Το νέο HR-V θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό με το σύστημα e:HEV και η Honda αποκάλυψε όλα τα «μυστικά» για την απόδοση και τις επιδόσεις του, ενώ παραχώρησε και ένα κατατοπιστικό video για τον τρόπο λειτουργίας του.
Η ιαπωνική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα τα λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Honda HR-V, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη αποκλειστικά ως υβριδικό στα τέλη της χρονιάς. Το οικογενειακό SUV γίνεται το τρίτο μοντέλο της Honda που ενσωματώνεται στην οικογένεια e:HEV (hybrid electric vehicle) μετά τα Honda Jazz e:HEV και Honda CR-V e:HEV(δες τις δοκιμές τους πατώντας πάνω στους συνδέσμους).
Με τη χρήση του προηγμένου συστήματος κίνησης, η Honda θέτει ως πρωταρχικό της στόχο να συνδυάσει την αποδοτική λειτουργία και τις δυναμικές επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το e:HEV υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο θερμικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων i-VTEC κύκλου Atkinson και δύο ηλεκτροκινητήρες! Ο κινητήρας βενζίνης παίζει τον ρόλο του range extender, δηλαδή μιας γεννήτριας που φορτίζει την μπαταρία όταν αδειάσει. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ορίζεται στους 131 ίππους με 253 Nm ροπής, ενώ υπεύθυνο για την μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα είναι ένα εξελιγμένο κιβώτιο μονής σχέσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος, του οποίου η λειτουργία θυμίζει CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Το κιβώτιο συνεργάζεται άμεσα με τον ένα ηλεκτροκινητήρα των 80 kW, ενώ ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και αυτός επικουρικά ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας.
Όσον αφορά την χωρητικότητα της τελευταίας, αυτή έχει μεγαλώσει σε στοιχεία φτάνοντας στα 60, από τα 48 του Jazz, λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους του SUV, με την εταιρεία να υποστηρίζει πως δεν έχει επηρεάσει σε κανένα βαθμό τον εσωτερικό χώρο. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το ιαπωνικό στρατόπεδο υπόσχεται 5,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 122 γρ./χλμ., ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δλ..
Ένα από τα ξεχωριστά στοιχεία στο σύστημα e:HEV είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία προγράμματα οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) εναλλάσσονται ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση είτε για οδήγηση στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο. Όταν o οδηγός κινείται με υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι, το σύστημα λειτουργεί αξιοποιώντας τη δυναμική του θερμικού κινητήρα, καθώς αυτό το σενάριο είναι και το πιο αποτελεσματικό. Εάν απαιτείται περαιτέρω επιτάχυνση, όπως στο προσπέρασμα, η μονάδα ελέγχου θα δώσει εντολή ώστε το σύστημα κίνησης να μεταβεί στο υβριδικό πρόγραμμα: εδώ η ισχύς από τη γεννήτρια που τροφοδοτείται από τον κινητήρα βενζίνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση της μπαταρίας, προσφέροντας επιπλέον οφέλη στο τομέα της οικονομίας. Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία Sport, η οποία ενεργοποιείται από τον επιλογέα του κιβωτίου, για να γίνει πιο ζωηρό σε απόκριση το γκάζι, αλλά και το πρόγραμμα Econ, το οποίο εστιάζει στην οικονομία κατανάλωσης ρυθμίζοντας κατάλληλα τον κλιματισμό και την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Τέλος, η λειτουργία «Β» που επιλέγεται από τον μοχλό του κιβωτίου προσφέρει αυξημένα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας σε ελεύθερη κύλιση ή φρενάρισμα.