Ηλεκτρικά το 54% των πωλήσεων νέων οχημάτων στην Νορβηγία
2.925 Επισκέψεις στο άρθρο (7/1/2021)
Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν αυτές των οχημάτων βενζίνης και diesel. Σε ποια χώρα συνέβη αυτό;
Για πρώτη φορά, σε οποιαδήποτε χώρα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης!
Συνολικά, το 54% όλων των οχημάτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία ήταν ηλεκτρικά, με το 46% να αφορά οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με το Reuters. Το προηγούμενο ρεκόρ στις πωλήσεις το είχε επίσης η Noρβηγία το 2019, καθώς τότε, τα ηλεκτρικά οχήματα αφορούσαν το 42% των πωλήσεων. Μόλις πριν από 10 χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών ήταν μόνο το 1% της αγοράς.
Η Νορβηγία προσπαθεί σκληρά για να γίνει η πρώτη χώρα που θα τερματίσει την πώληση οχημάτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά οχήματα στην Νορβηγία απαλλάσσονται πλήρως από τους φόρους που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη ή πετρέλαιο.
Από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το 20% ήταν υβριδικά, το 9% ήταν υβριδικά χωρίς plug-in τεχνολογία, το 9% ήταν diesel και μόλις το 8% των αυτοκινήτων είχαν μόνο έναν κινητήρα βενζίνης.
Μιλώντας στο Reuters, η Christina Bu, επικεφαλής της Ένωσης Ηλεκτρικών της Νορβηγίας, μια ομάδα που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ότι ο στόχος για το 2021 είναι οι πωλήσεις των EV να ξεπεράσουν το 65%. «Αν το καταφέρουμε αυτό, ο στόχος της πώλησης μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων το 2025 θα είναι εφικτός», είπε.
Με την είσοδο περισσότερων εταιρειών στην αγορά EV, αυτός ο στόχος γίνεται ευκολότερος. Η Audi ηγήθηκε των πωλήσεων ηλεκτρικών στη Νορβηγία για πρώτη φορά το 2020, ξεπερνώντας την Tesla. Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών συνεχίζουν να μεγαλώνουν, οι συνολικές ταξινομήσεις δεν είναι πολλές. Συνολικά, λιγότερα από 142.000 αυτοκίνητα πωλήθηκαν στη Νορβηγία το 2020 και από αυτά, σχεδόν τα 77.000 ήταν ηλεκτρικά.
Εξ όσων γνωρίζω η Νορβηγία έχει πάρα πολύ υψηλή φορολογία στα αυτοκίνητα με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, πιθανότατα δε οι τιμές των αυτοκινήτων αυτών να είναι υψηλότερες από εκείνα με ηλεκτροκινητήρες. Οπότε έτσι εξηγείται αυτό το φαινόμενο.
Εξ όσων γνωρίζω η Νορβηγία έχει πάρα πολύ υψηλή φορολογία στα αυτοκίνητα με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, πιθανότατα δε οι τιμές των αυτοκινήτων αυτών να είναι υψηλότερες από εκείνα με ηλεκτροκινητήρες. Οπότε έτσι εξηγείται αυτό το φαινόμενο.