Λίγα λόγια για τους φορτιστές witty
Οι σταθμοί φόρτισης της Hager ονομάζονται witty είναι κατάλληλες για οικιακές και εμπορικές εφαρμογές, για ιδιωτική ή δημόσια χρήση και χωρίζονται σε 3 κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές είναι το witty.home με ελεύθερη πρόσβαση, το witty.premium με ελεγχόμενη πρόσβαση μέσω καρτών RFID και το witty.park με ελεγχόμενη και απομακρυσμένη πρόσβαση μέσω καρτών RFID ή/και εφαρμογής με χρήση της επικοινωνίας OCPP (Open Charge Point Protocol).
witty.home & witty.premium
Οι σταθμοί φόρτισης witty.home είναι σχεδιασμένοι για ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης κατοικιών και μικρών επιχειρήσεων καθώς παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στη φόρτιση. Οι σταθμοί witty.premium οι οποίοι διαθέτουν επιπρόσθετα έναν RFID ανιχνευτή είναι κατάλληλοι για εφαρμογές όπως συγκροτήματα κατοικιών και πολυκατοικίες, ξενοδοχεία, καταστήματα και εταιρικούς χώρους στάθμευσης, όπου απαιτείται ταυτοποίηση του χρήστη προκειμένου αυτός να αποκτήσει πρόσβαση στη φόρτιση του ηλεκτρικού του οχήματος. Η φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος γίνεται γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια κατά Mode 3 (έως 7 ή 22kW). Προαιρετικά διαθέτουν και πρίζα σούκο για φόρτιση σε Mode 2 (έως 2,3kW) για ηλεκτρικά οχήματα που δεν διαθέτουν καλώδιο ταχείας φόρτισης Mode 3. Η τοποθέτηση των σταθμών μπορεί να γίνει επίτοιχα ή σε στήλη ενός ή δύο σταθμών, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εγκατάστασης. Η στεγανότητα, η υψηλή αντοχή σε κρούση, σε συνδυασμό με το ανθεκτικό σε UV ακτίνες περίβλημα από ειδικό πολυεστερικό υλικό, το καθιστούν απόλυτα κατάλληλο για τοποθέτηση και σε εξωτερικούς χώρους.
witty.park:
Ο witty.park είναι ένας διπλός σταθμός ταχείας φόρτισης (2 x 22kW), που απευθύνεται σε χώρους δημόσιας πρόσβασης, όπως σε πρατήρια καυσίμων και ΣΕΑ, δημόσια parking και χώρους στάθμευσης super market και εμπορικών κέντρων. Η πρόσβαση στους χρήστες παρέχεται μέσω καρτών RFID, ενώ επιπλέον ο σταθμός έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με παρόχους διαχείρισης φόρτισης μέσω του πρωτοκόλλου OCPP. Το πρωτόκολλο αυτό επιτρέπει την απομακρυσμένη διαχείριση και παρακολούθηση του σταθμού, την πρόσβαση και την χρέωση των χρηστών ανά kWh μέσω application, κ.α. Οι σταθμοί witty.park είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο χάλυβα με γνώμονα τη μέγιστη αντοχή στον χρόνο για τοποθέτηση σε εξωτερικούς χώρους. Η δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων σε Mode 3 και Mode 2, η φιλικότητα στην χρήση, ο σχεδιασμός υψηλής αισθητικής σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά της γκάμας witty καθιστούν το witty.park την ιδανική επένδυση στον επαγγελματικό χώρο.
Τα πλεονεκτήματα των λύσεων που προτείνει η Hager Hellas
Η Hager είναι γνωστή ως μια από τις κορυφαίες εταιρείες παροχής ολοκληρωμένων λύσεων προστασίας και διανομής ισχύος στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις. Έτσι, και στην ηλεκτροκίνηση παρέχει αξιόπιστες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συνοδευόμενες από τις απαραίτητες διατάξεις προστασίας της Hager.
Οι σταθμοί φόρτισης της Hager αποτελούν την ιδανική λύση φόρτισης για κάθε τύπο ηλεκτρικού και plug-in υβριδικού οχήματος της αγοράς. Η γκάμα διαθέτει εκδόσεις με επιπρόσθετα ενσωματωμένη πρίζα σούκο για φόρτιση κατά Mode 2 για ηλεκτρικά scooter και άλλα οχήματα που δεν διαθέτουν καλώδιο Mode 3. Αυτό ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες της σημερινής αγοράς, δεδομένου ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραδίδεται εργοστασιακά μαζί με καλώδιο φόρτισης Mode 2 για φόρτιση μέσω πρίζας σούκο.
Σημαντικά πλεονεκτήματα της γκάμας είναι η χρήση της δυναμικής διαχείρισης ισχύος φόρτισης βάσει του διαθέσιμου ρεύματος της εγκατάστασης κάθε στιγμή για την αποφυγή blackout αλλά και η δυνατότητα φόρτισης κατά τις ώρες του νυχτερινού τιμολογίου για εξοικονόμηση ενέργειας. Οι σταθμοί είναι κατάλληλοι για εξωτερική χρήση, καθώς διαθέτουν στιβαρό, αδιάβροχο περίβλημα από UV-resistant πολυεστερικό (home & premium) ή ανοξείδωτο χάλυβα (park). Τα χαρακτηριστικά αυτά μαζί με το ιδιαίτερα εργονομικό τους design και τη φιλικότητα προς το χρήστη έδωσαν στη Hager το διάσημο βραβείο Red Dot Design Award.
O χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Μια πάρα πολύ συνηθισμένη ερώτηση για την επιλογή σταθμού φόρτισης είναι αυτή του συνολικού χρόνου φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος. Στην πραγματικότητα η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν εξαρτάται μόνο από το σταθμό φόρτισης. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο φόρτισης είναι περισσότεροι: ο σταθμός φόρτισης, το καλώδιο που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση, οι δυνατότητες της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα μπορεί να επιλεγεί ένας σταθμός στα 22kW αλλά η εγκατάσταση να μην επιτρέπει τη φόρτιση πάνω από 7kW. Τον πλέον καθοριστικό παράγοντα όμως παίζει το ίδιο το αυτοκίνητο γιατί η κάθε έκδοση έχει διαφορετική ισχύ φόρτισης και χωρητικότητα μπαταρίας. Άρα δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση σε αυτήν την ερώτηση.
Οι προϋποθέσεις εγκατάστασης ενός wallbox
Οι βασικές προϋποθέσεις για την εγκατάσταση ενός σταθμού φόρτισης είναι η ύπαρξη διαθέσιμης ιδιόκτητης ή κοινόχρηστης θέσης στάθμευσης και μια παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που να μπορεί να υποστηρίξει το ρεύμα φόρτισης. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει παροχή που μπορεί να υποστηρίξει το σταθμό φόρτισης μπορεί να γίνει αίτηση για νέα παροχή στον ΔΕΔΔΗΕ, ιδιωτική ή κοινόχρηστη, αποκλειστικής ή μεικτής χρήσης.
Την εγκατάστασή του σταθμού αναλαμβάνει οποιοσδήποτε αδειούχος ηλεκτρολόγος μηχανικός ο οποίος επιπρόσθετα συμπληρώνει τα απαραίτητα έγγραφα εγκατάστασης του ΔΕΔΔΗΕ. Για ιδιωτική χρήση δεν υπάρχει περιορισμός στην επιλογή σταθμού φόρτισης ενώ για δημόσια χρήση και διάθεση της υπηρεσίας φόρτισης σε τρίτους θα πρέπει να ικανοποιούνται όλες οι απαιτήσεις της ΚΥΑ 42863/438/2019 για τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης και του ν.4710/2020 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Πόσο ασφαλείς είναι οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων
Όπως απαιτείται από το πρότυπο IEC EN 61851 ακολουθούνται όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος της αντίστασης της γείωσης που σε περίπτωση ανίχνευσης σφάλματος στη γείωση η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται. Η κάθε πρίζα φόρτισης των σταθμών προστατεύεται από ρεύματα διαρροής, βραχυκυκλώματα και υπερφορτίσεις με ξεχωριστό ρελέ διαρροής και αυτόματη ασφάλεια. Εκτός αυτού, η πρίζα Type 2 έχει σχεδιαστεί ειδικά για να παρέχει τη μέγιστη ασφάλεια καθώς περιλαμβάνει ηλεκτρονική κλειδαριά η οποία δεν επιτρέπει την απομάκρυνση του βύσματος κατά τη διάρκεια φόρτισης, προστασία με κλείστρο ασφαλείας με σκοπό την αποτροπή εισόδου μη συμβατού βύσματος και αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε όλη την γκάμα σταθμών φόρτισης της Hager.
Τι «ψάχνει» το κοινό;
Το κοινό που ενδιαφέρεται για την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης είναι πολύ καλά διαβασμένο όσον αφορά την επιλογή αυτοκινήτου με βάση τα ηλεκτρικά του χαρακτηριστικά. Παράλληλα με τη συνεχόμενη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν όλο και περισσότερο στην ενημέρωση για τα αυτοκίνητα και τις τεχνολογίες του μέλλοντος. Όσον αφορά την επιλογή του σταθμού φόρτισης όμως οι πληροφορίες που είναι διαθέσιμες, είτε online είτε από τις αντιπροσωπίες, είναι σχεδόν ανύπαρκτες ή ελλιπείς. Ενώ το αγοραστικό κοινό θέλει να ενημερωθεί ώστε να είναι σε θέση να επιλέξει τη σωστή λύση φόρτισης οι προφανείς επιλογές του δεν το καλύπτουν ικανοποιητικά. Αυτό συνδέεται στενά με το γεγονός
ότι οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι απλά άλλη μια συσκευή όπως οι λευκές συσκευές μιας κατοικίας, αλλά αναπόσπαστο μέρος της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης που για τη σύνδεσή του απαιτείται αδειούχος ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που είναι σωστά ενημερωμένο για την επιλογή λύσεων φόρτισης είναι μικρότερο αλλά σταθερά αυξανόμενο. Η Hager από μεριάς της συνεισφέρει ενεργά στην ορθή και ολοκληρωμένη ενημέρωση διοργανώνοντας διαδικτυακά σεμινάρια προς ηλεκτρολόγους.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις που έρχονται
Ο επί πολλών ετών «ψυχρός πόλεμος» των ομάδων έρευνας και ανάπτυξης των αυτοκινητοβιομηχανιών για το ποια εταιρεία θα αναπτύξει την αποδοτικότερη μπαταρία (μικρή σε βάρος, μεγαλύτερη σε χωρητικότητα) σιγά-σιγά φεύγει από το επίκεντρο εστίασης. Το μέλλον είναι η τεχνολογία V2G (vehicle-to-grid), δηλαδή μια τεχνολογία που επιτρέπει την επιστροφή της ενέργειας στο δίκτυο από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με την τεχνολογία αυτή η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φορτιστεί και να αποφορτιστεί με βάση διαφορετικά σήματα όπως η παραγωγή ή η κατανάλωση ενέργειας σε κοντινή απόσταση. Αν σκεφτεί κανείς ότι στην Ελλάδα μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα θα φορτίζει μέσω πρίζας η απαίτηση για διαθέσιμη ενέργεια θα αυξηθεί δραματικά. Η λύση αυτή θα είναι μονόδρομος. Η τεχνολογία V2G θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον υπάρχοντα πληθυσμό οχημάτων μελλοντικά μετατρέποντάς τα σε μικροσκοπικές αποθήκες ενέργειας επάνω σε τροχούς.
2 λόγια για την Hager Hellas
Η Hager Hellas, μέλος του Ομίλου Hager δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1994 με προϊόντα και λύσεις που αφορούν τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις τόσο σε οικιακούς όσο και σε επαγγελματικούς χώρους. Το όνομα Hager σημαίνει εδώ και δεκαετίες, πλήρης προσφορά συστημάτων. Η Hager ως brand name χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα, πρωτοποριακά προϊόντα, φιλική εγκατάσταση, απλό χειρισμό, άνετη εφαρμογή, βέλτιστη παροχή υπηρεσιών και ξεχωριστό σχεδιασμό. Εκτός από την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει ξεχωρίζει και για το γεγονός ότι βρίσκεται πάντα δίπλα στους συνεργάτες της και αυτό αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία στηρίζει την πορεία της και στην Ελλάδα. Στόχος μας είναι να μείνουμε στην κορυφή της εξέλιξης μέσω της συστηματικής ανάπτυξης, των πρωτοποριακών προϊόντων και καινοτομιών μας καθώς και της έρευνας και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που προσανατολίζονται πάντα στις ανάγκες του πελάτη.
Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »