Μπορεί ένα ηλεκτρικό να είναι fun to drive; Η απάντηση του Hyundai Ioniq 5N των 650 ίππων είναι ναι, προκαλώντας στα ίσια το θρυλικό Honda Civic Type που στην τελευταία εκδοχή αποδίδει 329 άλογα.
650 άλογα κα 0-100 σε 3,7 δλ. για το τετρακίνητο Ioniq 5N, που έχει 2 ηλεκτροκινητήρες και αναλογία 3,4 κιλά ανά ίππο
329 άλογα και 0-100 σε 5,9 δλ. για το 850 κιλά ελαφρύτερο και turbo Civic Type R των 4,1 κιλών ανά ίππο
Το Ioniq 5N, «γεννάει» σειριακό κιβώτιο και κάνει σκασίματα σαν τα βενζινάτα Ν
Αν πας «τάπα» με κανένα δεν βγάζεις 200 χλμ., αλλά το Type R γεμίζει παντού σε 5 λεπτά, ενώ το Ioniq 5N σε 18 λεπτά σε πολύ δυνατό φορτιστή (υπάρχουν ελάχιστοι)
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Πριν αρχίσεις τις κατάρες και τους αφορισμούς με αφορμή αυτήν την κόντρα αγαπητέ (συν) petrolhead αναγνώστη σκέψου αυτό: Αν δε ζήσεις κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα αντιληφθείς. Σίγουρα στο μυαλό σου τα ηλεκτρικά είναι άψυχα, ξενέρωτα, 4τροχα απλά για να σε μεταφέρουν. Και να σου πω την αλήθεια δεν έχεις και πολύ άδικο. Όμως το τετρακίνητο Hyundai Ioniq 5 N των 66.000 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) ήρθε με 650 άλογα από τους 2 ηλεκτροκινητήρες για να σπάσει κάθε νόρμα στοχεύοντας να το… «προσκυνήσει» μέχρι και ο πιο φανατικός οπαδός της βενζίνης.
Απέναντι του στέκεται το νέο Honda Civic Type R των 70.000 ευρώ, το οποίο συνεχίζει το βενζινοθρεμένο θρύλο του με 329 άλογα από τον 2λιτρο turbo κινητήρα, όντας το ισχυρότερο προσθιοκίνητο «hot hatch» της αγοράς, ένα είδος υπό εξαφάνιση. Να θυμίσω πως ήδη τα i30 N και i20 N μας άφησαν χρόνους στην Ευρώπη... Η αυτοκίνηση αλλάζει και σίγουρα όχι χωρίς συγκρούσεις.
Στα χρώματα του πολέμου
Όντας ψηλό και ογκώδες, το Ioniq 5 N των 4,7 μέτρων έχει το… χρώμα και τις λεπτομέρειες στο φουτουριστικό αμάξωμα που θα δώσουν το hot στίγμα της κατασκευής και που γίνεται πιο έντονο στην καμπίνα με τα σχεδόν αγωνιστικά καθίσματα (συν τις άλλοις είναι και ψυχόμενα-θερμαινόμενα) και τα μπλιμπλίκια στο τιμόνι για σχεδόν ό,τι ρυθμίσεις θελήσεις.
Από την άλλη, οι σχεδιαστές της Honda έγιναν πιο συγκαταβατικοί και η εμφάνιση του Civic Type R των 4,6 μ. δε διχάζει τόσο, όσο στα δύο προηγούμενα. Παραμένει το επιθετικό look, που τονίζεται από την τριπλή κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση στο πίσω μέρος, με την πιο… εύπεπτη «φτερούγα» να επισφραγίζει την «ταυτότητα». Στο στιβαρό και ανάλογα ευρύχωρο εσωτερικό η κόκκινη ταπετσαρία, τα σπορ καθίσματα και ο αλουμινένιος επιλογέας-φετίχ βγάζουν μάτι.
Μόνο και μόνο που ένα ηλεκτρικό όπως το Hyundai Ioniq 5N στέκεται απέναντι σε ένα hard-core βενζινοκίνητο σαν το Honda Civic Type R λέει πολλά. Πάντως οι φανατικοί της κάθε σχολής δύσκολα θα κοιτάξουν στα αντίπαλα λημέρια…
Πυροβολαρχίες
Κακά τα ψέματα. Οι επιδόσεις του Ioniq 5 N είναι όσο συγκλονιστικές περιμένεις από τα 650 άλογα και τα 770 Nm ροπής, που αποδίδουν οι 2 ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικά με πατημένο το N Grin Boost. Το Civic Type R έχει σχεδόν τα μισά άλογα και παρά τα 800 λιγότερα κιλά του δεν μπορεί να ακολουθήσει τον φρενήρη ρυθμό επιτάχυνσης του ηλεκτρικού. Ρίξε μια ματιά στον πίνακα, αλλά και πάλι οι αριθμοί δεν μπορούν να αποδώσουν τη δυσκολία αναπνοής όταν φυτεύεις το πεντάλ ισχύος του Ioniq 5N στο πάτωμα. Ναι, αλλά δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, είναι και οι ήχοι από μοτέρ και εξατμίσεις και εκεί το Type R δεν παίζεται. Συμφωνώ, ο επικός 2λιτρος turbo «ξυρίζει» και ακούγεται υπέροχα ειδικά κοντά στο κόφτη. Κάνει και από μόνος του την αγωνιστική τεχνική «μύτη-τακούνι» στα κατεβάσματα «τσιμπώντας» στροφές για να έρθει ο ιδανικός συγχρονισμός μοτέρ-κιβωτίου. Ηδονή.
Μέχρι το Ioniq 5 N να δώσει τις απαντήσεις του. Το N Active Sound+ για παράδειγμα, όπου ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ 3 επιλογών, αν και ξεκάθαρα θα καταλήξει στον Ignition ο οποίος προσομοιάζει τον ήχο κινητήρα και εξάτμισης N με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μάλιστα όταν αφήνεις το γκάζι ακούς τα πυροβολητά της εξάτμισης, ίδια με αυτά των i30 N και i20 N και αυτό είναι όλα τα λεφτά. Και μετά σαν μάγος της ηλεκτροκίνησης, το Ioniq 5 N βγάζει από το καπέλο το κλώτσημα του κιβωτίου σε κάθε αλλαγή. Και όμως!!! Ενώ το κιβώτιο είναι 1 σχέσης όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, το N e-Shift «γεννάει» αυτόματο κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N-DCT, που ανεβάζει και κρατάει στροφές μέχρι τον κόφτη (!) και σε κάθε αλλαγή ορκίζεσαι πως ακούς γρανάζια να εμπλέκονται και νιώθεις κλωτσιές τύπου σειριακού SMG ΙΙ της BMW ή MCT speedshift της AMG.
Η γρήγορη οδήγηση βέβαια αδειάζει γρήγορα είτε τις μπαταρίες είτε το ρεζερβουάρ βενζίνης. Προφανώς και η πραγματική κατανάλωση του Honda Civic Type R ξεπερνάει το εργοστασιακό 8,2 λτ./100 χλμ., με τη μέση τιμή σύμφωνα με τις μετρήσεις μας να γυροφέρνει τα 12,0 λτ./100 χλμ.. Με αρκετή αυτοσυγκράτηση. Αν οδηγείς το Type R, όπως του αρμόζει, τότε σχεδόν διπλασιάζεται για πλάκα και με ένα φουλάρισμα στο 47άρι ντεπόζιτο βγάζεις-δε βγάζεις 200 χλμ.. Πάντως μην περιμένεις να δεις περισσότερα με το Ioniq 5N, αφού η μέση αυτονομία των 390 χλμ. πέφτει στο μισό με ενθουσιώδη ρυθμό. Και εδώ δεν βρίσκεις παντού 100άρα αμόλυβδη να γεμίσεις σε 5 λεπτά. Εδώ θες τουλάχιστον 18 λεπτά για φόρτιση 10-80% της μπαταρίας (80 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) σε φορτιστή 350 kW, που ακόμα είναι λίγοι.
Σελίδα 2 | Tα δύο πρόσωπα της οδηγικής απόλαυσης |
Σελίδα 3 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |