Honda e και MINI Cooper SE έρχονται με εμφάνιση που θυμίζει το παρελθόν, αλλά σύστημα κίνησης και τεχνολογίες από το μέλλον!
Ποιος θα το φανταζόταν ότι η τεχνολογία του μέλλοντος, η ηλεκτροκίνηση, θα έβρισκε εφαρμογή σε «σουλούπια» που μεγαλούργησαν δεκαετίες πριν. Ίσως, βέβαια, και αυτή η μίξη του παρελθόντος με το μέλλον, αυτός ο «χορός» από θύμησες και προσμονές είναι που καταφέρνει και χτυπάει στο κέντρο του συναισθηματικού μας κόσμου. Μια ένωση που θα συναντήσουμε σε μοντέλα, όπως το Honda e και το MINI Cooper SE, συνδυάζοντας τη ρετρό σχεδίασής τους -σε μια σύγχρονη εκτέλεση βέβαια, με ηλεκτρικούς κινητήρες και προηγμένες τεχνολογίες. Μια συνταγή που βρίσκει εφαρμογή στα πιο μικρά αμαξώματα, τα οποία εξυπηρετούν τις αστικές μετακινήσεις, εκεί που η ηλεκτροκίνηση είναι προς το παρόν καλύτερα εφαρμόσιμη.
Με την προστιθέμενη αξία του ρετρό Βέβαια από την άλλη, ότι πληρώσεις παίρνεις, συνεπώς ο συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και ρετρό, έχει και το ανάλογο κόστος. Στην περίπτωσή μας το Honda e έρχεται με αρχική τιμή από 30.186 ευρώ με τους 136 ίππους και από 34.274 ευρώ στην ισχυρότερη έκδοση της δοκιμής μας των 154 ίππων, ενώ το MINI Cooper SE των 184 ίππων είναι διαθέσιμο από 28.483 ευρώ, αμφότερα με την κρατική επιδότηση.
Το εσωτερικό του Honda e είναι ό,τι πιο προηγμένο και digital έχετε δει, με το ταμπλό να ενσωματώνει 5 οθόνες, με αυτές του infotainment να είναι σχεδόν 25``, με άκρως ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής.
Η γοητεία του ρετρό Επιστροφή και πάλι στη ρετρό αισθητική των δύο μοντέλων, η οποία ταιριάζει απόλυτα στα compact αμαξώματα των δύο μοντέλων, μόλις 3,89 μ. το Honda e και 3,85 το MINI Cooper. Αμφότερα αρέσουν πάρα πολύ, με το ιαπωνικό μοντέλο να έχει το πλεονέκτημα πως είναι πεντάθυρο και το κυριότερο μια εντελώς καινούρια υλοποίηση, χωρίς μια αντίστοιχη προγενέστερη συμβατική έκδοση ώστε να την έχει συνηθίσει το μάτι, κάτι που προφανώς ενισχύει τον ενθουσιασμό της πρώτης φοράς. Βέβαια για να συμβεί αυτό έβαλαν και το χεράκι τους οι σχεδιαστές, με τα φώτα -και στα δύο άκρα του αμαξώματος- που θυμίζουν σπιρτόζικα μάτια, τις καθαρές γραμμές και τη στάνταρ γυάλινη πανοραμική οροφή, με highlight βέβαια τις κάμερες αντί συμβατικών εξωτερικών καθρεπτών. Αντίθετα, στην περίπτωση του MINI το ρετρό σχέδιο προϋπήρχε στις συμβατικές εκδόσεις που κυκλοφορούν από το 2014 και στο γνωστό αμάξωμα προστέθηκαν κίτρινες λεπτομέρειες φινιρίσματος και κλειστού τύπου μάσκα. Δεν αμφισβητείται το καλαίσθητο αποτέλεσμα, ίσα-ίσα, απλά δεν ενθουσιάζει στο ίδιο βαθμό όπως όταν πρωτολανσαρίστηκε στις αρχές των 00's.
Το εσωτερικό του νέου Mini Cooper SE ακολουθεί τα ρετρό χαρακτηριστικά του παρελθόντος, με πολύ καλή ποιότητα και ξεχωριστό διάκοσμο.
Βλέπεις το μέλλον στην καμπίνα του Honda Αν η εξωτερική σχεδίαση του Honda e προκαλεί ενθουσιασμό, που να δείτε τι θα συμβεί όταν ανοίξετε την πόρτα (από τις pop-out χειρολαβές) και δείτε το εσωτερικό. Είναι ό,τι πιο προηγμένο και digital έχετε δει. Το ταμπλό ενσωματώνει 5 οθόνες, οι οποίες σχηματίζουν ένα ενιαίο πάνελ. 2 προσαρμοζόμενες 12,3'' για το infotainment, 1 κεντρική 8,8'' ως πίνακα οργάνων και 2x6'' στις άκρες, που προβάλλουν την εικόνα των καμερών-καθρεφτών. Αυτό το φουτουριστικό στοιχείο συνδυάζεται εξαιρετικά με τη vintage αισθητική, όπως εκφράζεται από το φινίρισμα που θυμίζει επένδυση ξύλου και την ευχάριστη ποιότητα υλικών, με αφρώδη μέρη και στιβαρή συναρμογή, στοιχεία που εκπλήσσουν θετικά. Καμία σχέση με αυτό του MINI, όπου είναι αντίστοιχο των συμβατικών εκδόσεων και θυμίζει ένα αυτοκίνητο του σήμερα, με σπορτίφ διάκοσμο και όσο hi-tech επιτάσσει η εποχή. Αντίστοιχα και εδώ τα μαλακά μέρη και η στιβαρή συναρμογή ορίζουν ποιότητα άνω του μ.ο. της κλάσης, με μόνη ένσταση τους πολλούς διακόπτες που δεν εξυπηρετούν την εργονομία. Το γερμανικό μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 211 λτ. έναντι 171 λτ. του Honda e, με το τελευταίο ωστόσο να είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και σαφώς πιο πρακτικό λόγω των πίσω θυρών.