ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

H Gunhild Liljequist.

Η ιστορία πίσω από τα καρό καθίσματα του Golf GTI

3.026 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2019)

Τα κουτιά σοκολάτας, τα ταξίδια στην Βρετανία και το μπαλάκι του γκολφ. Η γυναίκα που είχε την ιδέα για τα καρό καθίσματα του Golf GTI έγραψε την δική της ιστορία στην Volkswagen.

To Golf GTI δεν είναι μόνο γνωστό ως ένα από τα καλύτερα hot hatch της κατηγορίας του αλλά ξεχωρίζει επίσης από την καρό υφασμάτινη επένδυση που έχουν τα καθίσματά του. Ποια είναι η ιστορία τους;

Πριν από τον ερχομό του πρώτου GTI, η VW έψαχνε να βρει τρόπους να διαφοροποιήσει το εσωτερικό του Golf και να του δώσει μια πιο ξεχωριστή νότα. Η εταιρεία αποφάσισε να απευθυνθεί το 1970 στην Gunhild Liljequist που εργαζόταν στο τμήμα Υφασμάτων και Χρωμάτων της φίρμας, αλλά πριν προσληφθεί, εργαζόταν σαν ζωγράφος πορσελάνης και σχεδιάστρια κουτιών σοκολάτας και είχε διακριθεί για την καλλιτεχνική της «φλέβα».

Η Liljequist αποφάσισε να προσφέρει δύο ξεχωριστά αλλά απλά σχέδια, ένα για την επένδυση των καθισμάτων και ένα άλλο για την σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων. Η ίδια αποκαλύπτει τώρα: «To μαύρο είναι σπορτίφ αλλά ήθελα επίσης χρώμα και ποιότητα. Εμπνεύστηκα από τα ταξίδια μου στην Μεγάλη Βρετανία όπου εντυπωσιάστηκα από τα υψηλής ποιότητας υφάσματα με καρό σχεδίαση».

Όσον αφορά τον επιλογέα είπε: «Aυτή ήταν μια πραγματικά αυθόρμητη ιδέα. Απλά εξέφρασα την σχέση μου με τα σπορ και το γκολφ. Τι θα έλεγαν για ένα μπαλάκι του γκολφ πάνω στον επιλογέα ταχυτήτων;». Παρά τις αντιδράσεις μέσα στην μάρκα, οι προτάσεις της τελικά υιοθετήθηκαν.

Η Gunhild Liljequist συνέχισε να εργάζεται στην VW πάνω σε μια σειρά από project. To 1987 μάλιστα ανέλαβε την «Etienne Aigner» περιορισμένης παραγωγής έκδοση του πρώτου Golf cabrio, ενώ η ίδια ήταν αυτή που ανακάλυψε ένα ιριδίζον περλέ χρώμα το οποίο αποφάσισε να το εφαρμόσει στην επιφάνεια ενός αυτοκινήτου με το δικό της τρόπο. Το μεταλλικό χρώμα στα σύγχρονα αυτοκίνητα σήμερα είναι, εν μέρει, το αποτέλεσμα των πειραμάτων της Liljuquist στη βαφή και το χρωματισμό.

 Η Liljuquist συνταξιοδοτήθηκε το 1991, αλλά η κληρονομιά της είναι κυριολεκτικά ραμμένη στα αυτοκίνητα Volkswagen.

FORD
SMALL EVANS POSA SHKONOYN