Ηλεκτρικό Dacia Spring: Πόσο καλό είναι;
- «Χώμα» η τιμή του, ξεκινά από 19 χιλιάρικα
- Κάνει 250 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη με 1 φόρτιση
- Φορτίζει στο 100% σε λιγότερο από 5 ώρες
- Έχει κάμερα όπισθεν, navigation & κανονική ρεζέρβα στον στάνταρ εξοπλισμό
«Χώμα» η τιμή του, ξεκινά από 19 χιλιάρικα
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Dacia δεν θα μπορούσε παρά να μείνει 100% πιστό στην φιλοσοφία της εταιρείας. Να έχει, δηλαδή, τιμή που... δεν βρίσκεις πουθενά στον ανταγωνισμό! Το Dacia Spring Electric ξεκινά από τα 18.950 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης) και είναι το 2ο φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς (πίσω από το 2-θέσιο smart fortwo coupe EQ).
Κάνει 250 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη & φορτίζει σε λιγότερο από 5 ώρες
Το ηλεκτρικό SUV πόλης της Dacia κινείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 65 ίππων, οπότε ενδείκνυται σχεδόν αποκλειστικά για αστικές μετακινήσεις. Η μπαταρία των 27,4 kWh (ονομαστική χωρητικότητα) δίνει σύμφωνα με την εταιρεία μέχρι και 310 χλμ. αυτονομίας μέσα στην πόλη. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, το Dacia Spring Electric «βγάζει» μέχρι και 250 χλμ. σε αστικό κύκλο, όταν και κάνει διαρκώς ανάκτηση ενέργειας (φορτίζει η μπαταρία σε κάθε άφημα του γκαζιού και στο φρενάρισμα).
Το για πόσες ημέρες φτάνουν τα 250 χλμ. είναι υπόθεση του καθενός, με βάση τις δικές του, καθημερινές ανάγκες. Εκείνο που είναι ίδιο για όλους είναι ο μικρός χρόνος φόρτισης. Το Dacia Spring έχει ένα ισχυρό, για το μέγεθός του, On-Board Charger 6,6 kW, δηλαδή παίρνει γύρω στις 6,6 κιλοβατώρες ρεύμα/ώρα. Με βάση τα όσα λέει η Dacia, το μοντέλο φορτίζει από το 0-100% σε λιγότερο από 5 ώρες. Κι αν υπολογίσουμε ότι η τιμή κιλοβατώρας σε τέτοιας ισχύος WallBox είναι στα 0,44 λεπτά του ευρώ, τότε κάθε 100 χλμ. κίνησης εντός πόλης κοστίζουν λιγότερο από 5 ευρώ (πραγματική κατανάλωση εντός πόλης 11,2 kWh/100 χλμ.), ενώ αν φορτίζεις σπίτι σου το κόστος μειώνεται περαιτέρω.
Κάθεσαι ψηλά, είναι compact και ευέλικτο
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εκτός από την οικονομία και την χαμηλή τιμή είναι επίσης οι compact διαστάσεις και η απόσταση από το έδαφος. Όχι δεν το λέμε γιατί θα πας εκτός δρόμου με το Spring, αλλά γιατί κάθεσαι ψηλά και έτσι έχεις καλή ορατότητα στα στενά του αστικού ιστού. Τέλος, οι συμπαγείς διαστάσεις του δεν θα σε δυσκολέψουν στο παρκάρισμα και έτσι συμπληρώνονται οι αστικές αρετές του μοντέλου.
Συνέχεια του άρθρου >>>Σελίδα 2 | Οι αναλυτικές μετρήσεις του Dacia Spring σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center |
Σελίδα 3 | Δες όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Dacia Spring |