμησε να επεκτείνει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό και σε μία ακόμη πιο παραδοσιακή κατηγορία, αυτή των οικογενειακών σεντάν, που προσφέρονταν μέχρι τότε μόνο ως μοντέλα 3 όγκων, με κλασσικό πορτμπαγκάζ. Το Renault 16, που παρουσιάστηκε το 1965, ήταν ο προάγγελος μιας επανάστασης άνευ προηγουμένου, που έδειξε το δρόμο σε μοντέλα hatchback μεγαλύτερων κατηγοριών. Αν το καλοσκεφτεί κανείς, το Renault 16 ήταν σαν μια μεγάλη έκδοση του Renault 4.
Το νέο Renault Arkana ο νέος πρεσβευτής
Από ολόκληρη τη γκάμα της Renault, το Arkana ξεχωρίζει ως ο καλύτερος πρεσβευτής των hatchback. «Η 5η πόρτα ταίριαξε τέλεια με αυτό το μοντέλο, το οποίο αποτελεί μια υπέροχη διασταύρωση μεταξύ ενός SUV και ενός saloon», αναφέρει ο Hugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic. «Είναι η ιδανική λύση για τους σχεδιαστές, καθώς κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κομψό και ελκυστικό σχέδιο που προσφέρει στους πελάτες όλη την πρακτικότητα που χρειάζονται. Το hatchback αμάξωμα του Arkana διαθέτει ένα ευρύχωρο, εύκολα προσβάσιμο, εσωτερικό, που παρέχει περισσότερο χώρο φόρτωσης από ό,τι θα συνέβαινε με ένα απλό πορτμπαγκάζ».