Τα ηλεκτρικά καίγονται πιο συχνά από τα συμβατικά; Αρκετές φωτιές ξεπήδησαν σε ηλεκτρικά στην Ευρώπη τον τελευταίο καιρό, μεγαλώνοντας τους προβληματισμούς του κοινού. Τελικά, τα ηλεκτρικά και Plug-in κινδυνεύουν να «αρπάξουν» πιο εύκολα;
Πληθαίνουν τα περιστατικά φωτιάς σε Plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα διαφόρων εταιρειών σε Γερμανία και Αυστρία, εντείνοντας τις ανησυχίες του καταναλωτικού κοινού που σκέφτονται την αγορά αυτοκινήτων τέτοιου τύπου. Ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους περισταστικά φωτιάς σε χώρες της Ευρώπης με Plug-in υβριδικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα τα δύο Volvo V60 σε Ολλανδία και Βέλγιο, αλλά και παλιότερα συμβάντα με Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα των BMW και MINI, που οδήγησε σε παγκόσμια ανάκληση 26.700 αυτοκινήτων του BMW Group. Το αίτιο της φωτιάς, τουλάχιστον όσον αφορά τα μοντέλα του βαυαρικού group, εντοπίζεται σε κάποιο λάθος στα κελιά των μπαταριών κατά τη διαδικασία της παραγωγής (ακαθαρσίες οι οποίες δεν είχαν απομακρυνθεί), που μπορεί να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα το οποίο θα οδηγήσει σε πυρκαγιά. Εκτός Ευρώπης, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, κάηκε στις αρχές Αυγούστου ένα Tesla Model X και λίγο νωρίτερα εκδηλώθηκε φωτιά σε ένα Model S Plaid 1.100 ίππων, τρεις μέρες μετά την παραλαβή από την αντιπροσωπεία.
Το ίδιο ασφαλή λένε οι ειδικοί! Οι καταναλωτές προβληματίζονται
Πέρα από όσους παρακολουθούν με προβληματισμό τα τεκταινόμενα γύρω από τις φωτιές σε αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα που διαθέτουν μεγάλες μπαταρίες, υπάρχει και η σχολή που υποστηρίζει πως είναι το ίδιο ασφαλή με τα συμβατικά που διαθέτουν κινητήρα βενζίνης ή diesel. Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής AutoBild, οι ειδικοί αναφέρουν πως τα ηλεκτρικά και Plug-in δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο επικίνδυνο να πάρουν φωτιά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού πληρούν τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και διαθέτουν έγκριση τύπου για να μπορούν να κυκλοφορούν στο δρόμο. Αυτή η άποψη ενισχύεται από την ένωση ασφαλιστικών εταιρειών της Γερμανίας, αλλά και από τα πορίσματα που έχουν σχηματίσει οι ερευνητές της DEKRA (η 3η μεγαλύτερη εταιρεία ελέγχου οχημάτων στο κόσμο) και της Allianz (κολοσός στον τομέα των ασφαλίσεων) μέσα σε αυτά τα χρόνια που η ηλεκτροκίνηση διαδίδεται παγκοσμίως. Μάλιστα, το δημοσίευμα καταλήγει στο ότι οι οδηγοί μπορούν να αισθάνονται το ίδιο ασφαλείς σε ένα ηλεκτρικό ή ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, όπως σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel, αφού ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι ακριβώς ο ίδιος.
Εσύ τι λες; Βενζινούλα και diesel κι άγιος ο Θεός ή τα ηλεκτρικά & Plug-in είναι το ίδιο ασφαλή για να βάλεις την οικογένειά σου και τελικά γίνεται πολύς ντόρος για το τίποτα;
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ήξερες ότι:
Τα ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα θέλουν 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν. 2-4 τόνους νερό για βενζίνη-diesel, 110-150 τόνους για ηλεκτρικά ή Plug-in.
Η κατάσβεση αυτοκινήτου με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα μπορεί να τραβήξει έως και 24 ώρες, αφού αν αναφλεγεί η μπαταρία δεν μπορεί να σβήσει, αλλά να ψυχθεί εξωτερικά έως ότου δεν αναζωπυρώνεται. Γι αυτό το λόγο βουτάνε τα αυτοκίνητα δεξαμενές γεμάτες με νερό.
Μέχρι στιγμής έχουμε παραδείγματα σε Plug-in υβριδικά Volvo & BMW και σε ηλεκτρικά Tesla, Renault και Volkswagen.
Δήμος στην Φραγκονία της Βαυαρίας απαγόρευσε προσωρινά την στάθμευση ηλεκτρικών σε υπόγεια γκαράζ, ούτως ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να αρπάξουν φωτιά κτίρια.
Μελέτη της Allianz υποστηρίζει ότι το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών σε σχέση με τα συμβατικά βενζίνης-diesel είναι +30% και για τα Plug-in υβριδικά είναι +50%.
Στην Γερμανία των 50 εκατομμυρίων οχημάτων, καίγονται περίπου 15.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο από διάφορες αιτίες. Στην Ελλάδα έχουμε περίπου 500 φωτιές το χρόνο σε αυτοκίνητα. Τα νούμερα των πυρκαγιών είναι συνολικά για όλους τους τύπους κινητήρων (βενζίνη, diesel, υγραέριο, ηλεκτρικά, υβριδικά, Plug-in υβριδικά, φυσικό αέριο κ.ο.κ.)
FAQ - Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις
Πόσο καλά προστατεύονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την φωτιά;
Όλα τα οχήματα που διαθέτουν έγκριση τύπου για κυκλοφορία εφοδιάζονται με πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η μπαταρία είναι ασφαλώς εγκαταστημένη, συνήθως στο πάτωμα, με επιπλέον ενισχύσεις περιμετρικά. Επιπλέον, όταν γίνεται ατύχημα ή παρουσιάζεται κάποιο σφάλμα, η ροή ρεύματος και η σύνδεση μεταξύ μπαταρίας και άλλων εξαρτημάτων υψηλής τάσης διακόπτεται. Αρα δεν υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για τους επιβάτες.
Τι κίνδυνος υπάρχει αν τρακάρω;
Όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας και της Ευρώπης κάνουν δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, στις οποίες τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ανταποκριθεί στα αυστηρά πρότυπα που έχουν τεθεί. Σε όλες τις δοκιμές το σύστημα ασφαλείας διέκοψε τη ροή ρεύματος μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Πληρώνει η ασφάλεια για φωτιά ηλεκτρικού ή Plug-in;
Υπάρχουν ήδη ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα που έχουν δημιουργήσει ξεχωριστά πακέτα για τις καλύψεις που αφορούν ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα σε νορμάλ τιμές (Δείτε εδώ τι ασφάλιστρα πληρώνουν 5 best seller ηλεκτρικά). Εφόσον το πακέτο περιλαμβάνει ασφάλεια πυρός, τότε η εκάστοτε εταιρεία καλύπτει και πληρώνει τον πελάτη της ακόμα και σε περιπτώσεις αυτανάφλεξης του οχήματος. Σημειώστε πως, εάν υπάρχουν καταστροφές σε οχήματα ή κτίρια και οφείλονται στην πυρκαγιά του οχήματος, τότε η ασφαλιστική αναλαμβάνει την ευθύνη, σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου από το 2019, δημιουργώντας δεδικασμένο.
Γιατί τα βουτάνε σε νερό για να σβήσουν;
Φωτιά σε Plug-in υβριδικά Volvo την ώρα που φόρτιζαν (+video)
Κίνδυνος φωτιάς για 26.700 Plug-in υβριδικές BMW (+video)