Εσείς τι περιμένετε από την συμμαχία Toyota-Mazda;
Ιαπωνική συμμαχία
3.517 Επισκέψεις στο άρθρο (14/6/2015)
Έχουν ανάγκη οι γίγαντες από συμμαχίες; Γιατί να θέλει η Toyota να ασχοληθεί με την Mazda; Και τελικά ποιο θα είναι το όφελος τόσο για την μία όσο και την άλλη μάρκα; Εσείς το βλέπετε θετικά;
Κι όμως η συμφωνία για συνεργασία με την Mazda κάνει λόγο για «αμοιβαία επωφελή» σχέση, που σημαίνει πως και η Toyota ελπίζει να κερδίσει από τη Mazda παρότι πουλάει σχεδόν δέκα φορές περισσότερα αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Η Mazda και η Toyota δεν είναι ξένοι μεταξύ τους. Παρά τη σχέση της πρώτης με τη Ford την περασμένη δεκαετία, η Toyota είχε ήδη συμφωνήσει να προσφέρει υβριδικές τεχνολογίες στη Mazda από το 2010 και μετά, κάτι που όμως ακόμη δεν είδαμε σε μοντέλο παραγωγής.
Την ίδια στιγμή η Toyota είχε ζητήσει από τη Mazda να της διαθέσει ένα ή περισσότερα μοντέλα που θα λανσάρονταν με τα σήματα της πρώτης σε κάποιες αγορές. Ήδη το Mazda 2 σεντάν διατίθεται στην αμερικανική αγορά με σήματα της Scion, θυγατρικής της Toyota.
Από τη στιγμή που η Mazda έμεινε χωρίς την προστασία της Ford που λειτούργησε ως μητρική της μάρκας για πολλά χρόνια, αναζητούσε συνεργασίες. Με την Toyota η Mazda θα προσεγγίσει σε κοινές πλατφόρμες, κάτι που χρειάζεται χωρίς τη Ford, υβριδική τεχνολογία και τεχνολογία υδρογόνου, που αναμένεται να παίξει μεγάλο ρόλο μετά το 2020. Εκτός αυτού, μιλάμε για συνεργασίες σε όλους τους εμπορικούς τομείς ώστε να μειωθούν κι άλλο τα κόστη, κοινά εργοστάσια (ήδη μοιράζονται ένα στην Αμερική), αλλά και κοινά μοντέλα. Η πισωκίνητη πλατφόρμα των Toyota GT86 και Subaru BRZ ταιριάζει με το MX-5 απόλυτα. Και φυσικά υπάρχουν και τα επαγγελματικά όπου οι συνεργασίες θα είναι πολλές. Φαίνεται πώς μιλάμε για σημαντική ενίσχυση και των δύο μαρκών.
Εσείς σε ποιους τομείς θα θέλατε να δείτε τη συνεργασία να προχωράει περισσότερο; Τι θέλετε να δείτε από τη Mazda να περνάει στην Toyota και τι από την Toyota στη Mazda; Και τελικά υπάρχει κάτι που βλέπετε ως αρνητικό;
Τα πρώτα Avensis είχαν θέματα με τα συστήματα διεύθηνσης. Κατα τ'άλλα είναι μιά χαρά...Η Toyota ποτε δεν "μπασταρδεψε" κανενα μοντέλο,(με μόνη εξαίρεση το Verso που έχει πετρελαιοκινητήρα BMW αλλά η Toyota άλλαξε πολλά πριν τον χρησιμοποιήσει...) Το μόνο που η Toyota έχει να ζηλέψει από την Mazda είναι η οδική συμπεριφορά...
Θα ήθελα να δω εξέλιξη στο κινητήρα wankel απο την Toyota ως προς την αξιοπιστία του!
Επειδη εχω υπαρξει κατοχος toyota corolla και mazda 3, θεωρω οτι τα mazda ειναι πολυ πιο ποιοτικα και καλυτερα αυτοκινητα. Το corolla ειχε βγαλει θεματα με τρομπα νερου στα 60.000 χιλιομετρα, και ειχε προβληματικο εγκεφαλο. Το mazda στα 120.000 χλμ δεν ειχε βγαλει καμια βλαβη. Το κοστος συντηρησης στο mazda πραγματικα ηταν πολυ μικροτερο απο αυτο του toyota, σχεδον το μισο. Θεωρω λοιπον οτι η mazda δεν εχει να κερδισει και πολλα απο μια συνεργασια με την toyοta.
Η αλήθεια ειναι πως η Mazda έχει ανάγκη το marketing και την προώθηση της Toyota και η Toyota η οποία τα τελευταία χρόνια έχει χαλάσει παρα παρα πολύ στον τομέα αξιοπιστία, έχει ανάγκη την αξιοπιστία της Mazda. Δυστυχώς η Toyota έχει κρατήσει το ονομα που δικαίως έχτισε στο παρελθόν (κάτι σαν την VW) και το εκμεταλλεύεται πουλώντας αμάξια πολύ κατώτερης ποιότητας απ'οτι κάποτε και σαφώς πολύ μπασταρδεμένα με αποτέλεσμα χαμηλή αξιοπιστία.Όποιος έχει avensis τουλάχιστον σίγουρα θα έχει ταλαιπωρηθεί απο προβλήματα. Κατα την γνώμη μου η Toyota ειναι η μονη αναξιοπιστη Ιαπωνική εταιρία.Ξέρω πολύ θα διαφωνήσουν αλλα όσοι είχαν απο το 1ο avensis μεχρι και το τελευταίο σίγουρα ξέρουν. Μακαρι να γινει η toyta πάλι οτι ήταν και αν παραδειγματιστεί (στον τομέα αξιοπιστία - γιατί στους άλλους είναι μπροστά) απο τα υπόλοιπα Ιαπωνικά αυτοκίνητα (κυρίως honda - mazda )
Καμμία εταιρεία δεν είναι αρκετά μεγάλη ώστε να μη μπορεί να επωφεληθεί από συνεργασίες, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος και ουσιαστικά δεν υπάρχουν πια "κακά" αυτοκίνητα. Η Μazda είναι πρωτοπόρος σε κάποιους κινητήρες, και δεν εννοώ τον Wankel, και κορυφαία σε ποιότητα. Mε την ευκαιρία, δεν θεωρώ ότι ο Wankel έχει μέλλον στα αυτοκίνητα, αλλά η Mazda μετά τη συνεργασία μπορεί να συνεχίσει να ασχολείται με μεγαλύτερη άνεση με τις πιo ειδικές κατασκευές, τύπου Miata. Και η αντπροσώπευση της Mazda στην Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί.
θεωρώ πως η τουοτα θα χαλάσει τη mazda,οπως εκανε και χαλασε την αγαπημενη μου μάρκα subaru