ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tα δύο πρόσωπα της οδηγικής απόλαυσης

(31/1/2025)
Το Hyundai Ioniq 5N μπορεί να μείνει βιδωμένο στην άσφαλτο, είναι όμως και απολαυστικό με την ουρά του όταν ρυθμίσεις κατάλληλα τα ηλεκτρονικά και την κατανομή της τετρακίνησης. Πάνω από το όριο θέλει
3 Φωτογραφίες »

Το Hyundai Ioniq 5N μπορεί να μείνει βιδωμένο στην άσφαλτο, είναι όμως και απολαυστικό με την ουρά του όταν ρυθμίσεις κατάλληλα τα ηλεκτρονικά και την κατανομή της τετρακίνησης. Πάνω από το όριο θέλει την άπλα του καθώς 2,2 τόνοι είναι αυτοί.

Σε αυτή τη σύγκρουση των δύο κόσμων υπάρχει κοινός παρονομαστής. Και αυτός είναι η οδηγική απόλαυση. Μιλώντας για ευχαρίστηση σε ένα ηλεκτρικό καταλαβαίνει κάποιος χωρίς παρωπίδες για τι jackpot μιλάμε στην περίπτωση του Ioniq 5N. Το N τμήμα της Hyundai υπό το βλέμμα του  ¶λμπερτ Μπίερμαν (ναι, ναι αυτός που έκανε τα θαύματα στο  BMW M Division) έκανε παπάδες και κατάφερε να βάλει στο παρασκήνιο του 2,2 τόνους που ζυγίζει το Ioniq 5 Ν. Μετά από 10.000 χλμ. εξέλιξης στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ και καίριες επεμβάσεις σε πλαίσιο, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά, το Ioniq 5N εστιάζει σε μια άκρως αποτελεσματική και διασκεδαστική συμπεριφορά. Χωρίς μάλιστα ιδιαίτερες θυσίες σε άνεση και ευχρηστία στην καθημερινότητα, χάρη και στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.  Με το εξαιρετικό τιμόνι «ζωντανό» μέσα στα χέρια,  το Ioniq 5 N ζωγραφίζει μπαίνοντας με ακρίβεια και αποφασιστικά στις στροφές, μένει βιδωμένο στο οδόστρωμα και σταθερό μέχρι τα 260 της τελικής, ενώ το τιμόνι εκτελεί με ακρίβεια της εντολές σου. Τα πολλά ηλεκτρονικά έχουν επιλογές για να σε εξιτάρουν. Για παράδειγμα το ESC σου αφήνει ελεύθερες μεγαλύτερες γωνίες, το N Torque Distribution ρυθμίζει την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω παρέχοντας πλήρη δυνατότητα μεταβολής της η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) ελέγχει την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς, βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την αντιστάθμιση της ολίσθησης των τροχών, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται το σύστημα N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση της γωνίας drift με την εξισορρόπηση πολλαπλών παραμέτρων του οχήματος. Μιλάμε για ένα εύρος συμπεριφοράς από ουδέτερο μέχρι «βασιλιάς του drift», έχοντας πάντα στο νου πως 2,2 τόνοι δεν είναι λίγο πράγμα και πως από ένα σημείο και πέρα η αδράνεια δεν αστειεύεται. Ούτε και η δυσφορία των ηλεκτρικών στην πολύ πίεση, αλλά και εδώ το Ioniq 5Ν έχει την απάντηση με τη διαχείριση της μπαταρίας. Θέλεις αντοχή; Τότε επιλέγεις την επιλογή Endurance. Θέλεις επιδόσεις; Επιλέγεις το mode Sprint που δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και την ψύξη για να παρέχει μικρότερα boost πλήρους ενέργειας. Απίστευτα πράγματα, με τα απίθανα σε αντοχή και δύναμη φρένα με πολυπίστονες δαγκάνες και δίσκους-ταψιά να ολοκληρώνουν την εικόνα.


Πατώντας σε θεόφαρδα μετατρόχια (με 1.625 χλστ. μπροστά και 1.623 χλστ. πίσω είναι μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera), το νέο Civic Type R εμφανίζει μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που ούτε μπορείς να σκεφτείς πως μπορεί να προσφέρει ένα προσθιοκίνητο 329 ίππων.
3 Φωτογραφίες »

Πατώντας σε θεόφαρδα μετατρόχια (με 1.625 χλστ. μπροστά και 1.623 χλστ. πίσω είναι μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera), το νέο Civic Type R εμφανίζει μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που ούτε μπορείς να σκεφτείς πως μπορεί να προσφέρει ένα προσθιοκίνητο 329 ίππων.


Στο Civic Type R κάθεσαι σαφώς χαμηλότερα, νιώθεις τα μαλακά σου μόρια λίγα εκατοστά πάνω από την άσφαλτο και σε συνδυασμό με τα πιο hard-core καθίσματα η πρώτη εντύπωση είναι σαφώς πιο…αγωνιστική. Αυτή τονίζεται μόλις βάλεις τα χέρια στο τιμόνι και νιώσεις πόσο στιβαρό και ακριβές είναι ακόμα και στη λειτουργία Comfort. Πιάνεις τον κοντό αλουμινένιο λεβιέ-φετίχ και σχεδόν αισθάνεσαι οργασμό στο κούμπωμα κάθε σχέσης: Απειροελάχιστη διαδρομή και απόλυτη ακρίβεια ακόμα και στις αλλαγές με το γκάζι φυτεμένο στην κόκκινη μοκέτα και τα λαμπάκια στο ταμπλό να κοκκινίζουν κοντά στον «κόφτη». Και μετά επιλέγεις το πρόγραμμα R+ για να αρχίσει το πάρτι με ακραίες ρυθμίσεις ακόμα και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης. Πατώντας σε θεόφαρδα -μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera- μετατρόχια και έχοντας το πλεονέκτημα του συγκρατημένου βάρους, το Civic Type R στρίβει με τη σκέψη, εμφανίζοντας μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που ούτε μπορείς να σκεφτείς πως μπορεί να προσφέρει ένα προσθιοκίνητο 329 ίππων. Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο και η απάντηση βρίσκεται στα μπροστινά γόνατα διπλού άξονα (Dual Axis) που σχεδόν μηδενίζουν το «ψάρεμα» στην πλήρη επιτάχυνση, καθώς και στο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με το «σωστό» βαθμό εμπλοκής.  Έτσι το σύνολο παραμένει αρκετά φιλικό και δεν τρομάζει τον λιγότερο έμπειρο στην καθημερινότητα. Ίσως στην επιλογή Comfort να θέλαμε πιο ενδοτική την απόσβεση, σίγουρα πάντως θα θέλαμε κανονικό και όχι ηλεκτρικό χειρόφρενο.

To νέο Civic Type R είναι ένα σπάνιο μηχάνημα οδήγησης, που δεν «κουράζει» τόσο όσο νομίζεις στην καθημερινότητα (με εξαίρεση το μεγάλο κύκλο στροφής) και που ενθουσιάζει περισσότερο από όσο πιστεύεις στην πίεση. Στον ανοιχτό δρόμο οι comme il faut θα πουν πως «ακούγεται» η κύλιση και ο κινητήρας, οι πραγματικοί οδηγοί θα χαμογελάσουν και θα απολαύσουν την συγκλονιστική σταθερότητα μέχρι και την τελική των 275 χλμ./ώρα. Και μετά στην πρώτη ευκαιρία θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν την ρυθμισιμότητα του συνόλου για να διαταράξουν το βίδωμα της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στην άσφαλτο πετυχαίνοντας μια καλύτερη τοποθέτηση ή ακόμα να εκμεταλλευτούν τις φρενάρες με 4πίστονες δαγκάνες της brembo για να κουβαλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή και μετά να απολαύσουν σχεδόν τετρακίνητη πρόσφυση και εκτόξευση στην επόμενη στροφή.

Σελίδα 1Honda Civic Type R με 329 PS Vs Hyundai Ioniq 5 N με 650 PS
Σελίδα 2Tα δύο πρόσωπα της οδηγικής απόλαυσης
Σελίδα 3Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Toyota
CAR LEASE