Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέβηκαν το 2015 κατά 60%. Το Bloomberg προβλέπει πως μέχρι το 2040, γύρω στο 35% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά (στη φωτό το Nissan Leaf).
Ηλεκτρικά και «κανονικά»
2.186 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2016)
Το κόστος των μπαταριών πέφτει δραστικά, κάτι που αναμένεται πολύ σύντομα να επηρεάσει δραματικά τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων. Δείτε τις προβλέψεις για το ηλεκτρικό μέλλον που έρχεται…
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να κοστίζουν ως το 2022, όσο και τα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται μια αναφορά του Bloomberg Business και το αποδίδει στην ανάπτυξη των τεχνολογιών γύρω από τις μπαταρίες.Βλέπετε, το κόστος κατασκευής των μπαταριών έπεσε πέρσι κατά 35%. Επιπλέον, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέβηκαν το 2015 κατά 60%. Σαν να μην έφτανε αυτό, το Bloomberg προβλέπει πως μέχρι το 2040, γύρω στο 35% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά. Αισιόδοξη εκτίμηση, πάντως, αν αναλογιστεί κανείς πως πέρσι το σχετικό ποσοστό ήταν στο 1% μόλις!Ωστόσο, η αξία των μπαταριών αντιπροσωπεύει σήμερα πάνω από το 30% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οπότε, αν φθηνύνουν αυτές, θα επηρεαστούν δραματικά οι τιμές των ηλεκτροκίνητων και –άρα- οι πωλήσεις τους. Σύμφωνα με το Bloomberg το παραπάνω μπορεί να συμβεί σε μόλις 5-6 χρόνια από τώρα.Περισσότερα νέα στο Auto ΤρίτηΗ μεταμόρφωση αυτή δεν θα επηρεάσει μόνο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τις βιομηχανίες ενέργειας, οι οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν. Σύμφωνα με την έκθεση, τα ηλεκτρικά οχήματα το 2023 θα αντικαθιστούν ημερησίως 2 εκ. βαρέλια πετρελαίου, κάτι που από μόνο του είναι αρκετό για να ξεκινήσει άλλη μία ενεργειακή κρίση.Από την άλλη, θα πρέπει να προμηθεύουν τα EV με την απαραίτητη ενέργεια, καθώς μέχρι το 2040 τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται για την κίνησή τους 1.900 TWh (terawatt-hours), κάτι που αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράχθηκε πέρσι.
Tα ηλεκτρικά οχήματα το 2023 θα αντικαθιστούν ημερησίως 2 εκ. βαρέλια πετρελαίου, κάτι που από μόνο του είναι αρκετό για να ξεκινήσει άλλη μία ενεργειακή κρίση (στη φωτό το Opel Ampera-e).