Το Hyundai i20 είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς και τυχαίο δεν είναι μάλλον. Έχει καλή σχέση αξίας-τιμής, χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Παρακάτω συγκρίνουμε εκδόσεις και κινητήρες του για να βρούμε το καλύτερο.
Η επιτυχία ενός μοντέλου αποδεικνύει την αξία του και σίγουρα η Hyundai μπορεί να υπερηφανεύεται πως το μικρό της μοντέλο, το i20 έχει διαγράψει μια άκρως επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά. Το μαρτυρούν οι πωλήσεις του, όπου εδώ και μια τριετία βρίσκεται στην πρώτη δυάδα των πωλήσεων σε ιδιώτες.
Λογικό άλλωστε, σε μια χρονική συγκυρία που οι υποψήφιοι αγοραστές ψάχνουν λύσεις που μπορεί να εξοικονομήσουν έως και κάποιες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Η Hyundai έχει φροντίσει να ικανοποιήσει τις ανάγκες του κόσμου, τόσο υιοθετώντας τεχνολογίες που μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση, όσο και προσφέροντας σε ανταγωνιστικές τιμές τα μοντέλα της, δημιουργώντας μια καλή σχέση αξίας-τιμής (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων). Στοιχεία που φυσικά θα συναντήσουμε και στο Hyundai i20. Το Hyundai i20 προσφέρεται σε τέσσερις συνολικά επιλογές κίνησης την ειδική έκδοση «Ν» αγωνιστικών προδιαγραφών, που αποδίδει 204 ίππους και επιπλέον διαθέτει το αβαντάζ των μεγάλων χώρων, όντας το κορυφαίο μικρό σε φάρδος της πίσω καµπίνας και δίνοντας πολύ καλά νούμερα στις μετρήσεις για τα πόδια και το κεφάλι.
Το εσωτερικό του Hyundai i20 είναι καλό ποιοτικά και σύγχρονο σχεδιαστικά και κερδίζει τις εντυπώσεις με τον πλούσιο εξοπλισμό του.
Στη βάση της γκάµας, συναντάμε το 1.200άρι ατµοσφαιρικό µοτέρ που αποδίδει 84 ίππους και 122 Nm ροπής και κόστος από 17.390 ευρώ. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, δεν ενδείκνυται για επιδόσεις, παρά σηµειώνει χαµηλές τιµές κατανάλωσης. Σύμφωνα με την δοκιμή μας, η κατανάλωση καυσίμου σε πραγµατικές συνθήκες µεικτής χρήσης είναι 6,2 λτ./100 χλµ..
Περισσότερη ιπποδύναµη, άρα και καλύτερες επιδόσεις, εξασφαλίζει ο turbo 1,0 T-GDi κινητήρας. Το συγκεκριμένο σύνολο αποδίδει 100 ίππους σε μία πιο ισορροπημένη επιλογή όπως είδαμε και στη δοκιμή που συναντάται είτε ως χειροκίνητο (από 18.590 ευρώ), είτε ως αυτόµατο (από 20.790 ευρώ, στο μεσαίο εξοπλιστικό επίπεδο).
Ήπια υβριδικό Hyundai i20 για οικονομία 1.400 ευρώ το χρόνο
Το Hyundai i20 έχει ενσωματώσει και ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο προηγούμενης γενιάς, εξοικονομεί έως 1.400 ευρώ ετησίως σε καύσιμά. Τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα τη συναντήσουμε με το 1.000άρι μοτέρ του i20 στην έκδοση με τους 100 ίππους, που συνδυάζεται με το καινούριο 6αρι μηχανικό κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη (iMT) με τιμή από 20.390 ευρώ ή από 21.490 ευρώ με το DCT κιβώτιο (εδώ μπορείτε να δείτε τη δοκιμή του).
Ήπια υβριδική τεχνολογία θα συναντήσουμε και στην ισχυρότερη έκδοχή του i20, με τους 120 ίππους, επίσης από τον τούρμπο κινητήρα 1,0 λτ., ο οποίος και εδώ συναντάται είτε με το έξυπνο iMT κιβώτιο (από 21.090 ευρώ), είτε με το 7άρι DCT (από 22.190 ευρώ). Σαφώς όπως διαπιστώσαμε και από τις μετρήσεις μας, στη συγκεκριμένη έκδοση είναι αρκετά τονισμένες οι επιδόσεις.
Έξυπνα κιβώτια και CVVD για έξτρα οικονομία
Ένα από τα χαρακτηριστικά του Hyundai i20 είναι η χαμηλή κατανάλωση. Πέρα λοιπόν από το προφανές, το ήπιο υβριδικό σύστημα, η φίρμα έχει εξελίξει ακόμα δύο τεχνολογίες.
Η πρώτη είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVD, το νεότερο όπλο στη φαρέτρα της Hyundai με το οποίο εφοδιάζονται οι βενζινοκινητήρες της γκάμας που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρµόζοντας την ταχύτητα και την διάρκεια καύσης ανάλογα µε τις οδηγικές απαιτήσεις. Έτσι προσφέρει μέγιστη απόδοση με το λιγότερο δυνατόν καύσιμο. Περισσότερα για το εν λόγω σύστημα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Εκτός από την τεχνολογία CVVD, η Hyundai έχει αναπτύξει και το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο iMT που σβήνει τον κινητήρα στην εθνική, με αποτέλεσμα να κόβει την παροχή καυσίμου.