Τα μοντέλα που πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής της Koenigsegg είναι ξεχωριστά και τα ρεκόρ της θα τα ζήλευαν εταιρείες με πολύ περισσότερα χρόνια ιστορίας.
Koenigsegg: Η μάρκα των θαυμάτων
10.371 Επισκέψεις στο άρθρο
Διαβάστε την ιστορία της σουηδικής Koenigsegg, τις τεχνολογικές καινοτομίες που την ανέδειξαν και τα ρεκόρ που κατάφερε σε λιγότερο από 25 χρόνια ζωής.
Info «Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης της σουηδικής φίρμας, Christian Von Koenigsegg, έχει καταφέρει μέσα σε ελάχιστα χρόνια να «γράψει» το όνομά του στην ιστορία της αυτοκίνησης με ανεξίτηλα γράμματα. Στα 22 του δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο και σήμερα ο χρόνος αναμονής για την απόκτηση μίας Koenigsegg Agera RS μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα τέσσερα χρόνια. Υπάρχει άραγε μεγαλύτερη δικαίωση για μία «μηχανολογική ιδιοφυία»;»
Ποιος θα περίμενε πριν από περίπου 25 χρόνια, ότι σήμερα, δίπλα σε ονόματα θρυλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Bugatti, θα στεκόταν επάξια μια εταιρεία με λίγα χρόνια ζωής όπως η Koenigsegg; Μάλλον κανένας, εκτός από τον ίδιο της τον δημιουργό! Με αφορμή, λοιπόν, το πρόσφατο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής, είναι η καλύτερη ευκαιρία να αναφερθούμε στα κατορθώματα της Koenigsegg σε αυτά τα χρόνια παρουσίας της στον χώρο της αυτοκίνησης.
Τα μοντέλα που πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής της είναι ξεχωριστά και τα ρεκόρ της θα τα ζήλευαν εταιρείες με πολύ περισσότερα χρόνια ιστορίας. Ας δούμε πως η ιδέα ενός 22χρονου έγινε πραγματικότητα και τι τεχνολογία κρύβεται πίσω από κάθε μοντέλο της σουηδικής φίρμας!
Από τη μία επιτυχία στην άλλη
Ουσιαστικά, η ιστορία της Koenigsegg ξεκινά το 1997, όταν παρουσίασε το πρώτο της πρωτότυπο και κέρδισε τις εντυπώσεις των φίλων της αυτοκίνησης, οι οποίοι επιθυμούσαν να δουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο να περνά στην παραγωγή. Από εκεί και πέρα, ο πρωταγωνιστικός ρόλος της σουηδικής φίρμας ξεκινά το 2002, όταν η Koenigsegg CC8S κέρδισε τον τίτλο του μέχρι τότε ισχυρότερου κινητήρα εσωτερικής καύσης με την ισχύ να αγγίζει τους 655 ίππους. Για να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα, οι μηχανικοί της σουηδικής φίρμας πήραν έναν V8 της Ford και τον ενίσχυσαν τοποθετώντας σφυρήλατα πιστόνια και πείρους, ισχυρότερα μπεκ καυσίμου, turbo υψηλής πίεσης και σύστημα ξηρού κάρτερ. Το συγκεκριμένο ρεκόρ καταρρίφθηκε από την ίδια εταιρεία δύο χρόνια αργότερα, όταν η απόδοση της Koenigsegg CCR ξεπέρασε για πρώτη φορά τους 800 ίππους, αλλά ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων επιδόσεων απειλήθηκαν το 2005, όπου το ίδιο αυτοκίνητο «εκθρόνισε» τη θρυλική McLaren P1 αγγίζοντας την τελική των 338 χλμ/ώρα. Αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε επιτυχημένο το ξεκίνημα της Koenigsegg, τότε η συνέχεια είναι πραγματικά ονειρική. Ας γνωρίσουμε καλύτερα τα δύο μηχανολογικά «θαύματα» των Σουηδών!
Regera στο «μικροσκόπιο»
Ένα από τα αυτοκίνητα «ορόσημο» στη σύντομη ιστορία της σουηδικής φίρμας είναι η Koenigsegg Regera. Πρόκειται για ένα υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο εξοπλίζεται με τον V8 twin-turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας 5.000 κ.εκ. και απόδοσης 1.100 ίππων, ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτείται με τρεις ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 700 ίππων, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται ως το αυτοκίνητο παραγωγής με το ισχυρότερο ηλεκτρικό σύνολο. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς ξεπερνά τους 1.500 ίππους και η ροπή τα 2.000 Nm, αριθμοί που προκαλούν δέος. Η μεγαλύτερη καινοτομία, όμως, του εντυπωσιακού megacar είναι το γεγονός ότι δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων και η αιτία ονομάζεται «Direct Drive».
Πρόκειται για μία πατέντα της Koenigsegg, όπου όσο το αυτοκίνητο λειτουργεί με ταχύτητες χαμηλότερες των 50 χλμ/ώρα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι συνδεδεμένος με το διαφορικό και η κίνηση γίνεται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια. Από τη στιγμή που η ταχύτητα αρχίζει να αυξάνεται, πραγματοποιείται σύμπλεξη του κινητήρα, ο οποίος με σταθερή σχέση μετάδοσης 2,85:1 παρέχει ισχύ μέχρι οι στροφές ανά λεπτό να αγγίξουν το όριο των 8.250 που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κινείται με την τελική του ταχύτητα.
Aλλη μία καινοτομία της Koenigsegg Regera είναι ο τρόπος λειτουργίας και κατασκευής της ενεργής πίσω αεροτομής. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα επιδόσεων που φέρουν τέτοιου είδους κατασκευές, οι Σουηδοί μηχανικοί δημιούργησαν ένα ελαφρύτερο υδραυλικό σύστημα ανύψωσης ελαττώνοντας το βάρος. Κάτι τέτοιο επιτράπηκε διότι η ενεργή αεροτομή εκμεταλλεύεται την ώθηση του αέρα για να σηκωθεί. Επίσης έχει τη δυνατότητα να γίνεται ένα με το αμάξωμα, ώστε να κρύβει την εκκεντρική της σχεδίαση.
Το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής
Αν η Regera είναι το αυτοκίνητο «τεχνολογικής επίδειξης» για την Koenigsegg, τότε η Agera RS είναι αναμφισβήτητα το αυτοκίνητο των ρεκόρ! Σήμερα της ανήκει ο τίτλος του «ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής», μιας και έχει καταφέρει να εκθρονίσει την Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse στη μάχη της τελικής ταχύτητας με επίδοση 447 χλμ/ώρα (22 χλμ/ώρα ταχύτερη), ενώ ταυτόχρονα έσπασε και το ρεκόρ της Bugatti Chiron στα 0-400χλμ/ώρα-0 με χρόνο 36,44 δευτερόλεπτα (5,5 δεύτερα ταχύτερη). Τι ήταν, όμως, αυτό που επέτρεψε στην Koenigsegg Agera RS να «ταπεινώσει» και τα δύο γαλλικά hypercars; Πολλοί θα απαντήσουν ότι το σημείο «κλειδί» είναι ο twin-turbo V8 κινητήρας χωρητικότητας 5.000 κ.εκ, ο οποίος με τους 1.160 ίππους πετυχαίνει την εντυπωσιακή επίδοση των 232 ίππων ανά λίτρο. Παρ` όλα αυτά, οι τρομακτικές επιδόσεις και το σημείο στο οποίο υπερισχύει έναντι του ανταγωνισμού είναι το μειωμένο βάρος και η μεγάλη κάθετη αντίδραση που παράγει. Προκειμένου η μάζα της να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα, το monocoque πλαίσιο κατασκευάζεται εξ` ολοκλήρου από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, οι δεξαμενές καυσίμου είναι ενσωματωμένες στο σασί, ενώ για τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας, ακόμα και οι τροχοί έχουν κατασκευαστεί από ίνες άνθρακα. Στην εντυπωσιακή μείωση του βάρους συμβάλλει και ο αλουμινένιος κινητήρας, ο οποίος ζυγίζει μόλις 189 κιλά παρά το μεγάλο του μέγεθος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι το σουηδικό hypercar δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά, εξοικονομώντας σχεδόν 500 κιλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όσον αφορά στην αεροδυναμική συμπεριφορά της Koenigsegg Agera RS, η εντυπωσιακή πίσω αεροτομή, τα ενεργά φτερά και η μικρή εμπρόσθια συνολική επιφάνεια οδηγούν στην παραγωγή κάθετης δύναμης που ξεπερνά 458 κιλά όταν το αυτοκίνητο κινείται με 250 χλμ/ώρα, επίδοση που «απογειώνει» τα επίπεδα πρόσφυσης.
Ξέρετε ότι:
- Ξέρετε ότι το πλαίσιο της Koenigsegg Agera RS ζυγίζει μόλις 70 κιλά μαζί με τις δεξαμενές καυσίμου.
- Το σύστημα «Direct Drive» ήταν ένας από τους λόγους που το βάρος της Koenigsegg έμεινε κάτω από τα 1.500 κιλά.
- Όσο απίθανο κι αν ακούγεται, η Koenigsegg Agera RS χρειάζεται λιγότερα από 27 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα 400 χλμ/ώρα.
- Η Koenigsegg One:1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατάφερε να πετύχει αναλογία ισχύος ως προς το βάρος 1:1 (1.360 ίπποι-1.360 κιλα).