ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
15 φωτογραφίες »

Ηλεκτροκινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

15.909 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2020)

Κινητήρες: Καλύτερες επιδόσεις και αυτονομία από το e-2008
Το κοινό χαρακτηριστικό και των δύο αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε είναι οι αντίστοιχης απόδοσης ηλεκτροκινητήρες που τα εφοδιάζουν που ανέρχεται στους 136 ίππους. Η ροπή είναι μεγαλύτερη στην περίπτωση του Kia e-Niro (395 Nm έναντι 260 Νm του Peugeot e-2008) ωστόσο αυτή λίγη σημασία έχει αφού και στα δύο είναι διαθέσιμη από τις 0 στροφές. Μάλιστα το Peugeot e-2008 και μέσω του χαμηλότερου βάρους του επιτυγχάνει με καλύτερες τιμές επιδόσεων συγκριτικά, ενώ η τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά και στα δύο αυτοκίνητα είναι κατά 5 χλμ./ώρα μεγαλύτερη στο e-Niro. Σε κάθε περίπτωση τόσο η απόδοση όσο και η λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων είναι εξαιρετική όπως είναι φυσικά και η αίσθηση που προσφέρουν σε κάθε θέση του συστήματος παραμετροποίησης, ενώ και τα δύο συνδυάζουν ιδιαίτερα αποδοτικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (2 επιλογές στο Kia και 1 στο Peugeot) ώστε να μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί ανάλογα την αυτονομία που του προσφέρουν. Το Peugeot e-2008 εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh προσφέροντας αυτονομία 320 χιλιομέτρων, ενώ το Kia e-Niro έχει μικρότερη μπαταρία 39 kWh με την αυτονομία του αντίστοιχα στον κύκλο WLTP να ανέρχεται στα 289 χιλιόμετρα, πάντα μιλώντας για μεικτή χρήση αφού σε αστικές συνθήκες και στις 2 περιπτώσεις η αυτονομία αυξάνεται σημαντικά ξεπερνώντας τα 400+ χιλιόμετρα. Όπως είναι λογικό, οι μπαταρίες του e-Niro χρειάζονται 6 ώρες και 20 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση από wall box ισχύος 7,4 kW, ενώ το e-2008 χρειάζεται 7 ώρες και 30 λεπτά αντίστοιχα. Οσον αφορά στην φόρτιση από ταχυφορτιστή 50 kW, το e-Niro ανακτά το 80% της χωρητικότητάς του σε 1 ώρα ενώ το e-2008 χρειάζεται 1 ώρα και 35 λεπτά αντίστοιχα. Aξίζει βέβαια να σημειώσουμε πως το e-Niro είναι διαθέσιμο και με ισχυρότερη έκδοση 204 ίππων που εφοδιάζεται με μπαταρία των 64 kWh, προσφέροντας αυτονομία 455 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες. 

Στο δρόμο: Με επίκεντρο τις άνετες και τις ασφαλείς μετακινήσεις
Η οδική συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων χαρακτηρίζεται κυρίως από άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Το Kia e-Niro επιδεικνύει πολύ στιβαρό πάτημα και προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης μέσω της ανάρτησής του, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο εντός πόλης μέσω της ευκολίας στην κίνησή του, όσο και εκτός με τις επιδόσεις του και την επάρκεια της αυτονομίας του. Όπως και στο Peugeot έτσι και εδώ το αυξημένο βάρος του δεν κρύβεται σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης, ωστόσο ποτέ δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του, αφού τα ηλεκτρονικά του συστήματα επεμβαίνουν άμεσα και αποτελεσματικά στην υπερβολή. Το e-2008 διατηρεί τον ισορροπημένο μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς οδηγικό χαρακτήρα των συμβατικών εκδόσεων του 2008, όμως και εδώ το επιπλέον βάρος που του πρόσθεσε η «ηλεκτροκίνηση» γίνεται αισθητό τόσο στον βαθμό απορροφητικότητας της ανάρτησης όσο και της συμπεριφοράς του. Εντούτοις είναι και σε αυτή του την έκδοση ιδιαίτερα άνετο και ξεχωρίζει για την αίσθηση που προσφέρει, ενώ με σύμμαχο και εδώ τα ηλεκτρονικά, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και σε δρόμο με στροφές. 

Η γνώμη μας
Το Peugeot e-2008 ξεχωρίζει σχεδιαστικά και ποιοτικά ενώ έχει σημαντικά χαμηλότερη τιμή και προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία με μία μόνο φόρτιση. Από την άλλη το Kia e-Niro έχει πλουσιότερο εξοπλισμό αφού εισάγεται στην πλούσια έκδοση Platinum και προσφέρει ελαφρώς καλύτερα επίπεδα χώρων.  

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Autotriti.gr
VW