Σήμερα κάνει πρεμιέρα στη Γενεύη το Vision iV της Skoda, το ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο θα έρθει στην αγορά το 2020 σχεδόν χωρίς αλλαγές.
Η Skoda παρουσίασε το νέο πρωτότυπο Vision iV, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο Crossover με στοιχεία coupe, το οποίο αποτελεί τη σπουδή των ανθρώπων της φίρμας για το εγγύς μέλλον. Οι Τσέχοι διατείνονται πως το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από αυτό το πρωτότυπο θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του VW Group, έχοντας παράλληλα στη φαρέτρα του και πολλές ακόμη τεχνολογίες από τα «αδέλφια» του Group. Ας τα δούμε, όμως, με τη σειρά.
Ξεκινώντας από το ντιζάιν του μοντέλου, αξίζει να αναφέρουμε πως η αισθητική του πρωτότυπου της Skoda ενέχει πολύ περισσότερο συναίσθημα. Αυτό σημαίνει πολύ πιο συναρπαστικό και λιγότερο απλό στιλ, μια κατεύθυνση που ενσωματώνεται πλήρως στο πρωτότυπο Vision iV. Έναντι του παλαιότερου πρωτότυπου Vision E, το εξωτερικό σχέδιο του SUV των 4.665 χλστ. σε μήκος, 1.926 χλστ. σε πλάτος και 1.613 χλστ. σε ύψος, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.765 χλστ. έχει αλλάξει αισθητά. Πρώτο και κύριο, εδώ υπάρχει μια κανονική γρίλια εμπρός, πιο αιχμηρές γωνίες και ένα πιο δυναμικό look γενικότερα, που αντλεί αρκετά στοιχεία από το «φρέσκο» Scala, την πρόταση της μάρκας στα μικρομεσαία. Από εκεί και πέρα στον πρόβολο τα βλέματα πέφτουν στην φωτιζόμενη λωρίδα που ενώνει -τρόπον τινά- τα φώτα, στην απουσία πλαϊνών καθρεπτών που αντικαθιστούνται από κάμερες θέασης 180 μοιρών, στις ζάντες 22 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, αλλά και στην έντονα κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος που χαρίζει μια κουπέ νότα. Επιπλέον, πίσω παρατηρούμε νέα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, όπως και δύο έντονες νευρώσεις που διέπουν το Vision iV σε πλάτος.
Στα ελκυστικά στοιχεία ανήκει οπωσδήποτε και η διαμόρφωση του εσωτερικού, εκεί όπου η Skoda έχει το ελεύθερο να φτιάξει οποιαδήποτε δομή θέλει. Η κεντρική κονσόλα για παράδειγμα, αντιγράφει το στιλ της μάσκας εμπρός. Φυσικά, δεν υπάρχει πουθενά κανένα αναλογικό όργανο ή κλασσικά μπουτόν. Όλα γίνονται μέσω αφής, ζουμάροντας με δύο δάχτυλα και περνώντας τις εντολές φωνητικά. Το τσέχικο στρατόπεδο αναφέρει πως οι τεχνολογίες των smartphone έχουν περάσει απευθείας εδώ, όπως επίσης και ότι τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να λειτουργήσουν και ως ψηφιακό κλειδί για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι δύο ακτίνων κουβαλάει πληθώρα χειριστηρίων για πολλαπλές λειτουργίες, ενώ πίσω του εδρεύει μια μακρόστενη οθόνη για τις βασικές ενδείξεις (πληρότητα μπαταρίας, ταχύτητα κ.λπ.). Μιλώντας για οθόνες, η «αιωρούμενη» οθόνη του συστήματος infotainment είναι υπεύθυνη για πολλά πράγματα, έχοντας μόνιμα σύνδεση 5G για να χρησιμοποιεί υπηρεσίες όπως εύρεση ελεύθερου χώρου στάθμευσης, φροντίδα σε περίπτωση ατυχήματος, Live κίνηση, πληροφορίες για τον καιρό κ.α.. Αλλάζοντας πεδίο, ιδιαίτερης μνείας αξίζει η χωρητικότητα του διαμερίσματος για τις αποσκευές, καθώς παρόλο τη μεγάλη κλίση της οροφής, καταφέρνει να έχει όγκο 550 λτ. -εκπλήξεις που μας έχει συνηθίσει η Skoda-. Καλά όλα αυτά, όμως, τι γίνεται με τον κινητήρα;
Υπεύθυνοι για την κίνηση του Vision iV είναι δύο ηλεκτροκινητήρες (σ.σ. ένα μοτέρ ανά άξονα) με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 306 ίππους. Όσον αφορά στην αυτονομία του μοντέλου, αυτή ορίζεται στα 500 χλμ., σύμφωνα με το νεότερο πρότυπο WLTP, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση οι Τσέχοι υπόσχονται ότι οι μπαταρίες χωρητικότητας 83 kWh φτάνουν στο 80% σε 30 λεπτά. Διόλου κακές δεν είναι και οι επιδόσεις του στο 0-100 χλμ./ώρα και σε τελική ταχύτητα, εκεί που ο «έλεγχος» γράφει 5,9 δλ. και 180 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Πέραν αυτών, όμως, το τετράθυρο κουπέ Crossover εφοδιάζεται με συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να ανταλλάξει δεδομένα και πληροφορίες με άλλα αυτοκίνητα και χρήστες του δρόμου, ενώ μια συστάδα αισθητήρων, καμερών και ραντάρ παίρνουν τα ηνία σε αυτοκινητόδρομους για παράδειγμα χωρίς να χρειάζεται η άμεση παρέμβαση του οδηγού.
Η Skoda δείχνει να ξεκινά με μια γερή βάση την ηλεκτρική της πορεία. Μένει να δούμε που θα καταλήξει σε επίπεδο παραγωγής και κυρίως, πόσο χαμηλά θα κρατήσει το κόστος και τον value for money χαρακτήρα της, κάτι για το οποίο φημίζεται άλλωστε.