H πρώτη εικόνα του νέου, τέταρτης γενιάς, Honda Jazz ήρθε στο φως της δημοσιότητας από ιαπωνικό μέσο ενημέρωσης. Το ιαπωνικό πολυμορφικό είναι γνωστό πως δοκιμάζεται εδώ και σχεδόν ένα χρόνο με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο πως το ντεμπούτο του θα λάβει χώρα σε λίγο καιρό στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Το νέο Jazz θα αλλάζει σημαντικά σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο. Ξεκινώντας από τον πρόβολο, το μάτι πέφτει αμέσως στα πιο στρογγυλά και μεγάλα φωτιστικά σώματα, την μεγαλύτερη γρίλια, τον πιο τετραγωνισμένο προφυλακτήρα και τα αρκετά διαφοροποιημένα φώτα ομίχλης στις δύο άκρες. Στο πλάι, η σχεδίαση ακολουθεί το ίδιο μοτίβο αν και υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές στα εμπρός και πίσω φινιστρίνια ενώ πίσω, αν και δεν έχουμε εικόνα, φαίνεται πως το μοντέλο θα υιοθετήσει οριζόντια φωτιστικά σώματα. Αξίζει να σημειωθεί, πως το μοντέλο στην εικόνα αυτή είναι στην κορυφαία έκδοση Τype R, κάτι που σημαίνει πως ίσως οι μαύρες σπορ ζάντες και η αεροτομή στο πίσω μέρος να μην δίνουν το παρών στις απλές εκδόσεις του πολυμορφικού. Όσον αφορά τις διαστάσεις, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο πως θα έχει μήκος 3.990 χιλιοστά αλλά και μεγαλύτερο πλάτος για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στην καμπίνα και περισσότερο χώρο αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ.
Παράλληλα, σημαντικές διαφορές αναμένονται και στον εσωτερικό διάκοσμο, εκεί που η διάταξη του ταμπλό θα πάρει πολλά στοιχεία από το «αδελφό» Civic με προεξάρχον στοιχείο την 7άρα οθόνη αφής του Honda Connect ψηλά στο κέντρο. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα λείπουν οι θήκες για μικροαντικείμενα και όλα τα στοιχεία εκείνα που αυξάνουν την πρακτικότητα και την εργονομία.
Συμβαδίζοντας με τα σημεία των καιρών, η Honda έχει ανακοινώσει από καιρό τη στροφή της προς ηλεκτρικές και υβριδικές λύσεις για όλη τη γκάμα έως το 2025, μια στρατηγική που έχει ονομάσει Electric Vision. Πρόσφατα με μια συνοπτική ανακοίνωση επιβεβαίωσε πως η νέα τέταρτη γενιά του μικρού της μοντέλου θα προσφέρεται με ένα υβριδικό σύνολο τεχνολογίας i-MMD, που έχουμε δει στο μεγαλύτερο CR-V. Αναλύοντας λίγο την τεχνολογία i-MMD, αυτή επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive - η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive - ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive - που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Με αυτό τον τρόπο το ιαπωνικό μικρό θα γίνει σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες το πρώτο μοντέλο της Honda που θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό, ενώ επόμενος σταθμός προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας θα είναι το ηλεκτρικό Civic σε περίπου 2 χρόνια από τώρα.
Πρέπει ωστόσο να τονίσουμε πως υπάρχουν φήμες που κάνουν λόγο πως το μοντέλο ίσως προσφερθεί και με δύο κινητήρες βενζίνης σε επιλεγμένες αγορές, έναν 1.000άρη turbo και τον γνωστό 1.200άρη ατμόσφαιρας. Ακόμα, με το Honda Jazz να αναμένεται να λάβει και Type R έκδοση, κάτω από το καπό του ίσως πάρει θέση ένας 1.500άρης turbo απόδοσης 220 ίππων. Αν η έκδοση αυτή όμως έρθει στην Ευρώπη ή στην Ελλάδα αποτελεί μεγάλο ερωτηματικό.
Οι απαντήσεις θα δοθούν στις 24 Οκτωβρίου όταν και θα ανοίξει η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.