Το Honda S2000 προκάλεσε τεράστιες εντυπώσεις με την εμφάνιση και κυρίως τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 240 ίππων, τον οποίο η Ferrari χρειάστηκε 10 χρόνια να ξεπεράσει σε ειδική ισχύ με δικό της μοτέρ. Μπορεί το μέλλον του S2000 (ή S2k για τους petrolheads) να είναι ομιχλώδες, ωστόσο οι φήμες για την επιστροφή ενός από τα πιο ποθητά ιαπωνικά αυτοκίνητα πάντα υπάρχουν και δεν είναι λίγοι όσοι εύχονται να πραγματοποιηθούν.
Η Honda είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με το πιο φανατικό κοινό, αλλά και ορκισμένους εχθρούς. Από τη μία η τεχνολογία VTEC (Variable Valve Timing και Lift Electronic Control), που έκανε πολλούς να λατρέψουν τη μάρκα και από την άλλη η παρουσίαση του «ατίθασου» S2000 με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων της εταιρείας το μακρινό πλέον 1998, έφεραν πολλούς θερμούς υποστηρικτές στις τάξεις της Honda. Μένοντας στο S2000, μια σπορ κατασκευή με εντυπωσιακή για την εποχή εμφάνιση, οδηγικό χαρακτήρα που σπάνια συγχωρούσε λάθη, ένα «ξυραφένιο» μοτέρ (με κωδικό F20C) με βίαιο VTEC και 120 ίππους στο λίτρο και πλαίσιο με τέλεια κατανομή βάρους «50/50» θα εξετάσουμε στις παρακάτω γραμμές το θολό τοπίο γύρω από το μέλλον του μοντέλου...
Δεν είναι κρυφό πως κατά καιρούς έχει σχηματιστεί έντονη φημολογία για την κατασκευή ενός διθέσιου roadster από την Ηοnda, που θα πάρει τη θέση του S2000. Μάλιστα, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, πηγή από το περιβάλλον της Honda δήλωσε -παλιότερα- πως η φίρμα εξετάζει την κατασκευή ενός νέου S2000 για να εορταστούν τα 75 χρόνια ζωής της Honda το 2024. Η ιδέα αυτή φαίνεται πως κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στα κεντρικά γραφεία της Honda με τα υψηλόβαθμα στελέχη της φίρμας να βλέπουν θετικά αυτό το ενδεχόμενο, παρόλο που ο κλοιός γύρω από τα θερμικά μοτέρ (βενζίνης και diesel) στενεύει με συνεχώς αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων για τους κατασκευαστές.
Με 2λιτρο Turbo VTEC πάνω από 350 άλογα
Πολλοί θα αναρωτηθούν «τι μοτέρ θα φοράει;» και όχι άδικα, καθώς όλες οι μάρκες στρέφονται σταδιακά προς τα ηλεκτρικά. Ωστόσο η Honda φαίνεται πως έχει τον άσσο στο μανίκι για να καλύψει το κοινό της. Έχοντας πλέον έναν πλήρως εξηλεκτρισμένο στόλο αυτοκινήτων της οικογενείας e:HEV με την ενδέκατη γενιά του Civic, τα Jazz και Jazz Crosstar, το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο SUV, HR-V, το μεσαίο SUV, CR-V, αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e, η ιαπωνική φίρμα έχει το χώρο να δημιουργήσει μια σπορ κατασκευή στο πλευρό του Civic Type R χωρίς το φόβο επιβολής προστίμων λόγω υπέρβασης του ορίου εκπομπών ρύπων. Το επικρατέστερο σενάριο θέλει το μελλοντικό Honda S2000 να κρύβει κάτω από το καπό του μια εξελιγμένη εκδοχή του τετρακύλινδρου VTEC Turbo χωρητικότητας 2,0 λτ. με ισχύ πάνω από 350 άλογα. Για την ιστορία θυμίζουμε πως το Honda S2000 που κυκλοφόρησε εφοδιαζόταν με τον ατμοσφαιρικό 2λιτρο τετρακύλινδρο F20C που απέδιδε 240 ίππους στις 8.300 σ.α.λ. και 208 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ..
Ίδια σιλουέτα, πιο δυναμική εμφάνιση
Κλείνουμε με την εμφάνιση του μελλοντικού S2000, το οποίο σύμφωνα με την πένα ανεξάρτητου σχεδιαστή θα διατηρήσει εν πολλοίς τη σιλουέτα του πρώτου S2000 προσθέτοντας μερικές μοντέρνες πινελιές. Η μάσκα αποκτά περισσότερες επίπεδες επιφάνειες με έναν χαμηλά τοποθετημένο αεραγωγό, ενώ και οι προβολείς αλλάζουν πλέον μοτίβο και από μακρόστενοι γίνονται τριγωνικοί ενσωματώνοντας τους LED προβολείς ημέρας. Από εκεί και έπειτα, οι γραμμές στο πλάι παραπέμπουν στο προηγούμενο S2000 ενώ το πίσω μέρος θεωρείται δεδομένο πως θα έχει σύγχρονες γραμμές με νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα και τις χαρακτηριστικές διπλές απολήξης της εξάτμισης. Το εσωτερικό αναμένεται να συμβαδίζει με την πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας στην καμπίνα, έχοντας τις απαραίτητες ψηφιακές ευκολίες (σύστημα Infotainment με οθόνη αφής και όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Andoid Auto κ.λπ.).
Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν τα σενάρια για την επιστροφή του S2000 το 2024 για τον εορτασμό των 75 ετών της Honda. Εσείς θα θέλατε να επιστρέψει το ιαπωνικό roadster και, αν ναι, με τι κινητήρα;