Σήμερα, το κράτος επιδοτεί τα ηλεκτρικά με 8 χιλιάρικα. Αύριο όμως; Μήπως θα τα φορολογήσει για να τα αρπάξει; Τι λέτε;
Ηλεκτρικά: Σήμερα επιδότηση, αύριο χαράτσια
Η σχέση «Ελληνικό Κράτος-Αυτοκίνητο» είναι αντίστοιχη του «Κτηνοτρόφος – Αγελάδα». Δυστυχώς. Όμως ακόμη πιο εκνευριστικό είναι ότι δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει ο νέος φόρος.
Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι τα 2λιτρα, τα οποία απαλλάχθηκαν από φόρους, και ξαφνικά -όταν δεν έβγαιναν τα κουκιά- πήραν στο κεφάλι τεκμήρια & φόρο πολυτελείας. Και έτσι, σε μια νύκτα όποιος είχε 2λιτρο ήταν έτοιμος να κάνει χαρακίρι. Αυτό μάλιστα έχει επηρεάσει έτσι και τόσο τις πωλήσεις στην Ελλάδα ώστε να έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο κυβικών στα αυτοκίνητα που πωλούνται (διάβασε εδώ αναλυτικά).
Για αυτό και πολλοί αγοραστές αυτή την στιγμή κοιτούν την επιδότηση των 8.000 ευρώ στα ηλεκτρικά με μεγάλη διστακτικότητα. «Μας δίνουν το τυράκι τώρα και αύριο πάρε ένα φόρο γιατί έχεις ηλεκτρικό που αν και δεν ρυπαίνει, έχει μεγάλη μπαταρία και ιπποδύναμη», λένε.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν αυτήν την στιγμή επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά, μεγάλες ή μικρές. Και από όλες τις χώρες, μόνο σε μία οι επιδοτήσεις θα κοπούν και αυτή είναι η Νορβηγία. Όμως η Νορβηγία κόβει την επιδότηση σε μια περίοδο που οι πωλήσεις ηλεκτρικών ξεπέρασαν αυτές των θερμικών κινητήρων. Κάτι τέτοιο θα αργήσει να συμβεί στην Ελλάδα.
Και έτσι η επόμενη σκέψη, ο αντίλογος στο ότι θα μπουν φόροι στα ηλεκτρικά είναι ότι ακόμη και να φορολογηθούν τα ηλεκτρικά, το όφελος των 8.000 ευρώ είναι μεγάλο, το κέρδος από την καθημερινή αστική χρήση σημαντικό -εφόσον βέβαια συνεχίσει το Κράτος να επιδοτεί το ρεύμα, άρα και φόρος να μπει ο κάτοχος του ηλεκτρικού οχήματος θα βγει κερδισμένος.
Άσε που και με το θερμικό κινητήρα να μείνεις, ποτέ δεν ξέρεις… Ένας επιπλέον φόρος «περιβαλλοντικού χαρακτήρα» στα παλιάς τεχνολογίας οχήματα είναι κάτι που έχει πέσει στο τραπέζι.
Επομένως η κατάσταση έχει ως εξής: από την μία η αγορά ενός ηλεκτρικού είναι δελεαστική λόγω επιδότησης και χαμηλής κατανάλωσης, από την άλλη όμως είναι ακριβά, ενώ φοβάσαι ότι στο μέλλον φορολογηθούν χοντρά όπως έγινε με τα 2λιτρα.
Άρα, τι κάνεις; Εσείς τι θα επιλέγατε;