Καλύτερα λιγότερα άλογα και «βενζινάτα», παρά πολλά και ηλεκτρικά

 Σχολιάστε 
12.785 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2024)
Καλύτερα λιγότερα άλογα και «βενζινάτα», παρά πολλά και ηλεκτρικά

- To σπορ παρακλάδι της Toyota λέει όχι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων
- Ο θερμικός κινητήρας (βενζίνη, diesel, υβριδικά) έχει άλλη γλύκα παρά την τρελή ισχύ των ηλεκτρικών
- Εχθρός δεν είναι τα θερμικά, είναι το διοξείδιο του άνθρακα
- Η Toyota ετοιμάζει νέα θερμικά μοτέρ, για απόδοση, οικολογία & συγκινήσεις

To σπορ παρακλάδι της Toyota λέει όχι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων

Τα 500 άλογα σε οικογενειακά SUV είναι πλέον «νορμάλ», όμως αυτά είναι ηλεκτρικά. Όταν όμως μιλάμε για αυτοκίνητα που οδηγείς για απόλαυση, μήπως τα καλύτερα άλογα δεν είναι τα περισσότερα, αλλά τα… «πραγματικά»; 
 
Η Gazoo Racing, το σπορ παρακλάδι της Toyota πίσω από τα μοντέλα με τα διακριτικά GR, μίλησε, και δια στόματος του επικεφαλής Τομόγια Τακαχάσι είπε όχι στα ηλεκτρικά. Τα μοντέλα της Toyota με τα σήματα GR θα έχουν μόνο θερμικούς κινητήρες, τουλάχιστον για όσο επιτρέπεται να υπάρχουν. Η απόφαση είναι καθαρά ποιοτική, δηλαδή, η GR θεωρεί πως τα αυτοκίνητα που είναι για «χόρταση» όταν τα οδηγείς, προσφέρουν σαφώς περισσότερη ικανοποίηση απ`ότι τα περισσότερα άλογα των ηλεκτρικών.

Ο θερμικός κινητήρας έχει άλλη γλύκα παρά την τρελή ισχύ των ηλεκτρικών

Και δεν είναι μόνο η GR που το λέει αυτό. Προφανώς και ένα ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να προσφέρει τρελές ιπποδυνάμεις και όλη τη ροπή σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών δεν πιάνονται, και κάθε τόσο όλο και κάποια κόντρα ανάμεσα σε ένα θερμικό supercar και κάποιο ηλεκτρικό γίνεται αντικείμενο συζήτησης και θαυμασμού για την ηλεκτροκίνηση. Όμως το ζουμί δεν είναι τα νούμερα. Είναι η εμπειρία. Και μπορεί η επιτάχυνση των ηλεκτρικών να  «τρομάζει», όμως τα θερμικά έχουν τον ήχο, το σασμάν, τη ζωντάνια της μεταμόρφωσης όσο ανεβαίνουν οι στροφές, τη συμμετοχή του οδηγού και όπως θεωρεί η GR, τη συγκίνηση που προσφέρει. Το ηλεκτρικό κερδίζει μόνο στην επιτάχυνση.

Εχθρός δεν είναι τα θερμικά, είναι το διοξείδιο του άνθρακα

Η καλύτερη  «ατάκα» όμως του Τακαχάσι είναι πως «ο εχθρός δεν είναι τα θερμικά». Και έχει δίκιο φυσικά. Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν έγινε γιατί ξαφνικά ο κόσμος σιχάθηκε τα θερμικά μοτέρ και ερωτεύτηκε τα ηλεκτρικά. Ίσα ίσα, το θερμικό μοτέρ δεν το μίσησε κανείς. Δεν το βαρέθηκε κανείς. Δεν το καταργήσαμε γιατί δεν είναι καλό. «Ο εχθρός είναι το διοξείδιο» συνέχισε ο Τακαχάσι, και για χάρη της μάχης αυτής, θυσιάσαμε τον θερμικό κινητήρα, συμπληρώνουμε εμείς. Με τόσα μοντέλα και κατασκευαστές να στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχει και λίγο περιθώριο κάποια αυτοκίνητα να παραμείνουν θερμικά, όσο η κατάσταση το επιτρέπει. Αυτά τα θερμικά θέλει ο Τακαχάσι να είναι τα μοντέλα GR της Toyota.  Αυτά που οδηγείς για χόρταση.

Η Toyota ετοιμάζει νέα θερμικά μοτέρ, για απόδοση, οικολογία & συγκινήσεις

Με αυτό το κριτήριο η Toyota μέσω της GR θα επενδύσει σε νέα μοτέρ εσωτερικής καύσης. Τα μοτέρ αυτά θα πρέπει φυσικά να υπακούν στους κανονισμούς ρύπων, θα πρέπει να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση, όμως το βασικό χαρακτηριστικό τους θα είναι πως θα προσφέρουν σε ένα αυτοκίνητο ότι του αφαιρεί η ηλεκτροκίνηση. Χαρακτήρα, εμπειρία, συγκίνηση. Και ας είναι σε σχέση με τα ηλεκτρικά, τα άλογα λιγότερα, ας είναι η επιτάχυνση χαμηλότερη, και ας χάνει στις κόντρες από οικογενειακά SUV.
 
Τι λες εσύ; Έχει δίκιο η Toyota; Είναι τα θερμικά άλογα καλύτερα και ας είναι και λιγότερα; Ή μήπως σε πειράζει να σε περνάνε από πάνω τα ηλεκτρικά SUV;
 

Test Center
JEEP