Το νέο Kia EV9 αποτελεί το μεγαλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, είναι το πρώτο 7θέσιο ηλεκτρικό SUV στην ιστορία της και κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί η ναυαρχίδα της Kia, αφού πρωτοπορεί τόσο σε χώρους και δυνατότητες όσο και στο κομμάτι της τεχνολογίας.
Tο «Triple Panorama Display», μια διαμόρφωση της Kia με τρεις οθόνες: μία 12,3 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων, μία αφής 5,1" για τη διαχείριση του κλιματισμού και μία αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το EV9 βασίζεται στο δάπεδο Electric Global Modular Platform (E-GMP) του ομίλου, πάνω στο οποίο έχει χτιστεί και το «αδελφό» Kia EV6, και είναι λίγο μεγαλύτερο από 5 μέτρα (5,01 μ. για την ακρίβεια) σε μήκος. Έχει πλάτος 1,98 μέτρα και ύψος 1,75 μ., ενώ αχανές είναι το μεταξόνιό του, που ορίζεται στα 3,1 μέτρα, μέγεθος που συνηθίζεται κυρίως σε λιμουζίνες. Η σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United» της Kia εκφράζεται και σε αυτό το μοντέλο. Στο εμπρός μέρος, το EV9 διαθέτει την τελευταία εκδοχή της «μύτης της τίγρης». Περνώντας προς το πλάι, βλέπουμε τους τονισμένους θόλους με μια έντονη νεύρωση, η οποία πηγαίνοντας προς τα πίσω δίνει τη θέση της σε μια καμπυλόγραμμη επιφάνεια για τις πόρτες. Στο πλάι συναντούμε μοντέρνες, «χωνευτές» λαβές για τις πόρτες, προαιρετικά κάμερες αντί για κλασικούς πλαϊνούς καθρέπτες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κάνουν ευάερη και ευήλια την καμπίνα, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα LED φώτα με την μοναδική «υπογραφή» των επιμέρους σωμάτων μέσα στο φανάρι και η τετραγωνισμένη σχεδιαστική λογική. Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε, τέλος, τις ζάντες από 19 έως 21 ιντσών, με σχεδίαση για μειωμένη αντίσταση από τον αέρα, καθώς επίσης και τα ενεργά πτερύγια στους αεραγωγούς που βελτιώνουν την αεροδυναμική. Παρά τον όγκο και το μέγεθός του, το νέο EV9 καταφέρνει να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 cd.
Aπλετοι χώροι ακόμη και για 7 επιβάτες
Μπαίνοντας στο σαλόνι, σε πρώτο πλάνο συναντά κανείς το «Triple Panorama Display», μια διαμόρφωση της Kia με τρεις οθόνες: μία 12,3 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων, μία αφής 5,1" για τη διαχείριση του κλιματισμού και, τέλος, μία αφής 12,3 ιντσών ως πύλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, υπάρχει και Head-Up Display, που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις τεχνολογικές μετοχές στην καμπίνα, ενώ στο μακρύ κατάλογο με τον εξοπλισμό περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων ακόμη και κάμερα στο τιμόνι που σκανάρει τον οδηγό και βλέπει αν είναι κουρασμένος, αν προσέχει στο δρόμο ή ακόμη και αν «παίζει» με το κινητό. Το EV9 εξοπλίζεται με τρεις σειρές καθισμάτων, σε εξαθέσια ή επταθέσια διάταξη. Μάλιστα τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να περιστρέφονται 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτούς που κάθονται στην τρίτη σειρά. Από πλευράς χώρων για αποσκευές, το διαμέρισμα έχει όγκο από 333 έως 828 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων, ενώ υπάρχει και κάτω από το καπό ένα χώρος (σ.σ. το λεγόμενο «frunk») 90 λίτρων για τη δικίνητη έκδοση και 52 λτ. για την τετρακίνητη.
Ισχύ έως 385 ίππους
Το μεγάλο SUV της Kia εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh σε όλες τις εκδόσεις. Στην εισαγωγική έκδοση «Earth» η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα και η ονομαστική ισχύς είναι 204 ίπποι με 350 Nm ροπής και κοστίζει από 69.000 ευρώ με επιδότηση. Έπειτα, η τετρακίνητη version του Kia EV9 εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων έκαστος, συνδυαστικής ισχύος 384 ίππων, τοποθετημένους σε εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα και το κόστος ξεκινάει από τις 73.000 ευρώ. Η ροπή για την «απλή» έκδοση Earth μοιράζεται σε 250 Nm για τον μπροστά ηλεκτροκινητήρα και 350 Nm για τον πίσω, ενώ στην σπορτίφ έκδοση GT-line αμφότερα τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν από 350 Nm ροπής. Για όσους αναρωτιούνται σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, το EV9 διαθέτει αρχιτεκτονική 800V που του επιτρέπει να ελαχιστοποιεί το χρόνο που πρέπει να είναι συνδεδεμένο στην πρίζα. Με 15 λεπτά φόρτισης κερδίζει έως 239 χλμ. αυτονομίας στη δικίνητη έκδοση (219 χλμ. στην AWD).