Η ανανεωμένη έκδοση του Α5 δεν είναι απλά ένα νέο Α5, αλλά ότι μένει από τη γκάμα της Audi στα μεσαία μοντέλα. Που σημαίνει πως Α4 τέλος, ενώ το τέλος έρχεται και για κουπέ και κάμπριο Α5. Γιατί;
Ηλεκτρικά Α4, υβριδικά Α5, κουπέ & κάμπριο τα ξεχνάς!
Το Α5 ήρθε πρώτα ως η κουπέ έκδοση του Α4, το αντίπαλο μοντέλο της Audi στην 3θυρη Σειρά 3. Όμως ήταν ξεκάθαρο πως η επιτυχία του και ειδικά όταν λανσαρίστηκε η Sportback (5θυρη) εκδοση, θα το έβαζε τελικά ένα σκαλί πάνω από το Α4. Και αυτό τώρα επισφραγίζεται.
Το Α5 ετοιμάζεται για την επόμενη έκδοσή του, ενώ το Α4 μας αποχαιρετά, τουλάχιστον μέχρι να επανέλθει ως αμιγώς ηλεκτρικό στην έκδοση e-Tron. Η Audi αλλάζει τη γκάμα των μοντέλων της τελείως, και θέλει να την ξεκαθαρίσει ώστε να είναι εύκολο να την καταλάβει η αγορά.
Το Α5 ετοιμάζεται για την επόμενη έκδοσή του, ενώ το Α4 μας αποχαιρετά, τουλάχιστον μέχρι να επανέλθει ως αμιγώς ηλεκτρικό στην έκδοση e-Tron. Η Audi αλλάζει τη γκάμα των μοντέλων της τελείως, και θέλει να την ξεκαθαρίσει ώστε να είναι εύκολο να την καταλάβει η αγορά.
Έτσι τα μοντέλα με μονό αριθμό θα είναι υβριδικά και με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τα μοντέλα με ζυγό αριθμό θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Και τώρα είναι η σειρά του Α4 να τελειώσει από τη συμβατική γκάμα, περιμένοντάς το να εμφανιστεί κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια ως ηλεκτρικό.
Εντωμεταξύ το Α5 συνεχίζει ακάθεκτο. Ή μάλλον σχεδόν ακάθεκτο, αφού η νέα γενιά του θα είναι αποκλειστικά 5θυρη, σε δύο αμαξώματα. Το Sportback, ουσιαστικά μία χάτσμπακ έκδοση του Α4, και το Avant. Ναι, το στέισον Α4 λέγεται πλέον Α5 και συνεχίζει, ενώ το σεντάν τελειώνει. Ποιος να τόΆλεγε;
Όμως μαζί με τις υβριδικές εκδόσεις το Α5 θα κρατήσει και την έκδοση S5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν μιλάμε για κάτι καινούργιο, αλλά βασικά για το ίδιο μοτέρ του S5 που κυκλοφορεί από το 2019, το οποίο είναι ντίζελ (υβριδικό) V6 με 320+ άλογα.
Και αυτό δεν θα είναι το μόνο ντίζελ στη γκάμα του Α5, που φαίνεται πως θα κρατήσει την πετρελαιοκίνηση μέχρι τέλους, πιθανότατα για να ικανοποιήσει τις εταιρικές πωλήσεις που ακόμη το προτιμούν, αφού το Α4, το βασικό εταιρικό μοντέλο της Audi δεν θα υπάρχει πια.
Δεν είναι όμως περίεργο που το παραδοσιακό A4 γίνεται πρώτο ηλεκτρικό; Ή μήπως το Α5 έχει γίνει πιο παραδοσιακό από το Α4 στις πωλήσεις που μετράνε (εταιρικές); Και τελικά μήπως το κόλπο με τα μονά-ζυγά μοντέλα της Audi είναι ο καλύτερος τρόπος να καταλάβεις πότε κοιτάς συμβατικό/υβριδικό και πότε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τι λες; καλύτερα έτσι;