- Οικογενειακό SUV το Compass με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (έως 3 πόντοι διαφορά από το Renegade)
- Στο πορτ-μπαγκάζ του Compass μπορείς να βάλεις 2 σακ-βουαγιάζ παραπάνω
- Πιο premium σε προσανατολισμό η καμπίνα του Compass
- Καίει λιγότερο το Renegade είτε ως ήπια υβριδικό είτε ως Plug-in
Οικογενειακό SUV το Compass με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (έως 3 πόντοι διαφορά από το Renegade)
Η Jeep έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στο βιβλίο με τα ικανότερα εκτός δρόμου SUV. Δύο από αυτά -της σημερινής εποχής- είναι το μικρό Renegade και το μεγαλύτερο οικογενειακό Compass. Πάμε να δούμε τι διαφορές έχουν:
Το Renegade είναι μικρότερο σε μήκος (4,23 μέτρα), ενώ το Compass είναι στα 4,4 μέτρα. Πολύ κοντά βρίσκονται τα δύο αυτοκίνητα σε φάρδος και ύψος, όμως μια ακόμη διαφορά που «μετράει» ίσως λίγο παραπάνω στα μοντέλα της Jeep, είναι η απόσταση από το έδαφος, όπου το Compass έχει 3 εκ. προβάδισμα (ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο και την έκδοση), παρότι το Renegade έχει πιο crossover εμφάνιση με περισσότερα πλαστικά γύρω από το αμάξωμα και πιο τετράγωνο σχεδιασμό.
Στο πορτ-μπαγκάζ του Compass μπορείς να βάλεις 2 σακ-βουαγιάζ παραπάνω
Μπορεί το Compass να είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος, ωστόσο δεν υπερτερεί σε μεγάλο βαθμό σε ό,τι έχει να κάνει με την ευρυχωρία μέσα στην καμπίνα (δείτε εδώ την δοκιμή του στην Plug-in υβριδική έκδοση), αφού και τα δύο αυτοκίνητα μπορούν να χωρέσουν 5ο επιβάτη με την ίδια ευκολία (1,38μ. πίσω κάθισμα το Renegade, 1,39 το Compass). Παράλληλα, το Compass υπερτερεί στον χώρο για γόνατα (14 αντί 11 εκ.), όμως «χάνει» σε αέρα για τα κεφάλια (1,5 αντί 3,5 εκ.).
Πάρα ταύτα, το Compass έχει σαφές προβάδισμα στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, με το διαθέσιμο χώρο να φτάνει τα 438 λτ. στην ήπια υβριδική έκδοση και τα 420 λτ. στην Plug-in υβριδική, αντί 351 και 330 λτ. αντίστοιχα.
Το Renegade είναι το μικρό SUV της Jeep, ενώ το Compass είναι ο εκπρόσωπος της μάρκας στα οικογενειακά.
Πιο premium σε προσανατολισμό η καμπίνα του Compass
Από την πρώτη ματιά κιόλας γίνεται αντιληπτό πως το Compass παρουσιάζει μια πιο σύγχρονη εικόνα με «καθαρές» ευθείες γραμμές και συναρμολόγησή υψηλού επιπέδου. Το Renegade από την πλευρά του έχει μαλακή επένδυση στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, όμως από την άλλη ο συνολικός διάκοσμος δεν είναι εξίσου μοντέρνος έχοντας μια πιο «χοντροκομμένη» λογική, η οποία αποτυπώνεται στο τετράγωνο σχεδιαστικό μοτίβο αλλά και την παχιά μπάρα μπροστά από το συνοδηγό. Το τεχνολογικό υπόβαθρο πάντως και των δύο αυτοκινήτων είναι υψηλό, αφού πλέον αμφότερα συνδυάζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη infotainment 10,1 ιντσών.
Καίει λιγότερο το Renegade είτε ως ήπια υβριδικό είτε σε Plug-in
Κοινό στοιχείο και των δύο μοντέλων είναι η ήπια υβριδική e-Hybrid έκδοση με βάση έναν 1.500άρη turbo κινητήρα που αποδίδει 130 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 15 ίππων που επιτρέπει την εκκίνηση στο φανάρι και το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα με τη χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας. Renegade και Compass μοιράζονται και το Plug-in σύνολο που βασίζεται σε turbo κινητήρα 1,3 λτ. και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα 61 ίππων. Μαζί αποδίδουν 240 ίππους (το Renegade προσφέρεται και με 190 άλογα), ενώ η μπαταρία του συστήματος χωρητικότητας 11,4 kWh επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία 45 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.
Και στις δύο περιπτώσεις, χάρη κυρίως στο μικρότερο βάρος του, το ήπια υβριδικό Renegade είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση βενζίνης από το Compass, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 7,5 λτ. αντί 8,2 λτ., ενώ με το Plug-in σύστημα στα 240 PS η διαφορά είναι 6,4 λτ. αντί 6,8 λτ..